סיסקו תדווח הלילה: שימו עין על צבר ההזמנות ולא על הביצועים
חברת סיסקו מערכות CISCO SYSTEMS המתמחה בטכנולוגיית המידע, תפרסם הלילה אחר נעילת המסחר את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון כאשר האנליסטים בוול סטריט מצפים לרווח מתואם של 97 סנט על הכנסות של 14.39 מיליארד דולר.
עם זאת, ההתמקדות לא תהיה ברווח ובכנסות אם כי בהזמנות - וול סטריט רואה בכך את האינדיקטור הטוב ביותר לביקוש וצמיחה בסיסיים עבור החברה. בהערת מחקר שסקרה את הרבעון, אנליסט Evercore ISI, עמית דריאנאני, מציין כי מניית סיסקו ירדה בכ-4% מאז דיווחה על תוצאות הרבעון של ינואר, "ככל הנראה הודות למשקיעים שמתמקדים יותר בהזמנות מאשר בצמיחה בהכנסות". ברבעון ינואר דיווחה סיסקו כי ההזמנות ירדו ב-22% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לאחר שראתה צמיחה של יותר מ-30% במשך מספר רבעונים רצופים. "יש מעט דאגה של המשקיעים לגבי רמות הביקוש האמיתיות והאם תיתכן ירידה ב-2024 בצבר ההזמנות", כותב האנליסט.
דריאנאני אומר שה"בוגי" עבור סיסקו עשוי להיות ירידה של 30% בהזמנות שג'וניפר נטוורקס פרסמה ברבעון האחרון. ירידה של פחות מזה, לטענתו, אמורה לאפשר למניית סיסקו לנוע למעלה - הוא אומר שהנתון יהיה בר השוואה ברבעון האחרון, בטווח הנמוך של 20%.
כמעט כל אנליסט שעוקב אחרי סיסקו התמקד באותו נושא כשהסתכל קדימה לתוצאות הכספיות עבור הרבעון השלישי הפיסקאלי שהסתיים באפריל ושיפורסמו הערב. האנליסט של ג'יי פי מורגן, Samik Chatterjee, ציין נקודה דומה וטען כי השוק צפוי להתעלם אפילו מחיזוק פוטנציאלי לתחזיות שנת הכספים של החברה ביולי 2023 - ולהתמקד במקום זאת בהזמנות. לדבריו, עוד רבע מההזמנות שירדו ב-22% או יותר "ייראו כהוכחה חותכת לרקע ביקוש חלש בהרבה".
- אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%
- לקראת דוחות מאנדיי - למה מצפים האנליסטים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנליסט UBS דיוויד ווגט מסתכל על אותו נושא ומציין כי בעוד ש"צמיחת ההזמנות" קלה יותר בכ-0.25% ברבעון אפריל, "קיים סיכון מוגבר שההתמתנות הצפויה של ירידות ההזמנות מ-22% ברבעון שעבר לא תתממש". לטענתו של ווגט, הזמנות המוצרים של סיסקו עלו ב-33% ברבעון ינואר 2022, תוך התמתנות לצמיחה של 8% ברבעון אפריל 2022.
על פי התחזיות של סיסקו היא אמורה לרשום הערב גידול של 11% עד 13% בהכנסות, מה שמרמז כי אלו יסתכמו ב-14.4 מיליארד דולר - בדיוק במקום שבו נמצאת תחזית האנליסטים. סיסקו צופה רווח מתואם של 96-98 סנט למניה, בעוד שהקונצנזוס צופה בדיוק 97 סנט. החברה צופה רווחים לפי GAAP בין 74 ל-79 סנט, כשצפי האנליסטים הוא ל-78 סנט. סיסקו רואה את שיעור הרווחיות הגולמית non-GAAP ברבעון בין 63.5% ל-64.5%.
לברבעון יולי, השוק צופה הכנסות של 14.95 מיליארד דולר, עלייה של 14.1%, עם רווח מתואם של 1.04 דולר למניה, ורווח GAAP של 84 סנט למניה. עבור שנת הכספים יולי 2023, סיסקו חזתה גידול בהכנסות בין 9% ל-10.5%, כ-56.6 מיליארד דולר באמצע הטווח. החברה צופה רווח מתואם שנתי של בין 3.73 ל-3.78 דולר למניה, ובין 2.85 ל-2.96 דולר למניה על בסיס GAAP.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
