זינוק של 170% בניסיונות לגניבת רכב ב-2024
חברת פוינטר לאיתור והשבת כלי רכב גנובים מעדכנת כי שנת 2024 נפתחה עם גידול של 170% בניסיונות גניבת רכב ביחס לרבעון הרביעי בשנת 2023. לדבריה, נמשכת מגמת העלייה של שנת 2022 לאחר שמבצע "שובר גלים", בו השתתפו כל כוחות הבטחון וצה"ל בצורה גלויה וסמויה, תוך הפעלת לחץ יום-יומי על חוליות הטרור והפח"ע. כנופיות הגנבים הסתגלו למצב החדש, למדו את מערכי הכוחות, את שיגרת הפעילות בשטח ולמדו שיטות התחמקות.
ברבעון הראשון של 2024 נרשם גידול של כ-110% בניסיונות גניבת רכבי 4X4 אשר יכולים לנסוע בשטחים מאתגרים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בפוינטר מסבירים כי לאחר שהצליחו לחדור לישראל דרך פרצות בגדר והברחות שב"חים באמצעים שונים, לכנופיות גנבי הרכב צפוי מעבר קל במחסומים עם זמן נסיעה קצר ממקום הגנבה ועד מחסומים בקו התפר אשר לא עוצרים לבדיקה כלי רכב עם מספר רישוי צהוב במיוחד בשעות היום.
תופעת גנבות רכב בכל שעות היום הולכת ותופסת תאוצה. אם בעבר רוב ניסיונות הגנבות היו בשעות הקטנות של הלילה עם תנועה דלילה של כוחות שיטור ואכיפה, הרי שברבעון הראשון הגנבות מפוזרות באופן כמעט שווה לאורך כל חלקי היום ולא חשש של חוליות הגנבים. מדובר על גידול של מאות אחוזים בניסיונות גניבה בשעות היום לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
הערים המובילות בגניבות רכב ברבעון הראשון של 2024
תל אביב עם 14%, גידול של 40% ביחס לשנת 2023. פתח תקווה עם 7%, רמת גן עם 6%, ירושלים עם 6%, כפר סבא עם 5%, הוד השרון וראשון לציון עם 4% ובאר שבע עם 3% ירידה ביחס לשנת 2023 עקב המלחמה.
- עונש של 20 שנות מאסר לראש כנופיית גניבת רכבים
- גניבות רכב בישראל - פתח תקווה יעד מובהק של הגנבים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניתן לראות כי חלה עליה בניסיונות הגניבה באזור הצפון ל-13% ברבעון הראשון לשנת 2024 לעומת 8% בכלל שנת 2023. העלייה הסטטיסטית בניסיונות הגניבה היא נגזרת של הירידה בניסיונות הגניבה באזור הדרום בעקבות הלחימה.
אזור המרכז עם כ-33% מסך הגניבות - עלייה של 10% ביחס לשנת 2023.
אזור השרון עם כ-14% מסך הגניבות – ירידה של 22% ביחס ל-2023.
אזור הדרום עם כ-12% - ירידה של 15% ביחס לשנת 2023.
אזור השפלה עם כ-20% מסך הגניבות, כמעט ללא שינוי.
אזור ירושלים כמעט ללא שינוי עם כ-8%.
אזור צפון עם כ-13% - גידול של 62% ביחס לשנת 2023.
כלי רכב משנת מודל 2021 הם הנגנבים ביותר
כלי רכב משנת 2023 מהווים 11%, כלי רכב משנת מודל 2022 מהווים 13%, כלי רכב משנת מודל 2021 מהווים 29% מכלל הגניבות, כלי רכב משנת 2020 מהווים 13% מגניבות הרכב וכלי רכב משנת מודל 2019 מהווים 12% מכלל הגניבות.
מה הן שיטות הגניבה הפופולאריות?
כ-82% מניסיונות הגניבה מבוצעים בשילוב של משבש סלולרי. עם זאת, שיטת הגניבה המובילה היא עדיין שכפול מפתח "גולם" בתהליך הגניבה, תוך כדי התחברות לשקע OBD שבאמצעותו מתחברים למחשב הרכב או באמצעות מכשיר אלקטרוני חכם. הגנבים מקודדים מפתח חדש ומוחקים את המפתחות הקיימים. כ-46% מסך ניסיונות הגניבה שנרשמו, התבססו על שיטה זו.
- ג'נסיס GV70 ספורט - קרוסאובר פרימיום מפנק ומחבק
- ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
כ9% מהגניבות מבוצעות על ידי שימוש במשכפל אלחוטי. בנוסף, תקיפה אלימה של הרכב על ידי החלפת מחשב הרכב היוו 25% מסך הגניבות. כ-11% מסך הגניבות שנרשמו השנה בוצעו על ידי גניבת מפתחות מבית הלקוח (דאבל). גניבה בידי מורשה: מתבצעת בדרך כלל על ידי שכפול מפתח בידי משתמש מורשה שקיבל מפתחות וקוד חוקי של כלי הרכב. שיטת גניבה זו היוותה 8% מסך הגניבות שבוצעו השנה. שוד וגניבת רכב מונע: היוו 1% מסך הגניבות השנה.
סטטיסטיקת ניסיונות וגניבות רכב לפי סוג רכב
ג'יפונים ורכבי פנאי שטח מהווים כ-40% מסך ניסיונות הגניבה - ירידה של 5% ביחס שנת 2023.
רכבים חשמליים מהווים 7% מניסיונות גניבות הרכב - עלייה של 140% ביחס לשנת 2023.
רכבים פרטיים כולל מנוע בנזין והיברידיים מהווים כ-25% מסך ניסיונות הגניבה - ירידה של 19% ביחס לשנת 2023.
רכבים מסחריים מהווים 12% מסך גניבות הרכב – עלייה של 20% ביחס לשנת 2023.
משאיות מהוות 5% מסך גניבות הרכב - עלייה של 25% ביחס לשנה שעברה.
כלי צמ"ה מהווים 2% מסך גניבות הרכב - ללא שינוי ביחס לשנה שעברה.
דו גלגלי מהווים 9% מסך הגניבות - ירידה של כ-30% ביחס לשנה שעברה.
אילן גולדשטיין מנכ"ל פוינטר: "תופעת העלייה בניסיונות הגניבה של רכבי השטח 4X4 נעוצה ככל הנראה בעובדה שהפלסטינים משתמשים ברכבים אלה יותר לנסיעה ופחות לחלקי חילוף. מדובר בכנופיות, משפחות פשע ושותפים של מחוללי טרור, אשר נדרשים לרכבים שיכולים להימלט ולהסתתר. המלחמה בעזה משפיעה גם היא ביתר מיליטנטיות מצד הגנבים. גנבי הרכב, ברובם, הפכו יותר לֶאוּמָנִים ומתנהגים ביתר אלימות בנהיגה מהירה בכבישים, בניגוח מכוניות ומחסומים במרדפים ואף בנסיעה מסוכנת בניגוד לכיוון הנסיעה. אם בעבר היה מדובר בפעילות לצורך הכנסה כלכלית, הרי שכיום נוסף גם מרכיב לאומני כחלק מהמאבק לפגוע בנו".

ג'נסיס GV70 ספורט - קרוסאובר פרימיום מפנק ומחבק
ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של מותג הפרימיום בצפון אמריקה.
אהבנו: מנוע, בטיחות, מחיר ביחס לתחרות
פחות אהבנו: צריכת דלק, מחיר אבסולוטי
ציון מסכם 4.6 בסולם פולס
ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של המותג בצפון אמריקה, ומשכך חשיבותו גבוהה. לפני כשלושה חודשים עבר ה GV70 עדכון, מתיחת פנים קלה, סיבה מצוינת (שלא לומר תירוץ נהדר), לבקש אותו למבחן.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר פרימיום D-Suv |
מימדים (מטר) | אורך 4.725 /רוחב 1.91 /גובה 1.63 /בסיס גלגלים 2.875 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה | טורבו בנזין, 2.5 ליטר / טורבו בנזין 3.5 ליטר V6. הנעה כפולה AWD |
הספק ומומנט | 300 כ"ס, 43 קג"מ / 375 כ"ס, 54 קג"מ |
צריכת דלק | 9.8 ק"מ לליטר / 8.9 ק"מ לליטר. נתוני יצרן |
בטיחות | ציון אבזור בטיחות 8. חמישה
כוכבים במבחן EuroNcap |
מחיר | החל ב 400.0
אש"ח עד 540.0 אש"ח |
למבחן מתייצבת ה GV70 בגירסתה הבכירה, Sport, עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, ואבזור שכולל בערך הכל.
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב החיצוני שבהתחלה היה מצריך הסתגלות קצרה, כבר עובר חלק, והרכב השחור מושך לא מעט מבטים. ללא ביצוע מדגם מייצג, לא מעט מהמבטים היו בזכות העיצוב, ואני סבור שמעטים מהמתבוננים ידעו לומר 'זו ג'נסיס'. היא פשוט נראית גדולה, שחורה, גריל גדול ומרשים, סאונד עמוק מהמפלטים, כלומר זה בטוח רכב יוקרה.
- ג'נסיס משיקה גירסאות כניסה חדשות ל-G80 ול-GV80
- ג'נסיס GV70 עדכנית - החל מ 400.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחזית כאמור גריל גדול ועמוק, ויחידות תאורה בקצוות המורכבות משני פסים אופקיים. סמל ג'נסיס גדול במרכז מכסה המנוע הגדול. מהצד ניתן להבחין במעט כרום מוברש עדין, ומאחור שוב אותן שני פסי תאורה מקבילים בכל צד.