חברת UVeye שמוצאת תקלות בכלי רכב גייסה 100 מיליון דולר. הערכות בשוק: לפי 800 מיליון דולר
בין המשקיעים ג'נרל מוטורס, קאר מקס. החברה רוצה להשקיע את הכסף בייצור מאסיבי של מערכות החברה בארה״ב; יש לה 180 עובדים, שני שלישים בישראל
חברת UVeye ("יו וי איי") הישראלית אשר מייצרת מערכות אוטומטיות לבדיקת רכבים, גייסה 100 מיליון דולר בסבב D בהובלת Hanaco VC, קרן הון סיכון מניו יורק ותל אביב. הקרן מנהלת נכסים בשווי 1.5 מיליארד דולר ומתמחה בתחום ה-Mobility עם השקעות בולטות בחברות כמו Via ו-Moovit. חברות נוספות הנמנות על הפורטפוליו כוללות את Digital Ocean, Yotpo, Divvy.
בין המשקיעים הנוספים שהשתתפו בסבב הנוכחי נמנים General Motors, CarMax, W.R. Berkley, Fitt Ventures, וכן משקיעים מוסדיים ישראלים קיימים כמו מנורה מבטחים ומור בית השקעות. על פי גורמים בענף הגיוס נעשה לפי שווי של 800 מיליון דולר.
UVeye מקיימת כיום פעילות בצפון אמריקה, אירופה ואסיה, וכולל משרדים בישראל, יפן, גרמניה וארה"ב. מאז הקמתה ב-2016, גייסה החברה כ-200 מיליון דולר ויצרה שותפויות עם מספר יצרניות רכב, חברות ביטוח ומכירות פומביות של מכוניות משומשות.
סבב הגיוס הגיע לאחר שהחברה פרסמה על חתימת חוזי ענק עם החברות המובילות בארה״ב בתחום סוכנויות הרכב, ציי הרכב ומכירות פומביות (auctions). במהלך 2022 הודיעה UVeye על שיתופי פעולה עם וולוו ועם חברת ג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS לאספקת מערכות עבור למעלה מ-5,000 סוכנויות רכב בכל רחבי ארה״ב. בינואר 2023 הודיעה החברה כי חתמה עם חברת Carmax CARMAX INC האמריקאית על פריסת מערכות ברחבי אתריה לתמיכה בסריקת כמיליון כלי רכב בשנה.
- גילת מגייסת 100 מיליון דולר לרכישות נוספות; המניה יורדת
- קוואנטום ארט מגייסת 100 מיליון דולר - הסבב הגדול בתולדות הקוואנטום הישראלי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה מייצרת כיום שלוש מערכות לבדיקת רכבים המתאימות לשימוש עבור רכבים חדשים ומשומשים כאחד. המערכות של UVeye עושות שימוש בבינה מלאכותית, Machine Learning וטכנולוגיות צילום ברזולוציה גבוהה כדי לבדוק במהירות ובאופן מדויק את צמיגי הרכב, הגחון ואביזרים נלווים ולאתר בהם פגמים, חלקים חסרים וליקויי בטיחות.
אמיר חבר, מנכ"ל ומייסד שותף בחברה: "חברת UVeye מובילה מהפכה ליצירת סטנדרט חדש לאופן בו תעשיית הרכב מאתרת נזקים ותקלות מכניות ברכבים. הטכנולוגיה המתקדמת שלנו מספקת ליצרני רכב, סוכנויות, מוסכי שירות ומפעילי ציי רכב פתרונות ללא תחרות לאיתור מהיר ומדויק של תקלות ואנו כבר עובדים עם השחקנים הגדולים ביותר בארה״ב ובעולם. האמון שהפגינו Hanaco VC והמשקיעים האסטרטגיים האחרים שלנו ב-UVeye יאפשר לנו לייצר מערכות באופן מסיבי ולהרחיב את הפעילות שלנו לעוד אלפי סוכנויות, מכירות פומביות וציי רכב ברחבי ארה"ב ב-3 השנים הקרובות".
ליאור פרושאור, שותף בקרן Hanaco VC: "סריקת רכבים אוטומטית מבוססת בינה מלאכותית עתידה לשנות את את תעשיית הרכב. ככל שרכבים הופכים מורכבים יותר (חשמליים ואוטונומיים) וציים יהפכו מורכבים יותר לניהול, תחזוקה מונעת (predictive maintanence) בעלות נמוכה ובתדירות גבוהה תהפוך לחיונית בכל צי רכב. ב-24 החודשים האחרונים חיפשנו אחר השחקן החזק והמוביל בשוק הזה, ואנו מאמינים כי UVeye היא בעלת הפוזיציה המתאימה ביותר להפוך למובילה בקטגוריה לטווח ארוך בתחום".
- 2.חי 09/05/2023 18:24הגב לתגובה זוהבועה החדשה,קטנה אך בועה
- 1.הבועה החדשה (ל"ת)Lol 09/05/2023 17:34הגב לתגובה זו

מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
ההייטק הישראלי צומח בלי לגייס עובדים - ה-AI החליף את הג'וניורים ומה השלב הבא?, על התחומים הצומחים ועל התחומים שנמצאים בסיכון
ההייטק לא קורס - הוא פשוט כבר לא צריך אתכם
בחודשים האחרונים מתרבים הדיווחים על התקררות בשוק העבודה בהייטק המקומי. מדברים על קיפאון, מדברים אפילו על ירידה בכמות העובדים. אין ירידה בכמות העובדים. התמונה אומנם מורכבת, אבל אין דרמה אמיתית. ההייטק הישראלי לא נמצא בנסיגה, אלא בעיצומו של שינוי מבני עמוק, שמתרחש במקביל בכל מוקדי הטכנולוגיה בעולם.
נכון לסוף 2025, מספר המועסקים בהייטק בישראל נע סביב 410 אלף עובדים - רמה דומה מאוד לשנה הקודמת, ואף עלייה צנועה. זו אינה ירידה, אלא האטה בקצב הצמיחה. האטה שמגיעה לאחר יותר מעשור של גידול מהיר שנתפס כמובן מאליו. במובן הזה, הנתון החריג אינו ירידה במספר העובדים, אלא העובדה שההייטק כבר לא מגדיל מצבת כוח אדם בקצב משמעותי מאוד כפי שהורגלנו בעבר.
הגורם המרכזי לשינוי אינו משבר כלכלי, אלא חדירה מואצת של כלי בינה מלאכותית לתהליכי עבודה. על פי הערכות גורמים בתעשייה, בין 7,000 ל-10,000 משרות - בעיקר משרות ג'וניור ותפקידי ביניים, הוחלפו או צומצמו באמצעות אוטומציה ו-AI. משימות שבעבר דרשו צוותים של מפתחים צעירים מבוצעות כיום באמצעות קוד גנרטיבי, מערכות אוטומטיות וכלי פיתוח חכמים.
חברות ענק כמו מיקרוסופט, גוגל, אמזון, סיילספורס ואחרות פיטרו עובדים לא בשל ירידה בפעילות, אלא כחלק מהתייעלות מבנית ומעבר למודלים המסתמכים על AI. גם בישראל, ההייטק לא צריך פחות עבודה - אלא פחות עובדים בתפקידים מסוימים. עם זאת, בהחלט יש "חשיבה מחדש" ושינוי מודל עסקי אמיתי בחברות תוכנה שמאוימות על ידי ה-AI. קל היום לפתח תוכנה ופתרון אפליקטיביים וזה מעמיד את החברות האלו בסיכון גדול ובאיום גדול. חברות כמו נייס, מאנדיי וויקס נפגעו בבורסה ואכזבו את המשקיעים בדוחות האחרונים, והשאלה מה יהיה קדימה. ההנהלות של החברות האלו מדברות על התעצמות והתחזקות, אבל וול סטריט סקפטית.
- שווי של כ-8 מיליארד דולר: יצרנית השבבים סריבראס מצטרפת למתחרות אנבידיה בשוק ה-AI
- אלפאבית רוכשת חברת תשתיות ב־4.75 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ממספרים לערך
ההייטק עובר ממודל עתיר כוח אדם למודל עתיר תפוקה, שבו השאלה המרכזית אינה כמה עובדים יש לחברה, אלא כמה ערך מייצר כל עובד. מערכות אוטומציה ופלטפורמות פיתוח חכמות מאפשרים לצוותים קטנים לייצר תפוקות שבעבר דרשו מחלקות שלמות. משימות תכנות, בדיקות, תיעוד, אנליזה ואפילו ניהול תהליכים מבוצעות היום במהירות גבוהה פי כמה ובפחות ידיים. התוצאה: חברות ממשיכות לגדול בהכנסות, במוצר ובחדירה לשווקים, בלי להגדיל את מצבת כוח האדם בהתאם.
.jpg)