מה חשוב לדעת על תמ"א 38
פרויקט הבנייה במסגרת תמ"א 38 נועד להכין את המבנים בישראל לרעידת אדמה. מבנים רבים בישראל לא נבנו לפי התקן, שכן עם הקמת המדינה לא היו כאן אנשים שיכלו להתריע על בואו של הרעש הגדול. כעת מנסים להקדים תרופה למכה ועושים את כל הניתן על מנת לחזק את הבית מפני הרעידה הגדולה שעוד תבוא. אם גם אתם רוצים לחזק את המבנה שלכם, ישנם כמה דברים שכדאי לדעת.
5 טיפים לביצוע פרויקט תמ"א 38
מעוניינים למגן את הבית שלכם? אלה כמה טיפים שיעזרו לכם במסגרת תמ"א 38:
- אל תמהרו לסגור עסקה – למרות האיומים על כך שרעידת האדמה עלולה להתרחש אפילו מחר, לא כדאי למהר ולסגור עסקאות עם החברה הראשונה המגישה לכם הצעת מחיר. מכיוון שמדובר בעסקה ארוכת טווח, חשוב לבדוק את הדברים לעומק.
- מה אתם מקבלים בתמורה – ההסכם שעליו אתם חותמים עם החברה צריך להכיל את סעיפים שונים המפרטים את מה שאתם תקבלו בתמורה. מבין התמורות הנפוצות יותר בבניין כדאי להזכיר התקנת מעלית, מרפסת שמש, חניות או ביצוע שיפוץ גינה.
- לא תמיד מגיע לכם פיצוי – בזמן פרויקט הבנייה אתם עלולים להעתיק את מקום מגוריכם למקום אחר. באופן כללי, אין חוק המחייב את הקבלן להעניק לכם מקום מגורים חלופי, ולכן כדאי למצוא מקום אחר לגור בו.
- כשלא כל הדיירים מסכימים – באופן כללי, ניתן להתחיל בבנייה כאשר 75% מהדיירים מסכימים לשינוי, ועדיין במרבית המקרים לא ניתן יהיה להוביל את הפרויקט לשלבים המתקדמים. על כל פנים, כדי להתחיל ולקדם את הפרויקט יש צורך לכנס את הדיירים לישיבה.
- מיהו היזם שלכם – כאשר אתם נפגשים לראשונה עם יזם פרויקט הבנייה, כדאי לשאול אותו כמה שאלות חשובות כמו הוותק שלו בתחום, האחריות שהוא מספק, תדירות המענה ועוד.
כאשר מדובר על פרויקט תמ"א 38 אין מקום לפשרות. אתם מעוניינים בחברה שתספק לכם את כל השירותים החיוניים שלהם אתם זקוקים על מנת להתכונן לרעידה חזקה. קבוצת אנגלאינווסט התחדשות עירונית עוסקת במגוון רחב של פרויקטי בנייה, וביניהם תמ"א 38 ופינוי-בינוי. החברה מבצעת מגוון רחב של עבודות במרכז הארץ בערים כמו תל אביב, קריית אונו, גבעתיים והוד השרון. הצוות של החברה נכון להגיע לכל מקום על מנת לספק את השירותים האיכותיים ביותר. לפרטים נוספים אתם מוזמנים להיכנס לקישור הבא ולקבל את כל המידע שאתם צריכים:
https://www.engelinvest.co.il/
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
