קאן כבר כאן! 5 המהלכים הוויראליים ביותר ברשת לקראת הפסטיבל בצרפת
האירוע הגדול של השנה הגיע! פסטיבל קאן שהחל את דרכו בשנת 1954, בהשראת פסטיבל סרטי הקולנוע. נוסד בראשיתו על מנת לקדם ולעודד את הפרסום בקולנוע (ומכאן החיבור לפסטיבל היוקרתי). פרסי האריה המחולקים בתחרות נוצרו בהשראת פסלי האריות המוצבים בכיכר סן מרקו המקסימה שבוונציה, מקום הולדתו של פסטיבל הפרסום.
בשנת 1992 שונה שמו (ומהותו) של הפסטיבל מ"פסטיבל לסרטי פרסום בינלאומי" ל"פסטיבל הפרסום הבינלאומי", ומאז הפך הפסטיבל לטקס היוקרתי ביותר בענף הפרסום הבינלאומי, המייצר מדי שנה שמות והבטחות פרסומיות משמעותיות.
* לכל מקבצי TOP5 הקודמים -
* להצטרפות לעמוד אייס בפייסבוק -
* להצטרפות לעמוד ה-TOP5 בפייסבוק -
לרגל פתיחתו אתמול (17 ביוני), החלטנו להקדיש את הפינה לסקירת חמשת המהלכים הויראליים ביותר ברשת בשנה האחרונה, מתוך הימור מושכל שלפחות 3 מהם יככבו במקומות מכובדים בתחרות. הסרטים מדורגים לפי רמת הויראליות שלהם, הנמדדת לפי מספר הגולשים שצפו בפרסומת, בפרק זמן נתון. מעניין לראות ולנסות לנתח מהם אותם "מרכיבים" שהופכים סרט לויראלי? ומה גורם לגולש להפיץ את הסרטון בין חבריו? הנה הפרשנות שלנו:
John Lewis Christmas Advert 2011 - The Long Wait
במקום החמישי ניצב הקמפיין של בית הכלבו הבריטי John Lewis, לקראת חג המולד (והקניות הנלוות לו) האחרון. הסרטון גרף 5.1 מליון צפיות, ברחבי הרשת, של אנשים כמונו, שהתאהבו בילד המתוק שמככב בסרטון. אם אפשר לכתוב באמת את "רשימת מרכיבים לסרטון ויראלי מצליח", אין ספק שילדים מככבים בראש הרשימה..
Google Chrome: Dear Sophie
הקמפיין המוכר (והויראלי מאוד) של Google Chrome עושה זאת שוב: באמצעות סיפור אמיתי (בו שונו השמות) מעבירה האימפריה את הגולש דרך כל הכלים הדיגיטליים שלה: Youtube, Search, Maps, Google+ ועוד, ומספרת לנו את סיפורו של "אבא של סופי", שמלווה את ילדתו בכתיבת יומן דיגיטלי מהיום בו נולדה. ילדים? יש. מוסיקה מרגשת? יש ויש. סיפור שקל להזדהות איתו? לפחות לחלקנו חד משמעית. והנה לנו עוד סרטון ויראלי חזק, שכבש 5.9 מליון צופים מרחבי העולם.
Back to the Start - Chipotle
סרטון האנימציה המדהים של רשת הבשרים "Chipotle" האמריקאית עשה את זה, ובגדול. צפייה בסרטון תגרום לך לחשוב שהוא מעודד צמחונות, טבעונות או סתם היפיות, אבל הסגיר חושף את האמת - מדובר ברשת אמריקאית לבשרים בסגנון מקסיקני, שפיצחה את החסם הנכון: הביקורת כלפי רשתות בשר היא התעשייתיות - הפגיעה בבעלי החיים ודרכם - באיזון האקולוגי בעולם ובמוסריותו. רשת הבשרים Chipotle מעבירה את המסר הברור - "We make food with integrity". למעלה מ-6.3 מליון צפיות הוכיחו - המסר עבר.
" Michael" - PS3 Long Live Play
SONY השיקה לפני מספר חודשים את הקמפיין לקידום ה- PlayStation 3 (PS3), תחת הכותרת Long Live Play"". אוהדי הז'אנר נקראו לצלם עצמם בחווית המשחק האהובה עליהם, ומרעיונות השחקנים יצרו את הפרסומת המרהיבה, שכולה הוקרה לשחקני המשחק באשר הם. עד מהרה קיבלה הפרסומת כמעט 12 מליון צפיות ונתון אף יותר מעניין למעלה מ-150 עותקים ברשת (נתון המראה על ויראליות גבוהה). סביר להניח כי קהל היעד של הפרסומת, אנשי ה-PlayStation, שחי את כל חייו ברשת, סייע רבות להפיכתה של הפרסומת לכל כך אהובה וויראלית.
Carlsberg stunts with bikers in cinema
ובמקום הראשון, עם למעלה מ-18 מליון צפיות, ניצבת הפרסומת החדשה של Carlsberg , תחת השורה "That calls for a Carlsberg" - זוגות צעירים שהגיעו לצפות בסרט בקולנוע נתקלו בשני מקומות ריקים בלבד, באולם מלא באופנוענים מקועקעים ומפחידים (למראה, כמובן). אותם זוגות שלא הסתובבו על עקבותיהם והעיזו להתיישב בכסאות הפנויים קיבלו את הפתעת הערב. אין ספק שאותן פרסומות שגורמות לצרכן לצחוק (זה נשמע טריוויאלי, אבל מתי בפעם האחרונה צחקתם מפרסומת?) יש להן סיכוי גבוה מאוד להפוך לוויראליות ובכך - כדי שנזכר לרגע לשם מה התכנסנו כאן - לזכות באריה נכסף בקאן.
בהצלחה לכל המועמדים הישראלים בתחרות!
המדור בעריכת אסא שפירא ומאיה ספיר ממשרד הפרסום ראובני פרידן
- 1.לאה ספיר 18/06/2012 21:16הגב לתגובה זומאיה זה טור מעניין. הביקורת על הסרטונים מקצועית. המשיכי כך. לאה

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.