UVeye
צילום: יובל חן

חברת UVeye שמוצאת תקלות בכלי רכב גייסה 100 מיליון דולר. הערכות בשוק: לפי 800 מיליון דולר

בין המשקיעים ג'נרל מוטורס, קאר מקס. החברה רוצה להשקיע את הכסף בייצור מאסיבי של מערכות החברה בארה״ב; יש לה 180 עובדים, שני שלישים בישראל

דור עצמון | (2)

חברת UVeye ("יו וי איי") הישראלית אשר מייצרת מערכות אוטומטיות לבדיקת רכבים, גייסה 100 מיליון דולר בסבב D בהובלת Hanaco VC, קרן הון סיכון מניו יורק ותל אביב. הקרן מנהלת נכסים בשווי 1.5 מיליארד דולר ומתמחה בתחום ה-Mobility עם השקעות בולטות בחברות כמו Via ו-Moovit. חברות נוספות הנמנות על הפורטפוליו כוללות את Digital Ocean, Yotpo, Divvy.

בין המשקיעים הנוספים שהשתתפו בסבב הנוכחי נמנים General Motors, CarMax, W.R. Berkley, Fitt Ventures, וכן משקיעים מוסדיים ישראלים קיימים כמו מנורה מבטחים ומור בית השקעות. על פי גורמים בענף הגיוס נעשה לפי שווי של 800 מיליון דולר.

UVeye מקיימת כיום פעילות בצפון אמריקה, אירופה ואסיה, וכולל משרדים בישראל, יפן, גרמניה וארה"ב. מאז הקמתה ב-2016, גייסה החברה כ-200 מיליון דולר ויצרה שותפויות עם מספר יצרניות רכב, חברות ביטוח ומכירות פומביות של מכוניות משומשות.

סבב הגיוס הגיע לאחר שהחברה פרסמה על חתימת חוזי ענק עם החברות המובילות בארה״ב בתחום סוכנויות הרכב, ציי הרכב ומכירות פומביות (auctions). במהלך 2022 הודיעה UVeye על שיתופי פעולה עם וולוו ועם חברת ג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS לאספקת מערכות עבור למעלה מ-5,000 סוכנויות רכב בכל רחבי ארה״ב. בינואר 2023 הודיעה החברה כי חתמה עם חברת Carmax CARMAX INC האמריקאית על פריסת מערכות ברחבי אתריה לתמיכה בסריקת כמיליון כלי רכב בשנה.

החברה מייצרת כיום שלוש מערכות לבדיקת רכבים המתאימות לשימוש עבור רכבים חדשים ומשומשים כאחד. המערכות של UVeye עושות שימוש בבינה מלאכותית, Machine Learning וטכנולוגיות צילום ברזולוציה גבוהה כדי לבדוק במהירות ובאופן מדויק את צמיגי הרכב, הגחון ואביזרים נלווים ולאתר בהם פגמים, חלקים חסרים וליקויי בטיחות.

אמיר חבר, מנכ"ל ומייסד שותף בחברה: "חברת UVeye מובילה מהפכה ליצירת סטנדרט חדש לאופן בו תעשיית הרכב מאתרת נזקים ותקלות מכניות ברכבים. הטכנולוגיה המתקדמת שלנו מספקת ליצרני רכב, סוכנויות, מוסכי שירות ומפעילי ציי רכב פתרונות ללא תחרות לאיתור מהיר ומדויק של תקלות ואנו כבר עובדים עם השחקנים הגדולים ביותר בארה״ב ובעולם. האמון שהפגינו Hanaco VC והמשקיעים האסטרטגיים האחרים שלנו ב-UVeye יאפשר לנו לייצר מערכות באופן מסיבי ולהרחיב את הפעילות שלנו לעוד אלפי סוכנויות, מכירות פומביות וציי רכב ברחבי ארה"ב ב-3 השנים הקרובות".

ליאור פרושאור, שותף בקרן Hanaco VC: "סריקת רכבים אוטומטית מבוססת בינה מלאכותית עתידה לשנות את את תעשיית הרכב. ככל שרכבים הופכים מורכבים יותר (חשמליים ואוטונומיים) וציים יהפכו מורכבים יותר לניהול, תחזוקה מונעת (predictive maintanence) בעלות נמוכה ובתדירות גבוהה תהפוך לחיונית בכל צי רכב. ב-24 החודשים האחרונים חיפשנו אחר השחקן החזק והמוביל בשוק הזה, ואנו מאמינים כי UVeye היא בעלת הפוזיציה המתאימה ביותר להפוך למובילה בקטגוריה לטווח ארוך בתחום".

קיראו עוד ב"BizTech"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חי 09/05/2023 18:24
    הגב לתגובה זו
    הבועה החדשה,קטנה אך בועה
  • 1.
    הבועה החדשה (ל"ת)
    Lol 09/05/2023 17:34
    הגב לתגובה זו
משקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיותמשקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיות

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם

משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון? 

רן קידר |

מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב. 

ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.

המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.

המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים

המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.

בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.