חוק אגרת הגודש יתבטל?
חוק אגרות הגודש יבוטל - מי רגב שרת התחבורה מקפיאה בשלב זה את המכרז שפורסם לצורך הקמה והפעלה של המיזם שאמור היה להיכנס לתוקף ב-2025. בשלב זה, יידחה מועד ההגשה של ההצעות למועד בלתי ידוע. המשמעות המידית היא כמובן עיכוב, אבל ייתכן שהכוונה למסמס את אגרות הגודש שנועדו ליצור תנועה נורמלית יותר באזור המרכז.
המכרז המקורי פורסם בספטמבר והיה אמור להסתיים בחודש זה. החוק נזכיר, התקבל במסגרת חוק ההסדרים של הממשלה הקודמת, והוא כולל התייחסות מפורשת עם לוחות זמנים להחלת אגרות גודש בגוש דן. על פי החוק המחיר-אגרה ייקבע על-פי מעבר בין שלוש טבעות גיאוגרפיות. מעבר בין כולן יחייב את הנהג בשעות העומס לשלם 25 שקל, ויהיו כמובן מדרגות ומחירים שונים לשעות אחרות ולמעבר בין פחות אזורים-טבעות גיאוגרפיות.
החוק לא היה אהוד בלשון המעטה על הקואליציה והיתה כוונה לבטלו. ייתכן שהסיבה לאי ביטולו אלא "רק" הקפאתו נובעת מכך שההסכם בין משרד התחבורה לאוצר סיפק למשרד התחבורה תקציבים לתחבורה הציבורית בתנאי שיהיה חוק אגרות הגודש. ביטול היה מושך את התקציבים בחזרה.
- 3.רון 16/03/2023 12:48הגב לתגובה זו1 . לסגור את הסיטי סנטר לתחבורה פרטית לטובת תחבורה ציבורית 2 . לטווח הארוך חובה להתחיל עם פרוייקט המטרו עכשיו עם מבט ל - 50 שנה קדימה . .
- 2.תושב ת"א 16/03/2023 12:43הגב לתגובה זוברור שיש להעדיף תחבורה ציבורית , לכן סגירת מרכז העיר למכוניות פרטיות ייעלץ את הבאים מבחוץ להשתמש בתחבורה ציבורית . הכבישים יתפנו , החניונים יתפנו והתחבורה הציבורית תזרום . היום עם האוטובוסים והמוניות החשמליות זיהום האוויר והרעש יפחתוגם הם וכולם ירוויחו . ( עם אין שכל אין דאגות) .
- 1.מרכז הארץ 16/03/2023 02:17הגב לתגובה זוכמו תמיד , העשירים שלא איכפת להם לשלם לכל נסיעה כמה שקלים יהנו מכבישים יותר ריקים והציבור או ישלם או יסע בתחבורה הציבורית המקרטעת .לא הגיוני ,לא נכון.לבטל !
- יאיר 20/03/2023 10:27הגב לתגובה זולתחזק אותו יעלה מיליארדים . העצבים של הנהגים גוררים אלימות וברדק . מתאים לרגב .
- ובדיוק בכלל אנשים עם רגשי נחיתו כמוך המדינה הולכת להחרב (ל"ת)תושב 19/03/2023 14:48הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל.
על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים".
המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים.
הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים".
בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.
