נחשף פסק הדין הסודי: ביה"ד מאלץ את פישמן למכור עוד 9% ממניותיו ב'ידיעות'
אליעזר פישמן, מבעלי 'בראון-פישמן' המחזיקה בעיתון הכלכלי 'גלובס', יאלץ למכור 9% נוספים מ'ידיעות אחרונות' ובכך להגיע לרף מקסימלי של 25% החזקה ב'ידיעות', כפי שנקבע כבר לפני 8 שנים על ידי בית הדין להגבלים עסקיים. כך נודע היום (יום ד') בעקבות הסרת חיסיון מעל פסק דין שניתן ב-28 בדצמבר 2011 בבית הדין להגבלים עסקיים.
השופטת נאוה בן-אור דחתה לפני 5 חודשים את בקשת בראון-פישמן תקשורת בע"מ, בעלת השליטה 'גלובס', להורות על ביטול סעיף בהסדר פשרה עם הממונה על הגבלים עסקיים משנת 2004, שקיבל תוקף של פסק-דין באותה שנה. בהתאם, חייב בית הדין להגבלים עסקיים את בראון-פישמן לפרק את המיזוג למונופולין בינה לבין ידיעות אחרונות בע"מ, ולמכור מניות המקנות לה כ-9% מהזכויות לרווחים בידיעות אחרונות, המו"ל של העיתון 'כלכליסט'.
כזכור, בשנת 2002 התנגד הממונה על ההגבלים העסקיים דאז, דרור שטרום להגדלת האחזקות של של בראון-פישמן ב'ידיעות אחרונות' לרף הגבוה מ-25%. כעבור שנה פנה לבית הדין להגבלים עסקיים כדי שזה יורה על מכירת המניות העודפות. במסגרת ההליך אישר בית הדין ב-16 במארס 2004 הסדר פשרה בין הממונה לבין בראון-פישמן, לפיו היה על בראון-פישמן למכור מניות המקנות לה מעל ל-25% מהזכויות לרווחים בידיעות אחרונות.
עד 2010 מכרה החברה 16% מאחזקותיה. באותה שנה גם בוטל ההכרזה על 'ידיעות אחרונות' כעל מונופול, עם חדירתו לשוק של 'ישראל היום' 3 שנים לפני כן. ב-18 באוגוסט 2010, זמן קצר לפני המועד האחרון למכירת יתרת המניות, פנתה בראון-פישמן לבית הדין להגבלים עסקיים בבקשה לבטל את חובת המכירה. בראון-פישמן טענה כי מכירת המניות אינה נדרשת עוד לאור שינויים שלטענתה חלו בענף העיתונות. הרשות התנגדה לבקשה וטענה כי הצורך בפירוק המיזוג מתחייב משום שמדובר במיזוג למונופולין בשוק העיתונים הכלכליים, בו פועלים העיתונים 'גלובס', 'כלכליסט' ו-TheMarker בלבד.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
