שלמה קרעי הליכוד
צילום: הגר כהן

בשורה לצרכנים: שר התקשורת מתכוון לאסור על גביית עמלות בגין שימוש בהוראות קבע לצורך רכישת שירותי תקשורת

ד״ר שלמה קרעי, שר התקשורת, פרסם שימוע במסגרתו מוצע לאסור גביית עמלות נוספות בגין תשלום בהוראת קבע, במקום תשלום בכרטיס אשראי. המשלמים בהוראת קבע הם אלו שאין באפשרותם להנפיק כרטיסי אשראי
חיים בן הקון | (1)

העמלות הנגבות כיום פוגעות באוכלוסיות שאין באפשרותן להנפיק כרטיסי אשראי, ונאלצות לשלם לעתים עשרות אחוזים יותר מיתר הלקוחות, על אותו השירות. המרוויחים: למעלה מ-10% מהמנויים בשוק התקשורת שמשלמים תוספת עמלה של עד עשרות אחוזים מהמחיר החודשי.

משרד התקשורת מפרסם שימוע להערות הציבור במסגרתו מוצע לאסור על גביית עמלות בגין תשלום באמצעות הוראות קבע בנקאית הנגבות מצרכני תקשורת פרטיים ומגיעות בחלק מהחברות לכדי תוספת של עד עשרות אחוזים מהמחיר החודשי.

כיום, צרכנים שמשלמים באמצעות הוראת קבע בנקאית את חשבון התקשורת שלהם נאלצים לעתים לשלם לעיתים עשרות שקלים בעת הקמת הוראת הקבע (עד 50 שקל) ועוד תוספת חודשית בגין קיום הוראת הקבע (עד 12.90 שקל בחודש). זאת, בזמן שהמשלמים באמצעות כרטיסי אשראי לא מחויבים כלל בעמלות אלו.

על פי הערכות, רבים מהצרכנים המשלמים את חשבונות התקשורת שלהם באמצעות הוראת קבע בנקאית הם מודרי אשראי. בשל הפרקטיקה הזו, דווקא אוכלוסיות אלו משלמות מחיר גבוה יותר על חשבונות שירותי התקשורת שהינו מוצר צריכה בסיסי וחיוני מאד.

לאחר שהתקבלו במשרד התקשורת תלונות בנושא, והמשרד פנה בחודש פברואר 2024 לחברות התקשורת על מנת שיפעלו למיגור התופעה באופן וולונטרי, אך הנושא טרם הוסדר - הוחלט שהמשרד יוביל את המהלך באמצעות קביעת איסור על גביית עמלות שיעוגן בתקנות. באסדרה המוצעת, מוצע לאסור על גביית עמלות בגין תשלום באמצעות הוראות קבע, לצד מתן אפשרות לחברות התקשורת לגבות מהמנוי מראש את עלות חבילת שירותי התקשורת, באופן שיאפשר להם לצמצם את הסיכון שעשוי לנבוע משימוש באמצעי תשלום זה. 

שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי: ״שירותי התקשורת הם לא רק זכות בסיסית – הם המנוע של החברה, המאפשר חיבור, צמיחה ושוויון הזדמנויות לכל אזרח. לא אתן שיפגעו בשכבות המוחלשות. אמשיך לפעול בנחישות בעזרת השם על מנת להבטיח שכל אזרחי ישראל יוכלו ליהנות משירותים איכותיים ונגישים. אני מצפה שהבשורה הזו תגיע בקרוב לעוד מגזרים במשק הישראלי. נגן על אנשי העמל מפני הטייקונים דורשי העמלה.״

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בשורה לישראלים תהיה שהמוקיון קרעי פוטר (ל"ת)
    השר לסתימת פיות 28/11/2024 11:03
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.