בארד - Bard
צילום: unsplash, Mojahid Mottakin

בארד זמינה ביותר מ-40 שפות (כולל עברית): מניית אלפבית עולה ב-4%

מנית חברת האם של גוגל קופצת לאחר שצ'אטבוט הבינה המלאכותית שפיתחה, הפך לזמין בשלל מדינות ברחבי העולם כולל באיחוד האירופי; משתמשי בארד יוכלו גם להצמיד ולשנות את השיחות כך שיוכלו לשמור ולחזור אליהן בחלוף זמן
איתן גרסטנפלד |

מניית ענקית הטכנולוגיה אלפבית, חברת האם של גוגל, עולה ביותר מ-4%, לאחר שהודיעה על הרחבת הזמינות של בארד (Bard)  צ'אטבוט הבינה המלאכותית שפיתחה, למדינות נוספות, לצד שורה של עדכוני תוכנה חדשים.

לפי גוגל, בארד זמין כעת ביותר מ-40 שפות כולל עברית, ערבית, סינית וספרדית, והוא מופץ לאזורים כולל ברזיל ואירופה. הצ'אטבוט של גוגל, כמו בינג' (Bing) של מיקרוסופט ו-ChatGPT של OpenAI, נועד לספק למשתמשים תגובות לשאילתות  באמצעות ביה מלאכותית. בחברה אומרים שהבוט יאפשר כעת למשתמשים להתאים את התגובות שהם מקבלים, למשל על ידי כך שהן יישמעו יותר רשמיות או פחות רשמיות (בהתאם להעדפות המשתמשים). כמו כן, תגובות אודיו, זמינות כעת לדברי החברה ביותר מ-40 שפות.

מעבר לעדכונים אלו, משתמשי בארד יוכלו גם להצמיד ולשנות את השיחות כך שיוכלו לשמור ולחזור אליהן בחלוף זמן, ולשתף בקלות רבה יותר תגובות עם חברים ובני משפחה. האפליקציה גם תאפשר למשתמשים לייצא סוגי קוד שנכתבו ב-Python ל-Replit ול-Google Colab. אך אולי ההחלטה הכי מעניינת של גוגל היא לאפשר למשתמשים לייבא תמונות לבארד, כך שיוכלו לשאול אותו שאלות בנוגע לתמונה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".