דן השמשוני מנכל אפיטומי
צילום: עופר הררי

אפיטומי חתמה על 4 הסכמי שיווק והפצה ראשונים לקפסולת ההרזייה

הסכמים נחתמו עם מפיצים בגרמניה, ספרד, הודו ומקסיקו לתקופה של שלוש שנים עם אופציה להארכה. תחילת ההפצה מותנית בהשלמת תהליכי אישור רגולטוריים ובסיום הקמת קו הייצור המסחרי; המניה מזנקת ב-18%

אביחי טדסה | (3)

אפיטומי אפיטומי מדיקל 0.3%  , העוסקת בפיתוח מיכשור רפואי להרזיה ולהחדרת תרופות בבליעה, חתמה על ארבעה הסכמי שיווק והפצה ראשונים לקפסולת ההרזייה של החברה. בגרמניה חתמה החברה על הסכם שיווק עם ICE Aesthetic GmbH, בספרד חתמה החברה על הסכם עם Smart Medical Solutions Iberia S.L. בנוסף, נחתמו הסכמים לשיווק והפצה עם InnoveQ Solutions לרחבי הודו, נפאל, סרי לנקה ובנגלדש, והסכם עם SMS Smart Medical Solutions S. de R.L. de C.V לשיווק במקסיקו.


במסגרת כל אחד מהסכמי ההפצה נקבע כי המפיץ הרלוונטי ימונה כמפיץ בלעדי לתקופה בת שלוש שנים עם אופציה להארכה לשלוש שנים נוספות. בגרמניה החברה מחזיקה באישורים הרגולטוריים הנדרשים להתחלת השיווק וההפצה של קפסולת ההרזיה; הסכם ההפצה בספרד כפוף לרישום מקומי שהינו הליך משלים לאישור הרגולטורי הקיים בידי החברה; ושני הסכמי ההפצה הנוספים כפופים להשגת אישור רגולטורי מתאים בטריטוריה הרלוונטית, כאשר האחריות להשגת האישורים חלה על המפיץ הרלוונטי. תקופת ההתקשרות תחל לאחר קבלת האישורים. החברה נערכת להתחלת ייצור מסחרי של קפסולת ההרזיה, אולם, למועד זה טרם הושלם קו הייצור המסחרי של קפסולת ההרזיה. בשלב זה, לא ניתן להעריך את המועד המדויק בו החברה תוכל להתחיל בייצור מסחרי של קפסולת ההרזיה. הייצור המסחרי מהווה תנאי הכרחי למימוש הסכמי ההפצה. לאור העובדה שמדובר בהסכמי הפצה ראשונים ולאור האמור לעיל בקשר לאישורים רגולטוריים ומועד תחילת הייצור המסחרי, נכון למועד זה החברה צופה כי בשנת 2025 לא צפויות הכנסות בהיקף נרחב ממכירת קפסולת ההרזיה.


הקפסולה של אפיטומי מאפשרת למטופלים בעלי עודף משקל או השמנת יתר לקחת קפסולה שתעזור להם לרדת במשקל ביחד עם דיאטה ופעילות גופנית. המכשיר אינו נושא עימו תרופה, ומורכב, בין היתר, ממבנה פולימרי אשר מתרחב ונפרש בקיבה. המכשיר נשאר בקיבה מספר שעות, ומעניק תחושת שובע. לאחר מספר שעות, מתפרק לחלקיקים זעירים, אשר יוצאים מגוף האדם באופן טבעי דרך מערכת העיכול. הקפסולה של אפיטומי מציעה אלטרנטיבה לטיפולים הקיימים בשוק תוך שילוב יעילות עם פרופיל בטיחותי גבוה, ללא תופעות לוואי חמורות ותוך השגת נוחות שימוש מוגברת למטופלים.



לפני מספר חודשים, בראיון עם ביזפורטל לאחר אישור ה-FDA מסר לנו מנכ"ל החברה דן השמשוני כי החברה צופה שבשנה הראשונה לייצור היא תוכל לייצר בין 14 ל-20 מיליון גלולות. כל משתמש צריך 2 גלולות ביום והעלות החודשית תהיה מאות דולרים בחודש. כשעושים את החשבון ומורידים את עמלת השיווק וההפצה הגדולה של המפיץ ושל בית המרקחת, מקבלים שההכנסות צפויות להיות בקצב של עשרות מיליוני דולרים בודדים, עוד כשנה וחצי-שנתיים. לכאורה זה לא מדהים, אבל יכולת הייצור צפויה לעלות דרמטית והתחזית של המנכ"ל דן השמשוני היא למיליון לקוחות תוך 3-5 שנים. כאן זה כבר מספרים מאוד גדולים במונחי הכנסה שנתית. אבל, כשחושבים על זה, מבינים שכדי שאפיטומי תציף ערך גדול למשקיעים, היא צריכה שותפים או להימכר. היא בשוק של ענקים, יש ענקים שאין להם מוצר בתחום ואולי היא עשויה לעניין אותם. ענקית של פארמה או מכשור רפואי שנסחרות בעשרות ומאות מיליארדים שווי, יכולים דרך אפיטומי לקצר את הדרך לגלולה.


אישור ה-FDA של התרופה התקבל בעקבות סדרת ניסויים קליניים מוצלחים, שבהם הוכיחה החברה שהקפסולה שפיתחה יעילה ובטוחה לשימוש. בניסוי הקליני הרביעי, שנערך בארה"ב על 278 מטופלים במשך 24 שבועות, הוכחו הבטיחות והיעילות של הקפסולה. בנוסף, החברה דיווחה כי בניסוי המשך שנערך על תת-קבוצה של מטופלים שהשתתפו בניסוי הקליני הרביעי ונמשך 24 שבועות נוספים, נשמרה הירידה במשקל שהושגה בניסוי הראשוני. מלבד הפחתת המשקל, הקפסולה של אפיטומי הראתה יתרונות רפואיים נוספים, כגון שיפור במדדים מטבוליים, ירידה בלחץ הדם, והפחתת רמות הסוכר בקרב מטופלים קדם-סוכרתיים. כמו כן, הקפסולה תרמה לשיפור באיכות החיים של המטופלים, כפי שנמדד בסולם מדעי מקובל. הקפסולה ניתנת בבליעה פעמיים ביום, יוצרת תחושת שובע ומסייעת להפחתת צריכת הקלוריות.


שוק תרופות ההרזייה, הנחשב לאחד התחומים הצומחים ביותר בעולם הפארמה. שוק זה, המוערך בכ-50 מיליארד דולר, צפוי לצמוח בקצב שנתי של 11% בעשור הקרוב. התחום נשלט כיום על ידי חברות ענק כמו אלי לילי ונובו נורדיסק, שנהנו מעליות משמעותיות בשווי מניותיהן. בארה"ב בלבד מוערך שוק היעד בכ-22 מיליון מטופלים. מניית אפיטומי הספיקה לעלות פי 3.4 מאז אישור ה-FDA וכעת נסחרת מזנקת ב-18% לשווי של 327 מיליון שקל. 


לאחרונה החברה פרסמה תוצאות מקדמיות לרבעון השלישי של השנה. החברה דיווחה על ירידה בסך הנכסים השוטפים - 25.4 מיליון דולר ברבעון לעומת 35.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. סך ההתחייבויות השוטפות של החברה עלה ל-1.9 מיליון דולר לעומת 1.38 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. סך ההון של החברה צמח ב-10%, מ-32.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ל-36.1 מיליון דולר ברבעון השלישי. הוצאות המחקר ופיתוח ירדו ועמדו על 4.25 מיליון דולר ברבעון הנוכחי לעומת 5.22 מיליון דולר. סך ההפסד של החברה מסתכם ב-831 אלף דולר ברבעון לעומת 7.51 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"



מניית החברה בשנה האחרונה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עושה חשבון 03/02/2025 07:53
    הגב לתגובה זו
    ללא גיוס הון לייצור ושיווק מהיר ואגרסיבי קיימת סכנה שחברה גדולה עם הון גדול תשווק מוצר דומה או עדיף .יש בצנרת ובשוק גלולות הרזיה
  • 2.
    א. 02/02/2025 19:25
    הגב לתגובה זו
    רצות שמועות שחברות גדולות בשוק מתעניינות ברכישת החברה..במקרה כזה המנייה תזנק במאות אחוזים..
  • 1.
    עושה חשבון 02/02/2025 17:22
    הגב לתגובה זו
    ללא גיוס הון לייצור ושיווק מהיר ואגרסיביקיימת סכנה שחברה גדולה עם הון גדול תשווק מוצר דומה או עדיף .יש בצנרת ובשוק גלולות הרזיה .
יו"ר נאוויטס גדעון תדמור, צילום: החברהיו"ר נאוויטס גדעון תדמור, צילום: החברה
חשיפת Bizportal

נאוויטס נכנסת לגינאה ודרום אפריקה: תשלם עבור אופציה להיות מפעילה

נחשף בביזפורטל: נאוויטס חתמה על הסכם אסטרטגי עם Eco Atlantic הקנדית, שבמסגרתו תשלם עבור קבלת אופציות לכניסה כשחקן מוביל בשני רישיונות חיפוש ימיים באפריקה

מנדי הניג |

נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש -0.94%   ממשיכה להתרחב אל מחוץ למגרש הביתי ומסמנת טריטוריות חדשות גיאנה ודרום אפריקה. לביזפורטל נודע כי שותפות הנפט חתמה על הסכם אסטרטגי עם Eco Atlantic הקנדית, שבמסגרתו תשלם 2 מיליון דולר עבור קבלת אופציות לכניסה כשחקן מוביל בשני רישיונות חיפוש ימיים. העסקה מציבה את נאוויטס, אחרי פרויקט שננדואה במפרץ מקסיקו ופרויקט Sea Lion בפוקלנד, במהלך בינלאומי נוסף שמכוון להרחבת תיק הנכסים שלה ולביסוסה כאופרייטר בפרויקטי חיפוש גדולים. יש לציין שזה אמנם לא סכום מהותי אבל יש לו פוטנציאל לפתוח לשותפות דלתות ביבשת האפריקאית העתירה במשאבים.

על פי ההסכם, נאוויטס מקבלת אופציה לכניסה של עד 80% ברישיון Orinduik מול חופי גיאנה, כולל קבלת המפעילות על הבלוק. מימוש האופציה יתבצע בתוך שנה וידרוש תשלום נוסף של 2.5 מיליון דולר. במקביל, נאוויטס תקבל אופציה לרכוש עד 47.5% ברישיון Block 1 CBK מול דרום אפריקה ולשמש בו כמפעילה. אופציה זו תקפה לשישה חודשים וכוללת תשלום של 4 מיליון דולר בעת מימושה. במסגרת שתי האופציות, Eco נהנית ממנגנון "carry" שלפיו נאוויטס תממן את חלקה בעבודות החיפוש והקידוחים עד תקרה של 11 מיליון דולר בגיאנה ו-7.5 מיליון דולר בדרום אפריקה, כך ש-Eco תוכל להתקדם עם תוכניות העבודה בלי להידרש להשקעות הוניות בתחילת הדרך.

הגדלה עתידית של ההחזקות

ההסכם כולל גם זכות לנאוויטס להגדיל בעתיד את אחזקותיה בנכסים נוספים של Eco, בהם רישיונות חיפוש ימיים בנמיביה ובדרום אפריקה, וכן להצטרף למיזמים חדשים על בסיס חלוקה של 50:50. לפי הצדדים, אופציות אלה מוגדרות לטווח של חמש עד עשר שנים, מה שמייצר עבור נאוויטס פלטפורמה להרחבת הפעילות הגלובלית שלה גם מעבר לשני הרישיונות הנוכחיים.

במקביל להסכם עם נאוויטס, Eco חתמה על הסכם אופציה עם השותפה המקומית OrangeBasin Energies להגדלת חלקה ברישיון Block 1 CBK. אם Eco תממש את האופציה במלואה, תידרש להעביר ל-OrangeBasin תשלומים בהיקף מצטבר של כ-4.8 מיליון דולר, חלקם במזומן וחלקם במניות. נאוויטס מצידה תוכל לבחור להשתתף במחצית מהאופציה ולהחזיר לאקו את חלקה היחסי.

שותפות ״טרנספורמטיבית״

ב-Eco Atlantic מגדירים את השותפות עם נאוויטס "טרנספורמטיבית", תוך דגש על יכולותיה של נאוויטס בפיתוח פרויקטי נפט וגז בקנה מידה גדול. מנכ"ל Eco, גיל הולצמן, מסר "השותפות עם נאוויטס, חברה עם יכולות מימון ופיתוח של פרויקטי נפט וגז בקנה מידה גדול, היא צעד משמעותי עבור Eco Atlantic. הכניסה המתוכננת שלהם לרישיונות בגיאנה ודרום אפריקה מחזקת את היכולת שלנו להאיץ תוכניות עבודה ולקדם בחינה מסחרית של התגליות הקיימות. ביקור משותף בגיאנה צפוי להתקיים עוד החודש, ולאחריו נוכל לחדד את תוכנית העבודה והקידוחים. השותפות הזו מעניקה לנו מסלול ברור קדימה והיא מהווה זרז אמיתי לצמיחת החברה. אני מבקש להודות לבעלי המניות על התמיכה המתמשכת ולגדעון תדמור ולצוות נאוויטס על שיתוף פעולה מקצועי וחזון משותף שאפשרו את קידום ההסכם."

חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבור

המוסדיים יקנו, אבל האם הם היו קונים אם זה היה הכסף האישי שלהם? ארית בתקופה נהדרת ואחרי שהיתה על סף פשיטת רגל והמדינה הצילה אותה, היא מרוויחה מהמדינה מאות מיליונים ברווחיות של חברת אנבידיה - גאות בשוק הביטחוני היא סיבה נהדרת לצבי לוי למכור-להנפיק לפי 5 מיליארד שקל, אבל האם הרווחים האלו יימשכו? ממש לא בטוח

אדיר בן עמי |

אם המוכר רוצה למכור במחיר מסוים, אז ברור שהמחיר מתאים לו, המחיר טוב מבחינתו. אם הקונה רוצה לקנות במחיר הזה - אז יש עסקה. האם יכול להיות שהמחיר טוב לשני הצדדים. כן, אם שניהם "מקריבים" בדרך ומתכנסים לעסקה. בהנפקות זה לא קורה, כי לרוב יש א-סימטריה של מידע. המוכר יודע יותר מהקונה, וגם כי הקונים הם לא באמת שמים את הכסף שלהם, אלא "כסף של אחרים".   

במצב המתואר, האם זו עסקה במחיר ראוי-נכון? האם כשגופים מוסדיים יקפצו עכשיו על ההנפקה של ארית-רשף זו עסקה ראויה? אי אפשר לדעת מה  יהיה והמניה בהחלט יכולה להמשיך לעלות, אבל אפשר לדעת דבר אחד ברור - ארית שהיתה חברה של 100-150 מיליון שקל, קפצה לשווי של 5 מיליארד שקל בזכות המלחמה. ההצטיידות היתה גדולה, המחירים היו בשמיים - משרד הביטחון קנה כנראה בלי לחשוב יותר מדי - המספר בדוח של ארית שמוכיח - משרד הביטחון מפזר כספים

זה לא יכול להימשך. נכון שיש שינוי תפיסתי עולמי ונכון שההצטיידות הצבאית עלתה, אבל זה גם יביא תחרות ויוביל לשחיקה ברווחיות. כמו כמעט כל דבר שעולה מהר, יש גם ירידות, טלטלות וגלים בדרך. ארית לא מפתחת שבבי AI שהיא יכולה להרוויח עליהם 75% , היא לא אינבידיה, היא חברה של לואו טק שעושה עבודה טובה, מייצרת מערכות וכלים טובים מאוד, אבל יש גאות בעסקיה,  בשל ניצול הזדמנות של ההנהלה והבעלים. אגב, כשהחברה קרסה והגיעה לפשיטת רגל, המדינה הצילה אותה מספר פעמים. עכשיו כשצריך אותה, היא - ואין לנו טענות על כך, זו המטרה של עסק - ממקסמת רווחים ומוכרת במחירים גבוהים.

הטענות שלנו הן כלפי המוסדיים שאם יעשו שיעורי בית יפנימו שהתוצאות של ארית ימשיכו להיות טובות עוד שנה, אולי שנתיים, אבל מה אחר כך? לקנות חברה במכפיל רווח של 8 זה לא תמיד נכון, השאלה אם זה יימשך לאורך זמן. וכל זה כשהטכנולוגיה משתנה - התותחים החדשים שייכנסו לצבא מתוצרת אלביט לא יעבדו כנראה רק עם סוגי המרעומים של ארית. 

וכמובן שדגל האזהרה הגדול הוא המכירה - ארית מנפיקה את רשף שהיא כאמור כל הפעילות של ארית, היא בעצם מוכרת את עצמה. אם המצב כל כך טוב, והצמיחה ברורה והרווחים הגדולים ימשיכו, אז למה להנפיק? מה יודע המוכר, צבי לוי, הבעלים ויו"ר החברה שהקונים לא יודעים? ולמה הוא כנראה יצליח לסדר אותם?