TOP5

קאן כבר כאן! 5 המהלכים הוויראליים ביותר ברשת לקראת הפסטיבל בצרפת

TOP5 של אייס וראובני פרידן בסימן פסטיבל קאן. השבוע, לרגל חגיגות הפרסום בצרפת - 5 הסרטים הכי ויראליים - מי מהם יצליח להביא אריה?

האירוע הגדול של השנה הגיע! פסטיבל קאן שהחל את דרכו בשנת 1954, בהשראת פסטיבל סרטי הקולנוע. נוסד בראשיתו על מנת לקדם ולעודד את הפרסום בקולנוע (ומכאן החיבור לפסטיבל היוקרתי). פרסי האריה המחולקים בתחרות נוצרו בהשראת פסלי האריות המוצבים בכיכר סן מרקו המקסימה שבוונציה, מקום הולדתו של פסטיבל הפרסום.

בשנת 1992 שונה שמו (ומהותו) של הפסטיבל מ"פסטיבל לסרטי פרסום בינלאומי" ל"פסטיבל הפרסום הבינלאומי", ומאז הפך הפסטיבל לטקס היוקרתי ביותר בענף הפרסום הבינלאומי, המייצר מדי שנה שמות והבטחות פרסומיות משמעותיות.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

* לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן

* להצטרפות לעמוד אייס בפייסבוק - לחצו כאן

* להצטרפות לעמוד ה-TOP5 בפייסבוק - לחצו כאן

לרגל פתיחתו אתמול (17 ביוני), החלטנו להקדיש את הפינה לסקירת חמשת המהלכים הויראליים ביותר ברשת בשנה האחרונה, מתוך הימור מושכל שלפחות 3 מהם יככבו במקומות מכובדים בתחרות. הסרטים מדורגים לפי רמת הויראליות שלהם, הנמדדת לפי מספר הגולשים שצפו בפרסומת, בפרק זמן נתון. מעניין לראות ולנסות לנתח מהם אותם "מרכיבים" שהופכים סרט לויראלי? ומה גורם לגולש להפיץ את הסרטון בין חבריו? הנה הפרשנות שלנו:

John Lewis Christmas Advert 2011 - The Long Wait

במקום החמישי ניצב הקמפיין של בית הכלבו הבריטי John Lewis, לקראת חג המולד (והקניות הנלוות לו) האחרון. הסרטון גרף 5.1 מליון צפיות, ברחבי הרשת, של אנשים כמונו, שהתאהבו בילד המתוק שמככב בסרטון. אם אפשר לכתוב באמת את "רשימת מרכיבים לסרטון ויראלי מצליח", אין ספק שילדים מככבים בראש הרשימה..

Google Chrome: Dear Sophie

הקמפיין המוכר (והויראלי מאוד) של Google Chrome עושה זאת שוב: באמצעות סיפור אמיתי (בו שונו השמות) מעבירה האימפריה את הגולש דרך כל הכלים הדיגיטליים שלה: Youtube, Search, Maps, Google+ ועוד, ומספרת לנו את סיפורו של "אבא של סופי", שמלווה את ילדתו בכתיבת יומן דיגיטלי מהיום בו נולדה. ילדים? יש. מוסיקה מרגשת? יש ויש. סיפור שקל להזדהות איתו? לפחות לחלקנו חד משמעית. והנה לנו עוד סרטון ויראלי חזק, שכבש 5.9 מליון צופים מרחבי העולם.

Back to the Start - Chipotle

סרטון האנימציה המדהים של רשת הבשרים "Chipotle" האמריקאית עשה את זה, ובגדול. צפייה בסרטון תגרום לך לחשוב שהוא מעודד צמחונות, טבעונות או סתם היפיות, אבל הסגיר חושף את האמת - מדובר ברשת אמריקאית לבשרים בסגנון מקסיקני, שפיצחה את החסם הנכון: הביקורת כלפי רשתות בשר היא התעשייתיות - הפגיעה בבעלי החיים ודרכם - באיזון האקולוגי בעולם ובמוסריותו. רשת הבשרים Chipotle מעבירה את המסר הברור - "We make food with integrity". למעלה מ-6.3 מליון צפיות הוכיחו - המסר עבר.

" Michael" - PS3 Long Live Play

SONY השיקה לפני מספר חודשים את הקמפיין לקידום ה- PlayStation 3 (PS3), תחת הכותרת Long Live Play"". אוהדי הז'אנר נקראו לצלם עצמם בחווית המשחק האהובה עליהם, ומרעיונות השחקנים יצרו את הפרסומת המרהיבה, שכולה הוקרה לשחקני המשחק באשר הם. עד מהרה קיבלה הפרסומת כמעט 12 מליון צפיות ונתון אף יותר מעניין למעלה מ-150 עותקים ברשת (נתון המראה על ויראליות גבוהה). סביר להניח כי קהל היעד של הפרסומת, אנשי ה-PlayStation, שחי את כל חייו ברשת, סייע רבות להפיכתה של הפרסומת לכל כך אהובה וויראלית.

Carlsberg stunts with bikers in cinema

ובמקום הראשון, עם למעלה מ-18 מליון צפיות, ניצבת הפרסומת החדשה של Carlsberg , תחת השורה "That calls for a Carlsberg" - זוגות צעירים שהגיעו לצפות בסרט בקולנוע נתקלו בשני מקומות ריקים בלבד, באולם מלא באופנוענים מקועקעים ומפחידים (למראה, כמובן). אותם זוגות שלא הסתובבו על עקבותיהם והעיזו להתיישב בכסאות הפנויים קיבלו את הפתעת הערב. אין ספק שאותן פרסומות שגורמות לצרכן לצחוק (זה נשמע טריוויאלי, אבל מתי בפעם האחרונה צחקתם מפרסומת?) יש להן סיכוי גבוה מאוד להפוך לוויראליות ובכך - כדי שנזכר לרגע לשם מה התכנסנו כאן - לזכות באריה נכסף בקאן.

בהצלחה לכל המועמדים הישראלים בתחרות!

המדור בעריכת אסא שפירא ומאיה ספיר ממשרד הפרסום ראובני פרידן

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לאה ספיר 18/06/2012 21:16
    הגב לתגובה זו
    מאיה זה טור מעניין. הביקורת על הסרטונים מקצועית. המשיכי כך. לאה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.