האם קיסטון מעניינת להשקעה לטווח בינוני-ארוך?
קיסטון קיסטון אינפרא 3.06% היא קרן ריט מעניינת כי היא משקיעה בתחום שהולך וצומח. ואף שחלק מהמשקיעים אולי חשבו שבמלחמה התחום יירד ויילך, הגופים המוסדיים דווקא אומרים שמבחינתם הכל מצוין. הם אומרים שהם רוצים להשקיע ושיש תשואה יפה.
קיסטון היא קרן תשתיות שמצד אחד נמצאת בהנחה - כמחצית מההון שלה נסחרת כיום, אבל כשמסתכלים פנימה רואים את הערכים לפי הדוחות והמצגות. מנכ"ל החברה, נבות בר, סיפר בוועידת ההשקעות של ישראל על התשואה הפנימית של הנכסים. לדבריו, רואים תשואה משמעותית, ובהינתן שמכפיל ההון נמוך - התשואה גבוהה יותר באופן משמעותי. אתמול החברה הנפיקה מניות ואופציות ודיללה את המשקיעים, המניה ירדה, אבל האופטימיות נמשכת - בעלי השליטה גיל דויטש, רוני בירם ונבות בר הגדילו אחזקות מ-16% ל-22%.
למה הנפקתם מניות ואופציות?
"אני לא יודע כמה גיוסים כאלה היו מאז תחילת המלחמה. אני יזם, אז אני אופטימי מטבעי. לא רוצה להגיד את המשפט של כמה נמוך אפשר לרדת כי תמיד אפשר", אומר בר. "בצער רב, מדינת ישראל מוכיחה שהיא צומחת ממשברים. שוק התשתיות באופן כללי הוא שוק שמרן. יש לנו בדרך כלל לקוח אחד שהוא מדינה. ההנפקה נעשתה בעיקר בגלל האופטימיות, אבל גם בגלל הפסימיות. מצאנו חלון זמנים קצר לעשות את זה וניצלנו אותו. כשיקרו הפתעות יהיה קשה הרבה יותר לגייס".
הגדלתם את ההחזקה בקרן עצמה.
"אנחנו בעל המניות הגדול ביותר בקיסטון. אני לא מכיר עוד דרך להבהיר שאנחנו בטוחים מאוד בעסקים".
העסק המרכזי של החברה הוא אגד, שלפי הדו"חות מייצרת תשואה של 12%.
"ההיילייט הראשון הוא לתפוס חברה שעושה את המעבר מהשלב הלא יעיל שלה לשלב המתקדם".
מי מכם אמר שהוא רוצה את אגד?
"אני. קנינו אותה לפי שווי של 5 מיליארד שקל", אומר בר. "באוקטובר עברה שנה, והיא עושה תשואה פנימית של 12%".
מה יהיה בהמשך?
"נשמור על זה. דווקא בנקודת המעבר שתפסנו אותה - ממקום של חוסר יעילות לחברה התחרותית שנהפוך אותה. אנחנו רואים המון פוטנציאל - יש בה הרבה נדל"ן שלא פותח מעולם".
- יוסי כרמיל מסכם 20 שנה בסלברייט: משווי אפסי ל-5 מיליארד דולר
- יעקב אטרקצ'י: "התחדשות עירונית עברונו זו שליחות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהם מנועי הצמיחה?
"הפעילות בחו"ל. שינינו מתודולוגיות עבודה. החברה חשבה רק תפעול והבאנו שינוי".
האופציה שקיימת לעוד שנה-שנתיים תמומש ותגיעו ל-100%?
"אנחנו מאוד מקווים. אני רק מזכיר שלמייסדים שמכרו לנו 60% יש אופציות פוט. אנחנו מעודדים אותם לממש את האופציה".
אחרי ההנפקה המניה ירדה. מהזווית של המשקיע זה מוריד את הלהבות והיא נסחרת סביב חצי מההון העצמי, אתה מדבר על תשואה פנימית של 12%.
"התשואה על ההון היא 19% והתשואה התזרימית היא 10%".
אתם גובים דמי ניהול של 1%, משקיע אמור לראות כאן תשואה של 12%-20% בשנה, מה השוק מפספס?
"קטונתי. כנראה שכל האמירות סביבינו משפיעות על האווירה הכללית, אבל אין לי מה לדבר על דמי הניהול, אני מדבר על תשואות. הטבע מראה שבטווח הארוך המספרים מתיישרים. תשואת הדיבידנד על מחיר המניה היום הוא בערך 8%. אנחנו מהמעטות ששמרו על חלוקת דיבידנדים אחרי המלחמה. הנכסים שלנו מאוד תזרימיים, קיסטון מכניסה כרבע מיליארד שקל מזומן בשנה".
גיוסים ב-2024, יהיו עוד הפתעות?
"שום דבר זה לא הפתעה. עשינו את ההערכה שנה קדימה. אם יהיו או לא - אין לנו תכניות כרגע. גייסנו עכשיו מתוך מטרה להיערך לשנה ולכל תרחיש".
לצד כל זה, חברת סאנפלאואר סאנפלאואר 1.7% של קיסטון עדכנה היום על התקדמות לקראת הקמת מגה פרויקט אגירה בארה"ב.
- 7.יוגב נהג ותיק 15/02/2024 09:41הגב לתגובה זונהג 30 שנה. אין הפסקות,אין שירותים,רק רוצים שתנהג.. שיגיעו לחקירות במשטרה הכל יתהפך עליהם.. כמה אפשר לדפוק את הנהגים.
- 6.דרור 13/02/2024 22:48הגב לתגובה זוכל הרווח של אגד מגיע ממשרד התחבורה,הם פותחים וסוגרים את הברז. מחר המשרד יכול לשנות תוכניות והסיפור יראה אחרת. בתחרות שנוצרה בענף בשנים האחרונות,לא הייתי נכנס לזה.
- 5.BABA 13/02/2024 19:25הגב לתגובה זורק להפחית דמי ניהול בבקשה!בנתיים נהנה מהדבידנד כל רבעון כמו שעון.
- 4.הוא מדבר הרבה ובינתיים עושה הנפקות בדיסקאונט משמעותי . (ל"ת)אייל 13/02/2024 16:18הגב לתגובה זו
- 3.עובד 13/02/2024 15:37הגב לתגובה זומשחקים עם הכסף של המשקעים כנהג אוטובוס אין יכולת להרוויח כסף מתחבורה ציבורית אולי רק בעזרת הממשלה ותיקצוב משרד התחבורה
- 2.יריב 13/02/2024 15:13הגב לתגובה זואחרת תמשיכו להסחר בפחות מחצי ההון.
- 1.השוק חכם ומתמחר את המניה ב40% מההון (ל"ת)פעיל 13/02/2024 12:50הגב לתגובה זו
- השוק בארץ חכם? חחח (ל"ת)ך 13/02/2024 23:22הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
קמטק עקפה את הציפיות אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה
קמטק עקפה במעט את ציפיות השוק עם הכנסות של 126 מיליון דולר ורווח מתואם של 0.82 דולר למניה לעומת צפי של 125.2 מיליון דולר ו-0.80 דולר למניה; במקביל רשמה הפסד חשבונאי חד-פעמי בעקבות מחזור אג"ח להמרה בהיקף חצי מיליארד דולר; התחזית לרבעון הרביעי 127 מיליון דולר עליה קלה ומאכזבת לעומת הרבעון הקודם - המניה מגיבה בירידות
חברת בדיקות השבבים ממגדל העמק הדואלית קמטק -5.95% , Camtek Ltd. -7.73% מפרסמת את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי. החברה עקפה בקצת את תחזיות האנליסטים, הן בהכנסות והן ברווח למניה, והציגה קצב פעילות שמתקרב לרף של חצי מיליארד דולר במונחים שנתיים. קמטק עקפה ממש בקצת את הציפיות השורה העליונה והתחתונה אבל התחזית לרבעון הרביעי מאכזבת את המשקיעים. קמטק צופה שההכנסות ברבעון הבא יעמדו על 127 דולר עליה קטנה לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 126 מיליון דולר.
הכנסות קמטק הסתכמו ברבעון ב-126 מיליון דולר, לעומת ציפיות השוק ל-125.2 מיליון דולר, ובכך רשמה עלייה של 12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (112.3 מיליון דולר). הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הגיע ל-40.9 מיליון דולר, שהם 0.82 דולר למניה בדילול מלא, לעומת תחזית ממוצעת של 0.80 דולר למניה ולמול רווח של 0.75 דולר למניה ברבעון השלישי של 2024. מדובר בהמשך רצף של עקיפת תחזיות, גם אם הפעם הפער היה קטן יותר.
עם זאת, בשורה התחתונה על בסיס GAAP, הציגה החברה הפסד חשבונאי של 53.2 מיליון דולר (1.16- דולר למניה). ההפסד נבע מהוצאה חד-פעמית של כ-89 מיליון דולר הקשורה למחזור אג"ח להמרה ישן, פעולה שבוצעה כחלק ממימון מחדש במסגרתו גייסה החברה 500 מיליון דולר באג"ח להמרה בריבית אפס. בסך הכול, המהלך הגדיל את יתרות המזומנים וההשקעות הסחירות של קמטק ל-794 מיליון דולר בסוף ספטמבר, לעומת 543.9 מיליון דולר שלושה חודשים קודם לכן.
שיעור הרווח הגולמי ברבעון עמד על 50% על בסיס GAAP ו-51.5% על בסיס Non-GAAP, בדומה לרבעונים הקודמים. הרווח התפעולי הסתכם ב-31.8 מיליון דולר על בסיס GAAP וב-37.6 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP, המשקפים שולי רווח תפעולי של 25%-30%. התזרים מפעילות שוטפת גבוה והסתכם ב-34 מיליון דולר, והחברה ממשיכה לשמור על מאזן נקי ויכולת נזילות גבוהה, גם לאחר ההנפקה.
"הביקוש ל-AI ממשיך להניע את הצמיחה"
המנכ"ל רפי עמית התייחס לתוצאות ואמר כי “קמטק ממשיכה להציג ביצועי שיא הודות לביקוש הגובר למחשוב עתיר ביצועים עבור יישומי בינה מלאכותית. ההשקעות העצומות בתחום מרכזי הנתונים וה-AI ממשיכות לתמוך בצמיחה בתעשיית השבבים, ואנו מצפים להמשך מומנטום חיובי גם בשנה הבאה”.
