אפיטומי חתמה על 4 הסכמי שיווק והפצה ראשונים לקפסולת ההרזייה
הסכמים נחתמו עם מפיצים בגרמניה, ספרד, הודו ומקסיקו לתקופה של שלוש שנים עם אופציה להארכה. תחילת ההפצה מותנית בהשלמת תהליכי אישור רגולטוריים ובסיום הקמת קו הייצור המסחרי; המניה מזנקת ב-18%
אפיטומי אפיטומי מדיקל -2.52% , העוסקת בפיתוח מיכשור רפואי להרזיה ולהחדרת תרופות בבליעה, חתמה על ארבעה הסכמי שיווק והפצה ראשונים לקפסולת ההרזייה של החברה. בגרמניה חתמה החברה על הסכם שיווק עם ICE Aesthetic GmbH, בספרד חתמה החברה על הסכם עם Smart Medical Solutions Iberia S.L. בנוסף, נחתמו הסכמים לשיווק והפצה עם InnoveQ Solutions לרחבי הודו, נפאל, סרי לנקה ובנגלדש, והסכם עם SMS Smart Medical Solutions S. de R.L. de C.V לשיווק במקסיקו.
במסגרת כל אחד מהסכמי ההפצה נקבע כי המפיץ הרלוונטי ימונה כמפיץ בלעדי לתקופה בת שלוש שנים עם אופציה להארכה לשלוש שנים נוספות. בגרמניה החברה מחזיקה באישורים הרגולטוריים הנדרשים להתחלת השיווק וההפצה של קפסולת ההרזיה; הסכם ההפצה בספרד כפוף לרישום מקומי שהינו הליך משלים לאישור הרגולטורי הקיים בידי החברה; ושני הסכמי ההפצה הנוספים כפופים להשגת אישור רגולטורי מתאים בטריטוריה הרלוונטית, כאשר האחריות להשגת האישורים חלה על המפיץ הרלוונטי. תקופת ההתקשרות תחל לאחר קבלת האישורים. החברה נערכת להתחלת ייצור מסחרי של קפסולת ההרזיה, אולם, למועד זה טרם הושלם קו הייצור המסחרי של קפסולת ההרזיה. בשלב זה, לא ניתן להעריך את המועד המדויק בו החברה תוכל להתחיל בייצור מסחרי של קפסולת ההרזיה. הייצור המסחרי מהווה תנאי הכרחי למימוש הסכמי ההפצה. לאור העובדה שמדובר בהסכמי הפצה ראשונים ולאור האמור לעיל בקשר לאישורים רגולטוריים ומועד תחילת הייצור המסחרי, נכון למועד זה החברה צופה כי בשנת 2025 לא צפויות הכנסות בהיקף נרחב ממכירת קפסולת ההרזיה.
הקפסולה של אפיטומי מאפשרת למטופלים בעלי עודף משקל או השמנת יתר לקחת קפסולה שתעזור להם לרדת במשקל ביחד עם דיאטה ופעילות גופנית.
המכשיר אינו נושא עימו תרופה, ומורכב, בין היתר, ממבנה פולימרי אשר מתרחב ונפרש בקיבה. המכשיר נשאר בקיבה מספר שעות, ומעניק תחושת שובע. לאחר מספר שעות, מתפרק לחלקיקים זעירים, אשר יוצאים מגוף האדם באופן טבעי דרך מערכת העיכול. הקפסולה של אפיטומי מציעה אלטרנטיבה
לטיפולים הקיימים בשוק תוך שילוב יעילות עם פרופיל בטיחותי גבוה, ללא תופעות לוואי חמורות ותוך השגת נוחות שימוש מוגברת למטופלים.
לפני מספר חודשים, בראיון עם ביזפורטל לאחר אישור ה-FDA מסר לנו מנכ"ל החברה דן השמשוני כי החברה צופה שבשנה הראשונה לייצור היא תוכל לייצר בין 14 ל-20 מיליון גלולות. כל משתמש צריך 2 גלולות ביום והעלות החודשית תהיה מאות דולרים בחודש. כשעושים את החשבון ומורידים את עמלת השיווק וההפצה הגדולה של המפיץ ושל בית המרקחת, מקבלים שההכנסות צפויות להיות בקצב של עשרות מיליוני דולרים בודדים, עוד כשנה וחצי-שנתיים. לכאורה זה לא מדהים, אבל יכולת הייצור צפויה לעלות דרמטית והתחזית של המנכ"ל דן השמשוני היא למיליון לקוחות תוך 3-5 שנים. כאן זה כבר מספרים מאוד גדולים במונחי הכנסה שנתית. אבל, כשחושבים על זה, מבינים שכדי שאפיטומי תציף ערך גדול למשקיעים, היא צריכה שותפים או להימכר. היא בשוק של ענקים, יש ענקים שאין להם מוצר בתחום ואולי היא עשויה לעניין אותם. ענקית של פארמה או מכשור רפואי שנסחרות בעשרות ומאות מיליארדים שווי, יכולים דרך אפיטומי לקצר את הדרך לגלולה.
- אפיטומי פרסמה תוצאות מקדמיות לרבעון השלישי; ההפסד צומצם
- "המטרה שהגלולה של אפיטומי תגיע למיליון לקוחות תוך 4-5 שנים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אישור ה-FDA של התרופה התקבל בעקבות סדרת ניסויים קליניים מוצלחים, שבהם הוכיחה החברה שהקפסולה שפיתחה יעילה ובטוחה לשימוש. בניסוי הקליני הרביעי, שנערך בארה"ב על 278 מטופלים במשך 24 שבועות, הוכחו
הבטיחות והיעילות של הקפסולה. בנוסף, החברה דיווחה כי בניסוי המשך שנערך על תת-קבוצה של מטופלים שהשתתפו בניסוי הקליני הרביעי ונמשך 24 שבועות נוספים, נשמרה הירידה במשקל שהושגה בניסוי הראשוני. מלבד הפחתת המשקל, הקפסולה של אפיטומי הראתה יתרונות רפואיים נוספים, כגון
שיפור במדדים מטבוליים, ירידה בלחץ הדם, והפחתת רמות הסוכר בקרב מטופלים קדם-סוכרתיים. כמו כן, הקפסולה תרמה לשיפור באיכות החיים של המטופלים, כפי שנמדד בסולם מדעי מקובל. הקפסולה ניתנת בבליעה פעמיים ביום, יוצרת תחושת שובע ומסייעת להפחתת צריכת הקלוריות.
שוק תרופות ההרזייה, הנחשב לאחד התחומים הצומחים ביותר בעולם הפארמה. שוק זה, המוערך בכ-50 מיליארד דולר, צפוי לצמוח בקצב שנתי של 11% בעשור הקרוב. התחום נשלט כיום על ידי חברות ענק כמו אלי לילי ונובו נורדיסק, שנהנו מעליות משמעותיות בשווי מניותיהן. בארה"ב בלבד מוערך שוק היעד בכ-22 מיליון מטופלים. מניית אפיטומי הספיקה לעלות פי 3.4 מאז אישור ה-FDA וכעת נסחרת מזנקת ב-18% לשווי של 327 מיליון שקל.
לאחרונה החברה פרסמה תוצאות מקדמיות לרבעון השלישי של השנה. החברה דיווחה על ירידה בסך הנכסים השוטפים - 25.4 מיליון דולר ברבעון לעומת 35.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. סך ההתחייבויות השוטפות של החברה עלה ל-1.9 מיליון דולר לעומת 1.38 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. סך ההון של החברה צמח ב-10%, מ-32.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ל-36.1 מיליון דולר ברבעון השלישי. הוצאות המחקר ופיתוח ירדו ועמדו על 4.25 מיליון דולר ברבעון הנוכחי לעומת 5.22 מיליון דולר. סך ההפסד של החברה מסתכם ב-831 אלף דולר ברבעון לעומת 7.51 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
- חשד להפרות וזיהום אוויר: בז"ן הוזמנה לשימוע במשרד להגנת הסביבה
- מבטח שמיר תקים את תחנת הכח קסם במימון של כ-5 מיליארד שקל בהובלת הפועלים כ-5 מיליארד שקל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל...
מניית החברה בשנה האחרונה.
- 3.עושה חשבון 03/02/2025 07:53הגב לתגובה זוללא גיוס הון לייצור ושיווק מהיר ואגרסיבי קיימת סכנה שחברה גדולה עם הון גדול תשווק מוצר דומה או עדיף .יש בצנרת ובשוק גלולות הרזיה
- 2.א. 02/02/2025 19:25הגב לתגובה זורצות שמועות שחברות גדולות בשוק מתעניינות ברכישת החברה..במקרה כזה המנייה תזנק במאות אחוזים..
- 1.עושה חשבון 02/02/2025 17:22הגב לתגובה זוללא גיוס הון לייצור ושיווק מהיר ואגרסיביקיימת סכנה שחברה גדולה עם הון גדול תשווק מוצר דומה או עדיף .יש בצנרת ובשוק גלולות הרזיה .

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים
ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.
רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר.
נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.
הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך.
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- תוצאות נהדרות לארית - רווח של 96 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.
נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.
אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים.
הצבר נפל
בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל:
