מייקל סיילור ביטקוין
צילום: טוויטר

בכל מחיר: מיקרוסטרטג'י רוצה לקנות את כל הביטקוין בעולם

בעוד פעילות התוכנה המסורתית של החברה ממשיכה להתכווץ, סיילור מבקש להגדיל את מספר המניות המאושרות פי 31 - סכום שיאפשר תיאורטית לרכוש את כל הביטקוין בעולם

אדיר בן עמי | (27)

מיקרוסטרטג'י MICROSTRATEGY INC CL A , חברת התוכנה שהפכה למשקיעת הביטקוין הגדולה בעולם, מבקשת אישור מבעלי המניות להגדיל את מספר המניות המאושרות להנפקה פי 31 - מ-330 מיליון ל-10.33 מיליארד מניות. המהלך החריג משקף את חזונו השאפתני של יו"ר החברה, מייקל סיילור.

במחיר המניה הנוכחי, העומד על 332.23 דולר, הנפקת כל המניות המבוקשות תיצור שווי שוק של 3.4 טריליון דולר - סכום שיאפשר תיאורטית לחברה לרכוש את כל הביטקוין בעולם במחירו הנוכחי של כ-95,100 דולר ליחידה.

החברה נמצאת כבר עכשיו במסע רכישות אגרסיבי של ביטקוין. מאז אוקטובר האחרון, כשהודיעה על תוכניתה לגייס 21 מיליארד דולר ממניות וסכום דומה מאגרות חוב עד 2026, היא כבר גייסה 13 מיליארד דולר ממניות ו-3 מיליארד דולר מאגרות חוב להמרה. כיום מחזיקה מיקרוסטרטג'י ב-439,000 ביטקוין בשווי של כ-42 מיליארד דולר, המהווים יותר מ-2% מסך הביטקוין בעולם. זהו המאגר הגדול ביותר בידי חברה ציבורית כלשהי.

 

האסטרטגיה של מיקרוסטרטג'י

האסטרטגיה של החברה מתבססת על ניצול הפרמיה שבה נסחרת מנייתה ביחס לשווי הביטקוין שברשותה. כיום נסחרת החברה בשווי שוק של כ-81 מיליארד דולר, כאשר יש לה חוב של 7 מיליארד דולר - פרמיה של פי שניים על שווי הביטקוין שבבעלותה.

בקצב ההנפקות הנוכחי, החברה צפויה להגיע למגבלת המניות המאושרת שלה כבר בשנה הבאה. כיום יש לחברה כ-223 מיליון מניות רגילות מסוג A במחזור, ו-260 מיליון בדילול מלא.

סיילור, המחזיק במניות בעלות זכויות הצבעה עודפות המקנות לו שליטה בחברה, ידוע כאחד התומכים הנלהבים ביותר בביטקוין בעולם. בקשת ההגדלה החריגה במספר המניות משקפת את שאיפתו להפוך למלך שוק הביטקוין. על פי הדיווח לרשות ניירות הערך האמריקאית, החברה מציינת כי היא מבצעת את תוכנית הרכישות שלה "מהר משמעותית מהצפוי במקור". 

המהלך החריג מעורר שאלות בקרב משקיעים לגבי הסיכונים הכרוכים באסטרטגיה כה אגרסיבית. בעוד שהחברה נהנית כרגע מפרמיה משמעותית בשוק, אין ערובה לכך שמצב זה יימשך לאורך זמן.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

התוצאות לרבעון השלישי

מיקרוסטרטג'י, דיווחה על הפסד נקי של 340.2 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2024, או 1.72 דולר למניה בדילול מלא. זאת בהשוואה להפסד של 143.4 מיליון דולר, או 1.01 דולר למניה, ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות החברה מפעילות התוכנה המסורתית שלה הסתכמו ב-116.1 מיליון דולר, ירידה של 10.3% בהשוואה לרבעון המקביל. אמנם החברה רשמה עלייה של 32.5% בהכנסות משירותי מנוי, שהגיעו ל-27.8 מיליון דולר, אך חוותה ירידות בכל שאר מגזרי הפעילות. הרווח הגולמי הסתכם ב-81.7 מיליון דולר, המשקף שיעור רווחיות של 70.4%, ירידה מרווחיות של 79.4% ברבעון המקביל.

"הרבעון השלישי של 2024 היה רבעון טרנספורמטיבי נוסף עבור מיקרוסטרטג'י, כאשר גייסנו 2.1 מיליארד דולר במניות ובחוב", אמר אנדרו קאנג, סמנכ"ל הכספים של החברה. "באמצעות אסטרטגיית הגיוס שלנו, הגדלנו את אחזקות הביטקוין שלנו ב-11% ברבעון, העלינו את תשואת הביטקוין מתחילת השנה ל-17.8%, והפחתנו את הוצאות הריבית השנתיות שלנו ב-24 מיליון דולר".

תגובות לכתבה(27):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 20.
    משה .ג. 23/01/2025 13:37
    הגב לתגובה זו
    המטרה מההתחלה מפורסת והיא אינה לקנות את כל המטבעות אתה יכול להיכנס ל IR של MSTR וללמוד במקום לעשות כתבה כזאתהמטרה היא בין 68% יש תוכניות שמיועת לדלל 42B $21B$ דרך גיוס חוב21B$ דרך דילול מניותבמידה והביט יעלה וMSTR תעשה SPLIT של 110 כמות המניות שלהם תכפיל את עצמה ב 10 ממש הגיוני שהם יעשו מהלך כזה
  • 19.
    פירמידה לפני קריסה שרק העומד בראשה ירוויח (ל"ת)
    מגדל בבל 26/12/2024 08:57
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    קובי 25/12/2024 15:09
    הגב לתגובה זו
    הוא מיתכונן לתחרות מיצד חברות ההשקעה והטכנולוגיה שינפיקו ביטקוין מישל עצמם
  • 17.
    מהלך שגוי. אם כל הביטקוין אצלו, הערך ירד ל אפס. (ל"ת)
    ליאון 25/12/2024 13:59
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    misha6 25/12/2024 12:38
    הגב לתגובה זו
    1. בתנאי של סחירות בשוק לביטקוין אין מחיר אמיתי כי ל-10 מיליארד בני אדם עכשיו יש רק 21 מיליון מטבעות - פחות מביטקוין ל-500 בני אדם. לכן המחיר יכול להיות אין סופי. 2. ברגע של הפסקת מסחר כמו בעכבות רכישה של כ-100% מטבעות - הביטקיון הופך להיות לא סחיר ולא שווה אוגרה.
  • 15.
    misha6 25/12/2024 12:34
    הגב לתגובה זו
    נראה לי שאם יפוסק מסחר בביטקוין הוא יהיה ללא ערך וכל השעות ירדו לטמיון
  • 14.
    אולי זיליון וזהו? 25/12/2024 11:31
    הגב לתגובה זו
    חוץ מזה שזה השווי של אנבידיה, החברה הציבורית השניה בגודלה בעולם, מה בדיוק יקרה אם תחזיקו את כל הביטקוין בעולם? כל השווי שלו מבוסס על מה שאנשים מוכנים לשלם עליו. אם זה לא יהיה סחיר, לא יהיה שווי.
  • יוסי. 25/12/2024 12:05
    הגב לתגובה זו
    הוא לפחות מיצר משהו. אם ישנם מספיק מטומטמים ששמו 2טריליון $ על אויר חם(ביטקוין). אז למה לא? המטומטמים רק מתחלפים עד הפשיטת רגל. עכשיו יקפוץ מישהו שהוא מרוויח(או ששמע שישנו כזה), אבל כנגדו 99% מפסידים.
  • 13.
    דוד.ת 25/12/2024 09:45
    הגב לתגובה זו
    ממש מהלך טיפשי לשים את כל הביצים על הביטקון? ומה יקרה לדעתכם כשהביטקון יתייצב על 50000 דולר .כל הכסף של המשקיעים ילך לפח.מהלך טיפשי
  • 12.
    חה חה ,הבטקוין כבר עולה 14 שנה,כמה קנאים יש פה (ל"ת)
    מתי מבני ברק 25/12/2024 08:15
    הגב לתגובה זו
  • וימשיך עוד הרבה שנים הלאה בעזרת ה' (ל"ת)
    מ.א 25/12/2024 10:36
    הגב לתגובה זו
  • דוד.ת 25/12/2024 09:48
    הגב לתגובה זו
    החזון של הביטקוניסטים שיהיה המטבע הנבחר בעולם לתשלומים.ונגיד שאני רוצה לעשות קניות בשופר סל בסכום של 500 שקל .כמה ביטקוין אני אמור לשלם? 0.000000000005?
  • לא לא. אתה תשלם 0.0000028 BTC (ל"ת)
    אנונימי 25/12/2024 14:31
  • 11.
    כרגיל כל מי שאין לו מלכלך חח (ל"ת)
    שלמה 25/12/2024 07:18
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    יועץ פלס 25/12/2024 07:06
    הגב לתגובה זו
    איך לא חשבנו על זה לבד? אחר כך הם ייקנו את כל האיתריום. הטימטום הגיע למחוזות שלא חלמנו
  • 9.
    יובל הממוקד 25/12/2024 06:53
    הגב לתגובה זו
    נחיה ונראה
  • 8.
    עתידות- צפויה התרסקות מפוארת (ל"ת)
    אא 25/12/2024 01:01
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    עוד בועה 24/12/2024 23:03
    הגב לתגובה זו
    יש הרבה אידיוטים שמאמינים בקריפטו ביטקוין.
  • ויש רבים הרבה יותר שמדברים על מה שאינם מבינים (ל"ת)
    מ.א 25/12/2024 10:39
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אם כל הבועות !!! (ל"ת)
    בועה מנופחת 24/12/2024 22:51
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    יריב 24/12/2024 22:24
    הגב לתגובה זו
    גלישה זמנית של הביטקוין יכולה להפיל את החברה.
  • 4.
    קוקו 24/12/2024 21:54
    הגב לתגובה זו
    או המהלך הגדול בהסטוריה של הכסף או הנפילה הגדולה בהסטוריה.ימים יגידו
  • 3.
    מהמר בכספם של אחרים-אסטרטגיית נוכלים (ל"ת)
    אנליסט 24/12/2024 21:29
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    זו הולכת להיות פשיטת הרגל הכי גדולה בהסטוריה (ל"ת)
    dudu 24/12/2024 21:02
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מומו 24/12/2024 20:28
    הגב לתגובה זו
    ומה יעשה אז? ילך איתם לשלם ללחם במכולת? הם יהיו חסרי ערך
  • 0.00000000001 ביטקוין מחיר הלחם (ל"ת)
    דוד.ת 25/12/2024 09:49
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 25/12/2024 14:28
    זה המחיר הנכון 0.00001 בערך 1$
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.