פסיקת בית משפט גזר דין פטיש שופט פרקליטות
צילום: Istock

תקדים בארה"ב: עונש על שימוש במידע לצורך רכישת מניות בחברה מתחרה

בית המשפט בסן פרנסיסקו פסק כי מתיו פאנוואט, מנהל בחברת ביוטק ביצע עברות של מידע פנים, לאחר שרכש אופציות בחברה מתחרה בעקבות מייל שקיבל על כוונה לרכוש את החברה בה עבד
איתן גרסטנפלד |
נושאים בכתבה SEC תקדים

בית המשפט בארצות הברית קבע כי שימוש במידע פנים לצורך רכישה או מכירה של מניות של חברה אחרת הינו עבירה על החוק. מדובר בפסק דין תקדימי אותו ניהלה רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) כנגד מנהל בחברת ביוטכנולוגיה, אשר רכש מניות של החברה המתחרה, לאחר שנודע לו על עסקת רכישה של החברה בה עבד.

 

ועידת ההשקעות באנרגיה. התחומים החמים, הפוטנציאל של הגז והאנרגיה המתחדשת, המניות הטובות ומה יהיה בהמשך (לפרטים נוספים והרשמה לחצו כאן)

בשבועיים האחרונים עקבו עורכי דין, משפטנים ומשקיעים בארצות הברית אחרי התיק שניהלה רשות לניירות ערך האמריקאית מול מתיו פאנוואט, בגין מה שזכה לכינוי "מסחר בצל". על פי התביעה, באוגוסט 2016 השקיע פאנוואט יותר מ-117,000 דולר, כמעט מחצית משכרו השנתי, באופציות רכישה בחברת Incyte, המתחרה של החברה בה עבד. הוא ביצע את הרכישה  שבע דקות בלבד לאחר שקיבל דוא"ל ממנכ"ל החברה בה עבד, Medivation, בו נכתב שענקית הפארמה פייזר מעוניינת ברכישה שלה. למחרת, הודיעה פייזר על העסקה לרכישת Medivation תמורת 14 מיליארד דולר, מהלך שהעלה את מחיר המניות של החברה המתחרה, Incyte.

לטענת עורכי הדין של ה-SEC, פנוואט ניצל את היותו חלק מ"המעגל הפנימי" בחברה הביוטכנולוגית, כדי לבצע הימור "משתלם על עסקה סבירה". לדבריהם, פאנוואט היה סוחר מתוחכם ש"ידע בדיוק מה הוא עושה. הוא ביצע הימור בסיכון גבוה עם תגמול גבוה, אלא שזה לא היה מסוכן עבורו כי הוא ידע מה הולך לקרות", טענו עורכי הדין. מנגד עורך דינו של פאנוואט, שהוא סחר באופציות של Incyte, משום שהוא האמין שהן לא מוערכות דיו, "הראיות יראו שכל תיק ה-SEC הוא ניסיון להכניס לראשו של מר פאנווט מחשבות שלא היו שם כשהוא ביצע את העסקאות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
נחושת
צילום: Ra Dragon, Unsplash

שיא של יותר מעשור: הנחושת מזנקת ומובילה את הראלי העולמי במתכות

שיבושי היצע, ציפיות להרחבה כלכלית בסין, היחלשות הדולר וחששות ממכסים בארה״ב דוחפים את מחירי הנחושת לשיאים היסטוריים ולעלייה שנתית של מעל 40%

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה נחושת

שוק המתכות העולמי מסיים את השנה בעליות שערים, כאשר הנחושת נמצאת במוקד לאחר שקבעה שיאי מחיר חדשים במספר בורסות מרכזיות. המתכת התעשייתית, הנחשבת סמן למצב הכלכלה העולמית, חצתה לראשונה את רף 12 אלף הדולר לטון וממשיכה להיסחר ברמות גבוהות במיוחד גם לאחר תיקונים קלים.


מחיר הנחושת זינק לשיא של כ־12,160 דולר לטון. מדובר בהמשך ישיר לראלי שנמשך מאז אוקטובר, ראלי שמעמיד את 2025 כאחת השנים החזקות ביותר לנחושת זה למעלה מעשור. העליות בנחושת משתלבות בגל רחב יותר של התחזקות בשוקי הסחורות. גם הזהב והכסף טיפסו לשיאים חדשים, על רקע מתיחות גיאופוליטית, ציפיות להקלה מוניטרית בארה״ב והיחלשות הדולר. עבור משקיעים רבים, שילוב זה מחזק את האטרקטיביות של מתכות הן כהשקעה והן כנכס גידור.


אנליסטים מציינים כי מחירי הנחושת מקבלים תמיכה גם מהציפייה לצעדים נוספים לעידוד הכלכלה הסינית. כל איתות להרחבה פיסקלית או מוניטרית בסין מתורגם במהירות לעליות במחירי מתכות תעשייתיות, בשל משקלה המרכזי של המדינה בצריכה העולמית.


ברקע העליות עומדים גם שיבושי היצע ממשיים. מאז אוקטובר אירעו תקלות חמורות במספר מכרות גדולים, שפגעו ביכולת הייצור והציפו מחדש חששות ממחסור. גם לפני אותם אירועים, אנליסטים כבר הזהירו כי הביקוש העתידי עלול לעלות על ההיצע בשנים הקרובות.


שוק הנחושת צפוי להיכנס לגרעונות משמעותיים

בג׳פריס מעריכים כי גם בתרחיש של צמיחה עולמית מתונה, סביב 2% בשנה, שוק הנחושת צפוי להיכנס לגרעונות משמעותיים כבר במהלך השנה הקרובה. הערכה זו מחזקת את ההבנה כי הלחץ בשוק אינו זמני בלבד.


בריז'ט בארדו, צילום: רשתותבריז'ט בארדו, צילום: רשתות

בריז'יט בארדו הלכה לעולמה: מה ההון שצברה כוכבת העל?

אייקון התרבות הצרפתי, בריז'ט בארדו הלכה לעולמה היום בצרפת, והשאירה אחריה חותם תרבותי נצחי והון כלכלי לא מבוטל עבור שחקנית שהתפרנסה מאמנות בלבד

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סרטים צרפת


בריז’יט בארדו, אחת הדמויות האייקוניות בתולדות הקולנוע העולמי, הלכה לעולמה היום בגיל 91, כך נמסר בהודעה מטעם הקרן להגנת בעלי חיים שהקימה לפני ארבעה עשורים. במהלך חייה, מהופעה בסרטים אייקוניים ועד לפעילות ציבורית משמעותית, בארדו ביססה מוניטין ככוכבת קולנוע בינלאומית, סמל מין של שנות ה-50 וה-60, אך גם כאחת הפועלות הבולטות בעולם לזכויות בעלי חיים.

 

סמל תרבותי של דור

בריז’יט מאריה־פרנסואז בארדו נולדה בפריז ב-1934 למשפחה מבוססת והחלה את דרכה כדוגמנית כבר בגילאי ההתבגרות כאשר הופיעה על שער המגזין ELLE . הופעת הפריצה היה בסרט "ואלוהים ברא את האישה" שביים אז בעלה הראשון, רוז’'ה ואדים, תפקיד שהפך אותה לסמל מין בינלאומי ולשחקנית המרוויחה ביותר בצרפת לאותה תקופה. מעבר לתדמית, בארדו גילמה דמויות מורכבות במספר רב של סרטים בולטים כגון 'האמת', 'הגוף והלב', 'ויוה מריה' ועוד. בארדו גם היתה לדמות השראה עבור אמנים ויוצרים חשובים, לא רק בסרטים אלא גם בתרבות הפופולרית כולה, כמו האמן האמריקני אנדי וורהול שיצר דיוקן אייקוני בדמותה והזמר יוצר הצרפתי-יהודי סרז' גינזבורג, עימו הייתה במערכת יחסית וגם הקליטה שירים.

עם פרישתה מהקולנוע בשנת 1973, בגיל 39 בלבד, היא נקטה צעד לא אופייני לכוכבים: היא ויתרה, לפחות באופן רשמי על המשך השתתפותה בהפקות מסחריות על מנת להתמקד במאבק למען זכויות בעלי חיים.

לאחר פרישתה מהקולנוע, בארדו הקדישה את עצמה כמעט לגמרי לפעילות למען זכויות בעלי חיים. הקרן שייסדה הביאה לפתרונות מעשיים להצלת מינים בסכנת הכחדה, הקמת מקלטים וחינוך ציבורי, והפכה לגוף מוכר גם מחוץ לצרפת. פעילות זו ושמרה על מעמדה הציבורי גם בשנותיה האחרונות.

בשנים האחרונות חלה החמרה במצבה הבריאותי, כולל מספר אשפוזים, אך עד היום האחרון חיה בארדו שמרה על מעמדה האייקוני כשחקנית צרפתיה וגם כפעילה חברתית למען בעלי חיים