נחשף פסק הדין הסודי: ביה"ד מאלץ את פישמן למכור עוד 9% ממניותיו ב'ידיעות'
אליעזר פישמן, מבעלי 'בראון-פישמן' המחזיקה בעיתון הכלכלי 'גלובס', יאלץ למכור 9% נוספים מ'ידיעות אחרונות' ובכך להגיע לרף מקסימלי של 25% החזקה ב'ידיעות', כפי שנקבע כבר לפני 8 שנים על ידי בית הדין להגבלים עסקיים. כך נודע היום (יום ד') בעקבות הסרת חיסיון מעל פסק דין שניתן ב-28 בדצמבר 2011 בבית הדין להגבלים עסקיים.
השופטת נאוה בן-אור דחתה לפני 5 חודשים את בקשת בראון-פישמן תקשורת בע"מ, בעלת השליטה 'גלובס', להורות על ביטול סעיף בהסדר פשרה עם הממונה על הגבלים עסקיים משנת 2004, שקיבל תוקף של פסק-דין באותה שנה. בהתאם, חייב בית הדין להגבלים עסקיים את בראון-פישמן לפרק את המיזוג למונופולין בינה לבין ידיעות אחרונות בע"מ, ולמכור מניות המקנות לה כ-9% מהזכויות לרווחים בידיעות אחרונות, המו"ל של העיתון 'כלכליסט'.
כזכור, בשנת 2002 התנגד הממונה על ההגבלים העסקיים דאז, דרור שטרום להגדלת האחזקות של של בראון-פישמן ב'ידיעות אחרונות' לרף הגבוה מ-25%. כעבור שנה פנה לבית הדין להגבלים עסקיים כדי שזה יורה על מכירת המניות העודפות. במסגרת ההליך אישר בית הדין ב-16 במארס 2004 הסדר פשרה בין הממונה לבין בראון-פישמן, לפיו היה על בראון-פישמן למכור מניות המקנות לה מעל ל-25% מהזכויות לרווחים בידיעות אחרונות.
עד 2010 מכרה החברה 16% מאחזקותיה. באותה שנה גם בוטל ההכרזה על 'ידיעות אחרונות' כעל מונופול, עם חדירתו לשוק של 'ישראל היום' 3 שנים לפני כן. ב-18 באוגוסט 2010, זמן קצר לפני המועד האחרון למכירת יתרת המניות, פנתה בראון-פישמן לבית הדין להגבלים עסקיים בבקשה לבטל את חובת המכירה. בראון-פישמן טענה כי מכירת המניות אינה נדרשת עוד לאור שינויים שלטענתה חלו בענף העיתונות. הרשות התנגדה לבקשה וטענה כי הצורך בפירוק המיזוג מתחייב משום שמדובר במיזוג למונופולין בשוק העיתונים הכלכליים, בו פועלים העיתונים 'גלובס', 'כלכליסט' ו-TheMarker בלבד.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.