
תובנות מוועדת האי-קומרס בווגאס: הסחר האלקטרוני מת
סמנכ"ל האסטרטגיה ושותף בגרייט, איתמר בר, ביקר בכנס Shoptalk בווגאס וחזר מעודכן. החידושים שהציגו פייסבוק וגוגל, החשש הגדול מאמזון בשוק המותג הפרטי, הבינה המלאכותית בעידן הדאטה ועוד
3 שנים בלבד וועידת הסחר האלקטרוני Shoptalk הפכה לכנס החשוב בעולם. הגידול המדהים בסחר האלקטרוני לא תורם רק לעולם הכנסים, אלא משנה כרגע את הכלכלה ויוצר אקו-סיסטם עסקי וצרכני חדש לכולנו. בין 8,000 משתתפי הכנס השנה היה ניתן למצוא נציגים מכל המגזרים: המונופולים הגדולים כגון איביי, גוגל וכמובן אמזון - כוכב הכנס, קמעונאים ומותגים מכל התעשיות, חברות המחקר ופרופסורים לכלכלה, סוכנויות וספקי שירותים, וכמובן הסטרטאפים - מנועי השינוי.
כצפוי, הועידה עוסקת במגוון ענק של נושאים. להלן 6 נקודות שבחרנו כחשובות ביותר (המלצה: כדאי לקרוא את הנקודות לפי הסדר. יש ביניהם קשר סודי😊)
1. הסחר האלקטרוני מת. Omnichannel אמיתי הוא צו השעה והפוטנציאל בו רק בחיתולים. מה זה אומר?
דו קיום: כדי לנצח היום חייבים לנהל בצורה מוצלחת גם סחר אלקטרוני וגם נוכחות בעולם הפיזי למפגש חוויתי עם לקוחות. זהו אתגר לקמעונאים והמותגים המסורתיים שהערוץ הדיגיטלי שלהם טרם הבשיל, אך כבר עומד לתחרות, בו בזמן שהמכירות מנקודת הרכישה יורדות ומעידות על כך שהיא כבר הופכת לפחות רלוונטית. מצד שני, הסתמכות על סחר אלקטרוני בלבד מציבה אתגר גדול גם למותגים שנולדו דיגיטליים. אלו מבינים שנוכחות וורטואלית, מוצלחת ככול שתהיה, לא מחליפה את הנוכחות בעולם האמיתי. החשיבות של הצרכן "לגעת" במותג ולחוות אותו לא אבדה מהרלוונטיות שלה. בעתיד הלא רחוק נגיע לחנות רק כדי לגלות משהו חדש או לחוות משהו אחר. את הקניות "הרגילות" נעשה אונליין בזמן המת או שהן יבוצעו בצורה אוטומטית בכלל.
Omnichanneling: אתם כבר פועלים במספר ערוצים? מצוין! תשמחו לדעת שהפוטנציאל האמיתי לחיבור ביניהם רק מתחיל! פייסבוק וגוגל הציגו כל אחד בנפרד חזון וכלים לחיבור בין המידע שהם מחזיקים על הקונים ובין המידע הנאסף מנקודות המכירה הדיגיטליות והפיזיות. מידע רב שיומר לכסף רב מאוד! פייסבוק הציגו כלי Intent המאפשרים לאתר לקוחות עם כוונת רכישה שטרם ידועה לך (או להם). הם הציגו גם כלי חדש בשם Categories for Dynamic Ads להצגה חכמה של הקטלוג הדיגיטלי כהשלמה למלאי הפיסי בחנות עבור לקוחות שנמצאים בנקודת המכירה, אך לא מוצאים מוצר שהם רוצים לקנות.
גוגל מצדם הציגו נתון שלפיו כ- 60 אחוז מהמכירות ב-POS מושפעות מחיפוש דיגיטלי בזמן אמת, ומספר כלים שהם הולכים להשיק כדי לסייע גם לקונה וגם למוכר בכך. יישום ה-Google Pay מאפשר כבר היום לקונים ברשת Macys לעשות צ'ק אאוט עצמאי המבוסס על הפרופיל שלך בלי לעבור בקופה, או לשלוח לעצמם את המוצר הביתה בלחיצת כפתור אחת אם לא בא להם להמשיך להיסחב איתו כל היום. Google Express כבר ידאג שיגע אליך הביתה, אולי אפילו לפניך.


- 1.מעניין. תודה! (ל"ת)אסף 26/03/2018 14:20הגב לתגובה זו