דן השמשוני מנכל אפיטומי
צילום: עופר הררי

אפיטומי חתמה על 4 הסכמי שיווק והפצה ראשונים לקפסולת ההרזייה

הסכמים נחתמו עם מפיצים בגרמניה, ספרד, הודו ומקסיקו לתקופה של שלוש שנים עם אופציה להארכה. תחילת ההפצה מותנית בהשלמת תהליכי אישור רגולטוריים ובסיום הקמת קו הייצור המסחרי; המניה מזנקת ב-18%

אביחי טדסה | (3)

אפיטומי אפיטומי מדיקל -0.06%  , העוסקת בפיתוח מיכשור רפואי להרזיה ולהחדרת תרופות בבליעה, חתמה על ארבעה הסכמי שיווק והפצה ראשונים לקפסולת ההרזייה של החברה. בגרמניה חתמה החברה על הסכם שיווק עם ICE Aesthetic GmbH, בספרד חתמה החברה על הסכם עם Smart Medical Solutions Iberia S.L. בנוסף, נחתמו הסכמים לשיווק והפצה עם InnoveQ Solutions לרחבי הודו, נפאל, סרי לנקה ובנגלדש, והסכם עם SMS Smart Medical Solutions S. de R.L. de C.V לשיווק במקסיקו.


במסגרת כל אחד מהסכמי ההפצה נקבע כי המפיץ הרלוונטי ימונה כמפיץ בלעדי לתקופה בת שלוש שנים עם אופציה להארכה לשלוש שנים נוספות. בגרמניה החברה מחזיקה באישורים הרגולטוריים הנדרשים להתחלת השיווק וההפצה של קפסולת ההרזיה; הסכם ההפצה בספרד כפוף לרישום מקומי שהינו הליך משלים לאישור הרגולטורי הקיים בידי החברה; ושני הסכמי ההפצה הנוספים כפופים להשגת אישור רגולטורי מתאים בטריטוריה הרלוונטית, כאשר האחריות להשגת האישורים חלה על המפיץ הרלוונטי. תקופת ההתקשרות תחל לאחר קבלת האישורים. החברה נערכת להתחלת ייצור מסחרי של קפסולת ההרזיה, אולם, למועד זה טרם הושלם קו הייצור המסחרי של קפסולת ההרזיה. בשלב זה, לא ניתן להעריך את המועד המדויק בו החברה תוכל להתחיל בייצור מסחרי של קפסולת ההרזיה. הייצור המסחרי מהווה תנאי הכרחי למימוש הסכמי ההפצה. לאור העובדה שמדובר בהסכמי הפצה ראשונים ולאור האמור לעיל בקשר לאישורים רגולטוריים ומועד תחילת הייצור המסחרי, נכון למועד זה החברה צופה כי בשנת 2025 לא צפויות הכנסות בהיקף נרחב ממכירת קפסולת ההרזיה.


הקפסולה של אפיטומי מאפשרת למטופלים בעלי עודף משקל או השמנת יתר לקחת קפסולה שתעזור להם לרדת במשקל ביחד עם דיאטה ופעילות גופנית. המכשיר אינו נושא עימו תרופה, ומורכב, בין היתר, ממבנה פולימרי אשר מתרחב ונפרש בקיבה. המכשיר נשאר בקיבה מספר שעות, ומעניק תחושת שובע. לאחר מספר שעות, מתפרק לחלקיקים זעירים, אשר יוצאים מגוף האדם באופן טבעי דרך מערכת העיכול. הקפסולה של אפיטומי מציעה אלטרנטיבה לטיפולים הקיימים בשוק תוך שילוב יעילות עם פרופיל בטיחותי גבוה, ללא תופעות לוואי חמורות ותוך השגת נוחות שימוש מוגברת למטופלים.



לפני מספר חודשים, בראיון עם ביזפורטל לאחר אישור ה-FDA מסר לנו מנכ"ל החברה דן השמשוני כי החברה צופה שבשנה הראשונה לייצור היא תוכל לייצר בין 14 ל-20 מיליון גלולות. כל משתמש צריך 2 גלולות ביום והעלות החודשית תהיה מאות דולרים בחודש. כשעושים את החשבון ומורידים את עמלת השיווק וההפצה הגדולה של המפיץ ושל בית המרקחת, מקבלים שההכנסות צפויות להיות בקצב של עשרות מיליוני דולרים בודדים, עוד כשנה וחצי-שנתיים. לכאורה זה לא מדהים, אבל יכולת הייצור צפויה לעלות דרמטית והתחזית של המנכ"ל דן השמשוני היא למיליון לקוחות תוך 3-5 שנים. כאן זה כבר מספרים מאוד גדולים במונחי הכנסה שנתית. אבל, כשחושבים על זה, מבינים שכדי שאפיטומי תציף ערך גדול למשקיעים, היא צריכה שותפים או להימכר. היא בשוק של ענקים, יש ענקים שאין להם מוצר בתחום ואולי היא עשויה לעניין אותם. ענקית של פארמה או מכשור רפואי שנסחרות בעשרות ומאות מיליארדים שווי, יכולים דרך אפיטומי לקצר את הדרך לגלולה.


אישור ה-FDA של התרופה התקבל בעקבות סדרת ניסויים קליניים מוצלחים, שבהם הוכיחה החברה שהקפסולה שפיתחה יעילה ובטוחה לשימוש. בניסוי הקליני הרביעי, שנערך בארה"ב על 278 מטופלים במשך 24 שבועות, הוכחו הבטיחות והיעילות של הקפסולה. בנוסף, החברה דיווחה כי בניסוי המשך שנערך על תת-קבוצה של מטופלים שהשתתפו בניסוי הקליני הרביעי ונמשך 24 שבועות נוספים, נשמרה הירידה במשקל שהושגה בניסוי הראשוני. מלבד הפחתת המשקל, הקפסולה של אפיטומי הראתה יתרונות רפואיים נוספים, כגון שיפור במדדים מטבוליים, ירידה בלחץ הדם, והפחתת רמות הסוכר בקרב מטופלים קדם-סוכרתיים. כמו כן, הקפסולה תרמה לשיפור באיכות החיים של המטופלים, כפי שנמדד בסולם מדעי מקובל. הקפסולה ניתנת בבליעה פעמיים ביום, יוצרת תחושת שובע ומסייעת להפחתת צריכת הקלוריות.


שוק תרופות ההרזייה, הנחשב לאחד התחומים הצומחים ביותר בעולם הפארמה. שוק זה, המוערך בכ-50 מיליארד דולר, צפוי לצמוח בקצב שנתי של 11% בעשור הקרוב. התחום נשלט כיום על ידי חברות ענק כמו אלי לילי ונובו נורדיסק, שנהנו מעליות משמעותיות בשווי מניותיהן. בארה"ב בלבד מוערך שוק היעד בכ-22 מיליון מטופלים. מניית אפיטומי הספיקה לעלות פי 3.4 מאז אישור ה-FDA וכעת נסחרת מזנקת ב-18% לשווי של 327 מיליון שקל. 


לאחרונה החברה פרסמה תוצאות מקדמיות לרבעון השלישי של השנה. החברה דיווחה על ירידה בסך הנכסים השוטפים - 25.4 מיליון דולר ברבעון לעומת 35.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. סך ההתחייבויות השוטפות של החברה עלה ל-1.9 מיליון דולר לעומת 1.38 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. סך ההון של החברה צמח ב-10%, מ-32.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ל-36.1 מיליון דולר ברבעון השלישי. הוצאות המחקר ופיתוח ירדו ועמדו על 4.25 מיליון דולר ברבעון הנוכחי לעומת 5.22 מיליון דולר. סך ההפסד של החברה מסתכם ב-831 אלף דולר ברבעון לעומת 7.51 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"



מניית החברה בשנה האחרונה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עושה חשבון 03/02/2025 07:53
    הגב לתגובה זו
    ללא גיוס הון לייצור ושיווק מהיר ואגרסיבי קיימת סכנה שחברה גדולה עם הון גדול תשווק מוצר דומה או עדיף .יש בצנרת ובשוק גלולות הרזיה
  • 2.
    א. 02/02/2025 19:25
    הגב לתגובה זו
    רצות שמועות שחברות גדולות בשוק מתעניינות ברכישת החברה..במקרה כזה המנייה תזנק במאות אחוזים..
  • 1.
    עושה חשבון 02/02/2025 17:22
    הגב לתגובה זו
    ללא גיוס הון לייצור ושיווק מהיר ואגרסיביקיימת סכנה שחברה גדולה עם הון גדול תשווק מוצר דומה או עדיף .יש בצנרת ובשוק גלולות הרזיה .
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.2%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


טסט

עדי ברזילי |
מדד ת"א 35 טבע 3.1% לאומי פועלים -0.35%