TOP5

קאן כבר כאן! 5 המהלכים הוויראליים ביותר ברשת לקראת הפסטיבל בצרפת

TOP5 של אייס וראובני פרידן בסימן פסטיבל קאן. השבוע, לרגל חגיגות הפרסום בצרפת - 5 הסרטים הכי ויראליים - מי מהם יצליח להביא אריה?

האירוע הגדול של השנה הגיע! פסטיבל קאן שהחל את דרכו בשנת 1954, בהשראת פסטיבל סרטי הקולנוע. נוסד בראשיתו על מנת לקדם ולעודד את הפרסום בקולנוע (ומכאן החיבור לפסטיבל היוקרתי). פרסי האריה המחולקים בתחרות נוצרו בהשראת פסלי האריות המוצבים בכיכר סן מרקו המקסימה שבוונציה, מקום הולדתו של פסטיבל הפרסום.

בשנת 1992 שונה שמו (ומהותו) של הפסטיבל מ"פסטיבל לסרטי פרסום בינלאומי" ל"פסטיבל הפרסום הבינלאומי", ומאז הפך הפסטיבל לטקס היוקרתי ביותר בענף הפרסום הבינלאומי, המייצר מדי שנה שמות והבטחות פרסומיות משמעותיות.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

* לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן

* להצטרפות לעמוד אייס בפייסבוק - לחצו כאן

* להצטרפות לעמוד ה-TOP5 בפייסבוק - לחצו כאן

לרגל פתיחתו אתמול (17 ביוני), החלטנו להקדיש את הפינה לסקירת חמשת המהלכים הויראליים ביותר ברשת בשנה האחרונה, מתוך הימור מושכל שלפחות 3 מהם יככבו במקומות מכובדים בתחרות. הסרטים מדורגים לפי רמת הויראליות שלהם, הנמדדת לפי מספר הגולשים שצפו בפרסומת, בפרק זמן נתון. מעניין לראות ולנסות לנתח מהם אותם "מרכיבים" שהופכים סרט לויראלי? ומה גורם לגולש להפיץ את הסרטון בין חבריו? הנה הפרשנות שלנו:

John Lewis Christmas Advert 2011 - The Long Wait

במקום החמישי ניצב הקמפיין של בית הכלבו הבריטי John Lewis, לקראת חג המולד (והקניות הנלוות לו) האחרון. הסרטון גרף 5.1 מליון צפיות, ברחבי הרשת, של אנשים כמונו, שהתאהבו בילד המתוק שמככב בסרטון. אם אפשר לכתוב באמת את "רשימת מרכיבים לסרטון ויראלי מצליח", אין ספק שילדים מככבים בראש הרשימה..

Google Chrome: Dear Sophie

הקמפיין המוכר (והויראלי מאוד) של Google Chrome עושה זאת שוב: באמצעות סיפור אמיתי (בו שונו השמות) מעבירה האימפריה את הגולש דרך כל הכלים הדיגיטליים שלה: Youtube, Search, Maps, Google+ ועוד, ומספרת לנו את סיפורו של "אבא של סופי", שמלווה את ילדתו בכתיבת יומן דיגיטלי מהיום בו נולדה. ילדים? יש. מוסיקה מרגשת? יש ויש. סיפור שקל להזדהות איתו? לפחות לחלקנו חד משמעית. והנה לנו עוד סרטון ויראלי חזק, שכבש 5.9 מליון צופים מרחבי העולם.

Back to the Start - Chipotle

סרטון האנימציה המדהים של רשת הבשרים "Chipotle" האמריקאית עשה את זה, ובגדול. צפייה בסרטון תגרום לך לחשוב שהוא מעודד צמחונות, טבעונות או סתם היפיות, אבל הסגיר חושף את האמת - מדובר ברשת אמריקאית לבשרים בסגנון מקסיקני, שפיצחה את החסם הנכון: הביקורת כלפי רשתות בשר היא התעשייתיות - הפגיעה בבעלי החיים ודרכם - באיזון האקולוגי בעולם ובמוסריותו. רשת הבשרים Chipotle מעבירה את המסר הברור - "We make food with integrity". למעלה מ-6.3 מליון צפיות הוכיחו - המסר עבר.

" Michael" - PS3 Long Live Play

SONY השיקה לפני מספר חודשים את הקמפיין לקידום ה- PlayStation 3 (PS3), תחת הכותרת Long Live Play"". אוהדי הז'אנר נקראו לצלם עצמם בחווית המשחק האהובה עליהם, ומרעיונות השחקנים יצרו את הפרסומת המרהיבה, שכולה הוקרה לשחקני המשחק באשר הם. עד מהרה קיבלה הפרסומת כמעט 12 מליון צפיות ונתון אף יותר מעניין למעלה מ-150 עותקים ברשת (נתון המראה על ויראליות גבוהה). סביר להניח כי קהל היעד של הפרסומת, אנשי ה-PlayStation, שחי את כל חייו ברשת, סייע רבות להפיכתה של הפרסומת לכל כך אהובה וויראלית.

Carlsberg stunts with bikers in cinema

ובמקום הראשון, עם למעלה מ-18 מליון צפיות, ניצבת הפרסומת החדשה של Carlsberg , תחת השורה "That calls for a Carlsberg" - זוגות צעירים שהגיעו לצפות בסרט בקולנוע נתקלו בשני מקומות ריקים בלבד, באולם מלא באופנוענים מקועקעים ומפחידים (למראה, כמובן). אותם זוגות שלא הסתובבו על עקבותיהם והעיזו להתיישב בכסאות הפנויים קיבלו את הפתעת הערב. אין ספק שאותן פרסומות שגורמות לצרכן לצחוק (זה נשמע טריוויאלי, אבל מתי בפעם האחרונה צחקתם מפרסומת?) יש להן סיכוי גבוה מאוד להפוך לוויראליות ובכך - כדי שנזכר לרגע לשם מה התכנסנו כאן - לזכות באריה נכסף בקאן.

בהצלחה לכל המועמדים הישראלים בתחרות!

המדור בעריכת אסא שפירא ומאיה ספיר ממשרד הפרסום ראובני פרידן

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לאה ספיר 18/06/2012 21:16
    הגב לתגובה זו
    מאיה זה טור מעניין. הביקורת על הסרטונים מקצועית. המשיכי כך. לאה
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״