אל על
צילום: דוברות אל על

אל על בשיתוף פעולה עם דלתא איירליינס. המניה עולה ב-7%

החברה תגדיל את היצע הטיסות בארה"ב, כולל טיסות ההמשך בתוך ארה"ב, והעשרת מגוון השירותים לנוסעי היוקרה
איציק יצחקי | (13)

חברת אל על אל על -2.22% ודלתא איירליינס חתמו על שיתוף פעולה אסטרטגי. שיתוף הפעולה שייכנס לתוקף בתחילת 2024, יאפשר לאל על להגדיל את היצע המושבים ליעדיה בארה"ב, להרחיב את רשת הנתיבים ללקוחותיה וכן את טיסות ההמשך בתוך ארה"ב, והעשרת מגוון השירותים לנוסעי היוקרה.

 

חברת אל על וחברת דלתא אייר-ליינס האמריקאית משיקות היום (ה') הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי חדש,  שיכלול שיתוף קוד ((Code-Share הדדי לטיסות בין ישראל לארה"ב, וכן אפשרות לטיסות המשך של שתי החברות אל ארה"ב וממנה. 

שיתוף פעולה זה, הגדול והמשמעותי ביותר של אל על עד כה, יאפשר לחברה הגדלה של היצע המושבים ותדירויות הטיסות ליעדיה בארה"ב, הרחבה של רשת הנתיבים באמצעות טיסות ישירות וטיסות המשך של דלתא, מתן הצעת ערך טובה יותר למגוון רחב יותר של לקוחות, בין היתר ע"י מתן אפשרות לטיסות במגוון רחב יותר של שעות וכן בכל ימות השבוע. ההסכם בין החברות יכלול  הרחבה של מגוון השירותים לנוסעי היוקרה, ובהמשך יכלול גם שיתוף מועדונים כך שחברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על יוכלו לצבור ולממש נקודות בטיסות דלתא, ולהיפך.

לקוחות שתי החברות יהנו מאפשרויות טיסה רבות יותר בין תל אביב לארה"ב באמצעות טיסות שמופעלות ע"י שתי החברות, המשמעות היא הרחבת התדירויות ואפשרויות לטיסות המשך ברחבי צפון אמריקה ברשת הנתיבים הענפה של דלתא, הכוללת בין היתר טיסות ישירות  לניו-יורק, בוסטון ואטלנטה.

לקוחות הרוכשים כרטיסי טיסה המשלבים טיסות אל על ודלתא יוכלו לבצע צ'ק-אין אחד לכל אורך המסלול, כולל הוצאת כרטיס עלייה למטוס בנקודת המוצא, ותיוג הכבודה עד ליעד הסופי . דלתא מציעה עד 200 טיסות המשך בכל יום מכל יעדיה בארה"ב, ואילו אל על מציעה ללקוחותיה מגוון רחב של טיסות ישירות לתל אביב מלוס אנג'לס, מיאמי, בוסטון, ניו-יורק (JFK)  וניו-ארק.

"העבודה המשותפת עם אל על תחזק עוד יותר את הקשר של דלתא לישראל בכך שנוכל להציע ללקוחותינו גישה ישירה, ליעדים ברחבי ארה"ב, אמר מתיאו קורצ'יו, סגן נשיא בכיר של דלתא לאירופה, המזרח-התיכון, אפריקה והודו. עוד הוסיף ואמר קורצ'יו: "הרחבת ושיפור השותפויות של דלתא עם חברות זרות היא חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו, לאפשר חיבור טוב יותר ללקוחות דלתא ברחבי העולם".

"אנו שמחים להציע ללקוחותינו דרכים חדשות לגלות יעדים מרגשים מעבר לאוקיינוס, באמצעות השותפות שלנו עם דלתא", אמר שלומי זפרני, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על, והוסיף: "הסכם זה מהווה אבן דרך משמעותית במימוש התכנית האסטרטגית ארוכת הטווח שלנו, ומציע ללקוחותינו שדרוג משמעותי בהצעת הערך הכוללת,  ובכלל זה- לוח זמנים רחב ומגוון יותר, צבירת ומימוש נקודות על טיסות של שתי החברות ומתן הצעת ערך ייחודית ללקוחות היוקרה. דלתא היא חברת התעופה מהמובילות בעולם ואנו רואים בחיבור בין שתי החברות כטבעי ומרגש, עבור לקוחותינו ועבורנו". 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    אל על 09/07/2023 13:08
    הגב לתגובה זו
    מיקח טעות,לא תהיה בעתיד הלא רחוק מדינה לטוס אליה וממנה
  • 8.
    בשורה רעה לנוסעי דלתא - להגיע לטוסה ולקבל אל על ! (ל"ת)
    טס קבוע עם דלתא 01/07/2023 13:57
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    חברה דפוקה יתנו שם גרוע לדלתא ואז היא תיפטר ממנה. 30/06/2023 15:43
    הגב לתגובה זו
    חברה דפוקה יתנו שם גרוע לדלתא ואז היא תיפטר ממנה.
  • 6.
    דרור 30/06/2023 14:47
    הגב לתגובה זו
    יותר נשים בעסקים ובעמדות בכירות בכלל ישראל תטפס למעלה .
  • דרורינקה 09/07/2023 13:09
    הגב לתגובה זו
    אעה עת היואצץת המשפתית ומה אושים לע
  • 5.
    סתם אחד 29/06/2023 18:06
    הגב לתגובה זו
    אל על חברת פח
  • 4.
    אחד 29/06/2023 18:02
    הגב לתגובה זו
    אל על בלוף. חברה של גנבים.
  • כשטייסי אל על 09/07/2023 13:11
    הגב לתגובה זו
    השבתת אל על זה כבר לא עניין
  • 3.
    זאבי 29/06/2023 16:53
    הגב לתגובה זו
    לא מוכן לקחת סיכונים עם טייסים שלך תדע מי לימד אותם לטוס עולה עוד מספר שקלים אבל שווה את זה
  • צודק 09/07/2023 13:11
    הגב לתגובה זו
    אם הם טסים
  • 2.
    אוהבים אותכם 29/06/2023 14:34
    הגב לתגובה זו
    נהנים מחדש כל פעם לטוס אל על
  • צודק 09/07/2023 13:12
    הגב לתגובה זו
    משאירות את המטוסים מקורקעים,הכי בטוח,מה אנחנו צפורים?
  • 1.
    לרון 29/06/2023 13:36
    הגב לתגובה זו
    הגיוני,צפו לבאות
שווקים מסחר (AI)שווקים מסחר (AI)

תחזית ל-2026 - מה יקרה בשווקים, במחירי הדירות ובדולר?

המנכ"לים, מנהלי ההשקעות הבכירים והאנליסטים שאומרים לכם שהשוק יעלה וממליצים על מניות אטרקטיביות שנסחרות בשיא, הם בדיוק אותם אנשים שטעו לפני שנה ולפני שנתיים ולפני שלוש - מי באמת צודק? הנה התשובה  

מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה תחזית

אל תצפו לאנשים שמרוויחים משוק ההון להיות אמיתיים לגמרי או להיות לא מוטים. הם לא יכולים להגיד לכם שיהיו ירידות. זה מבחינתם גול עצמי. אנליסטים כמעט לא ממליצים למכור, מנהלי השקעות בכירים, סמנכ"לים ומנכ"לים כמעט ולא אומרים לכם שיהיו ירידות. אצלם הכל חיובי, אופטימי. ההטייה הזו היא בעיה אחת בהתבססות על תחזיות והערכות שלהם, אבל היא לא הגדולה ביותר. הגדולה ביותר היא פשוט חוסר היכולת שלהם לחזות. תעברו על התחזיות בשנה שעברה, לפני שנתיים, לפני שלוש שנים, ועוד, ותגלו שהן לא הכו את השוק. השוק היכה אותן. בעיה שלישית, קטנה יותר, היא שהם הולכים על בטוח. הם לא אמרו לכם שנאוויטס מעניינת לפני שנתיים-שלוש, הם אומרים את זה עכשיו אחרי שעלתה פי 9. הם תמיד ילכו על "המניות הרגילות"  ולא ילכו על מניות קטנות. 

אלו הם כללי המשחק שלהם. ואגב, מה שיותר מאכזב שהם לא רק בינוניים במה שהם אומרים בתקשורת, הם בינוניים בתשואות - אתם אולי מאוד מרוצים כי התשואות בשמיים, אבל האמת היא שביחס לבנצ'מרק, מעטים הצליחו להכות את השוק. כשאתם רואים תשואות של 20%, 22% בקרן השתלמות המנייתית, השאלה היא מה עשה השוק - והוא עשה יותר. גם בהשוואה למסלולים מעורבים השוק עושה יותר. הם מנהלים אקטיביים שאמורים לייצר תשואה טובה, וזה לא כך - במסלול כללי שמחולק לרוב 60% אג"ח והיתר מניות, הרווחתם כ-13-14%, אבל אם הייתם מחלקים את הכסף בין קרנות מחקות, קרנות סל על אגרות חוב ומסלולים מנייתיים הייתם מרוויחים יותר.
בסוף, היכולת של גופים מנהלים להכות את השוק, במיוחד שרוב הכסף שלהם באפיק מנייתי, במניות בחו"ל - היא קטנה, גם בגלל דמי הניהול שמורידים את התשואה שלכם. הרגולטור צריך לספק לחוסכים יכולת להשקיע בחסכונות ארוכים לפנסיה, גמל במכשירים עוקבי מדד בעלויות נמוכות. כשזה יהיה, התשואה שלכם תהיה גבוהה יותר, אבל כמובן שזה לא יהיה פשוט,  מדובר כאן בכסף גדול: דמי הניהול בכל האפיקים המנוהלים מסתכמים בעשרות מיליארדים בשנה. 

ובחזרה לתחזיות. התחזיות של המוסדיים הן תחזיות מלוטשות, יחסית בטוחות, אבל במבחן ההיסטוריה לא פוגעות. התחזיות הטובות יותר הן... שלכן. חוכמת ההמונים, ויש על זה מחקרים רבים, מצליחה לנצח. זה לא אומר שאין חשיבות למומחים, בטח שיש, אבל יש הבדל בין פרשנות-ניתוח של מומחה לעיתון-אתר ובין מה שהוא עושה בפועל. אנחנו מכירים לא מעט מנהלי השקעות שהורידו את הרף המנייתי בחודשים האחרונים בהשקעות האישיות שלהם. הם אומרים לנו שהם לא יכולים לעשות את זה בכספים שהם מנהלים כי זה לפי מחויבות תשקיפית, אבל הם חושבים שהשוק גבוה - כמעט ולא תראו את זה בתחזיות החוצה של הבית שלהם. ולכן, אנו מביאים את הסקר שלכם (הנה הסקר של שנה שעברה). בואו להצביע ולהשפיע. בסקר אתם עונים על כיוון השווקים, הנדל"ן, הדולר, וככל שהמדגם גדול יותר, כך הוא מקבל תוקף חזק יותר: 


 התחזית של גולשי ביזפורטל ל-2026




הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נעילה חיובית בבורסה: הבנקים ירדו 0.9% חברות הביטוח 1%; ת"א נפט וגז התחזק ב-1.9%

יום ראשון-אחרון של מסחר התסיים לו כשמדדי הדגל שנסחרו בתנודתיות הצליחו לנעול בטריטוריה חיובית עולים 0.4% בת"א 35 ו-1% בת"א 90; הביטוח שהספיק להתממש עד 2.4% התאושש ונעל בירידה של 1%; מחזור המסחר הסתכם ב-2.1 מיליארד שקל

מערכת ביזפורטל |


עוד 4 ימים לסיום השנה וכבר אפשר לסכם שהייתה זו שנה היסטורית בשוק ההון. מדדי הדגל זינקו מעל 50% וכעת מתברר ש'אפקט העושר' רחב ביותר, כך לפי נתוני בנק ישראל המתפרסמים היום מהם עולה כי תיק הנכסים הפיננסיים של הציבור המשיך להתרחב ברביע השלישי של 2025. יתרת התיק עלתה בכ-265.1 מיליארד שקל, עלייה של כ-4%, והגיעה לרמה של כ-6.9 טריליון שקל. העלייה נרשמת על רקע גידול רוחבי בכלל רכיבי התיק, ובעיקר במניות בארץ, באג"ח קונצרניות ובהשקעות בחו"ל. משקל תיק הנכסים הפיננסיים של הציבור ביחס לתוצר עלה במהלך הרביע בכ-8.8 נקודות אחוז, והגיע בסוף התקופה לכ-332.7%. העלייה משקפת קצב גידול מהיר יותר של הנכסים הפיננסיים לעומת התוצר במשק - אפקט העושר: תיק הנכסים של הציבור בשיא של 6.9 טריליון שקל


סנטה קלאוס התעכב השנה ועדיין לא הגיע לוול סטריט, שסיימה את השבוע שטוחה. אבל אולי דווקא לתל אביב הוא נזכר להגיע, באיחור קל. אחרי הירידות החזקות של יום חמישי, היום השווקים נעלו בהתאוששות מסוימת. אם לזקוף את זה לסנטה או להתרגשות מהעובדה שזהו היום הראשון-האחרון שבו נערך מסחר השבוע, קשה לדעת, אבל נראה שהשחקנים רוצים שנישאר עם 'טעם טוב' מהיום הזה. מדדי הדגל טיפסו. ת"א 35 הוסיף 0.43%, ת"א 90 נעל בעליה של 1.06%. ועדיין, לא כולם היו שותפים למגמה החיובית. סקטור הביטוח המשיך במומנטום השלילי אמנם זו לא הצניחה של 6.8% שראינו בחמישי, אבל בשעות השיא הוא ראה ירידה של 2.4% אך לבסוף התאושש מעט ונעל בירידה של 1% למטה.


חלל תקשורת חלל תקשורת -6.36%   ירדה. החברה הודיעה על דחייה משמעותית בתשלום המקדמה (כ-1.6 מיליון דולר) מצד לקוח אסטרטגי בפרויקט ה-LEO (לוויינים נמוכי מסלול) של OneWeb. עבור חברה שנמצאת בשנים האחרונות במאבק הישרדותי ומתמודדת עם הסדרי חוב מורכבים מול מחזיקי האג"ח, כל עיכוב בתזרים המזומנים ובמימוש מנועי צמיחה חדשים מתפרש בשוק כסיכון מהותי. המשקיעים, שקיוו כי הפעילות החדשה תסייע לחברה לייצר יציבות לאחר אובדן לוויינים בעבר ושחיקה בערך נכסיה, מגיבים בחשש לכך שהסכמים מהותיים נותרים "על הנייר" בלבד, מה שמכביד עוד יותר על יכולת השירות של חובות העבר של החברה.


מניית אפקון החזקות 1.85%  זינקה בלמעלה מ-90% השנה, ואחרי שזינקה גם בשנה שעברה בכ-85% בשנתיים האחרונות היא הניבה למשקיעים כמעט 240% והיא נסחרת בשווי שוק של 1.86 מיליארד שקל, מה שעומד מאחורי הזינוק הזה הוא הפקת לקחים, גמישות והרבה מאוד יצירתיות. במשך עשורים, אפקון הייתה מזוהה עם קבלנות תשתיות מסורתית. תחת המטריה של קבוצת שלמה (שמלצר), החברה פעלה במגוון רחב של תחומים, מחשמל ובקרה ועד לבנייה קבלנית מסיבית. אבל, המודל העסקי של שנות ה-2000, שהתבסס על צמיחה דרך פרויקטי "בטון ושלד" היה בעייתי. המרווחים בתחום צרים מאוד בין 2-4%. טעות בתכנון, עיכוב קטן בלוחות זמנים וכל עליה בתשומות היו הורסים את כל הערך הכלכלי של הפרויקט. שינויים כאלה גררו בפועל את הקבוצה להפסדים תפעוליים במגזר ההנדסה האזרחית, שקיזזו את הרווחים מפעילויות הליבה האחרות. דודי הראלי מנכ"ל הקבוצה מסביר בראיון מיוחד למה זו רק תחילת הדרך: "אנחנו בונים את הקפיצה הבאה"


אל תצפו לאנשים שמרוויחים משוק ההון להיות אמיתיים לגמרי או להיות לא מוטים. הם לא יכולים להגיד לכם שיהיו ירידות. זה מבחינתם גול עצמי. אנליסטים כמעט לא ממליצים למכור, מנהלי השקעות בכירים, סמנכ"לים ומנכ"לים כמעט ולא אומרים לכם שיהיו ירידות. אצלם הכל חיובי, אופטימי. ההטייה הזו היא בעיה אחת בהתבססות על תחזיות והערכות שלהם, אבל היא לא הגדולה ביותר. הגדולה ביותר היא פשוט חוסר היכולת שלהם לחזות. תעברו על התחזיות בשנה שעברה, לפני שנתיים, לפני שלוש שנים, ועוד, ותגלו שהם לא הכו את השוק. השוק היכה אותם. בעיה שלישית, קטנה יותר שהם הולכים על בטוח. הם לא אמרו לכם שנאוויטס מעניינת לפני שנתיים-שלוש, הם אומרים את זה עכשיו אחרי שעלתה פי 9. הם תמיד ילכו על "המניות הרגילות" ולא ילכו על מניות קטנות. המנכ"לים, מנהלי ההשקעות הבכירים והאנליסטים שאומרים לכם שהשוק יעלה וממליצים על מניות אטרקטיביות שנסחרות בשיא, הם בדיוק אותם אנשים שטעו לפני שנה ולפני שנתיים ולפני שלוש - אז מי באמת צודק ולמי אפשר להאמין (אם בכלל)? הנה התשובה: תחזית ל-2026 - מה יקרה בשווקים, במחירי הדירות ובדולר?