מאנדיי ערן זינמן רועי מן
צילום: נתנאל טוביאס
דוחות

מאנדיי בדוחות ותחזית טובים: מזנקת ב-11% בטרום

החברה הכניסה 150 מיליון דולר, מעל הצפי ל-141 מיליון. רשמה שוב רווח מתואם מפתיע של 47 סנט למניה, לעומת צפי להפסד של 37 סנט; ברבעון הבא היא צופה הכנסות של 155 מיליון דולר, מעל הצפי ל-150 מיליון דולר; המניה במומנטום חיובי - משלימה עליה של 62% מאז אוקטובר האחרון (לפני הזינוק הצפוי היום)
נתנאל אריאל |

חברת מאנדיי מאנדיי , מפתחת מערכת הפעלה לעבודה (Work OS), מזנקת בטרום ב-11% בעקבות דוחות טובים. החברה הכניסה 150 מיליון דולר, מעל הצפי ל-141 מיליון ובנוסף היא רשמה שוב רווח מתואם מפתיע של 47 סנט למניה, לעומת צפי להפסד של 37 סנט. התחזית להמשך טובה: ברבעון הבא היא צופה הכנסות של 155 מיליון דולר (אמצע טווח - המייצג גידול של 43% לעומת אשתקד), מעל הצפי ל-150 מיליון דולר. בשנה כולה היא צופה הכנסות של 690.5 מיליון דולר (אמצע טווח - גידול של 33%) מעל הצפי ל-661.7 מיליון דולר.

מספר הלקוחות עם הכנסות חוזרות שנתיות (ARR) הגבוה מ-50 אלף דולר גדל ב-86% בשנה האחרונה ל-1,474, לעומת 793 לקוחות בסוף 2021. מספר הלקוחות המשלמים עמד על 186,477, גידול של 23% לעומת 152,048 לקוחות בסוף 2021.

מנגד, חשוב לזכור - אם אתם משקיעים בחברה אתם בעיקר קונים צמיחה עתידית. מאנדיי עדיין מפסידה תפעולית. היא צופה ברבעון הקרוב הפסד תפעולי מתואם על בסיס Non-GAAP של 18 מיליון דולר ושיעור הפסד תפעולי של 12-13%. בשנה כולה היא צופה הפסד תפעולי מתואם של 34 מיליון דולר ושיעור הפסד תפעולי של 5%, אבל בכל זאת היא מראה שיפור והמשקיעים אוהבים את זה.

מניית מאנדיי זינקה לאחר ההנפקה והגיעה לשווי של 20 מיליארד דולר. אבל אז היא נפלה - פשוט כי התמחור היה גבוה מדי - ואפשר היה להעריך את זה כבר בהתחלה, וגם כי היא הונפקה במסגרת גל ההנפקות של 2021, כשהשווקים היו באופוריה. האופוריה חלפה והמניות נפלו. מאז השיא המניה איבדה יותר -65% משוויה, אבל מאז חודש אוקטובר האחרון היא במומנטום חיובי ומשלימה זינוק של 62% ונסחרת כעת במחיר של 131 דולר למניה ולפי שווי שוק של 5.74 מיליארד דולר.

המייסד והמנכ"ל המשותף של מאנדיי, רועי מן אומר על רקע הדוחות: "הרבעון הרביעי מסכם שנה מצוינת, שעלתה על הציפיות שלנו בשורה העליונה והתחתונה. סיימנו את שנת הכספים 2022 עם צמיחה משמעותית בהכנסות, התייעלות ותזרים מזומנים חופשי חיובי שנה שניה ברציפות ממועד ההנפקה. על אף חוסר הוודאות בסביבה המקרו-כלכלית, אנו ערוכים היטב להשגת היעדים הבאים״.

המייסד והמנכ"ל המשותף של מאנדיי, ערן זינמן: "אנו ממשיכים לראות גידול משמעותי בביקוש של לקוחות למוצרי החברה עם הצטרפות של מעל ל-34,000 לקוחות חדשים, במהלך השנה. לקוחות פונים למאנדיי לצורך שיפור היעילות והביצועים העסקיים שלהם, ואנו מלאי ביטחון לגבי ההזדמנויות ארוכות-הטווח שלפנינו, על בסיס הפתרונות החיוניים שאנו מספקים ללקוחותינו עבור מגוון רחב של שימושים".

"הביצועים שלנו ברבעון הרביעי ובשנת הכספים 2022 מוכיחים כי מאנדיי ממשיכה להניע צמיחה ורווחיות", אמר אלירן גלזר, סמנכ"ל הכספים של מאנדיי. "התוצאות המרשימות הללו מחזקות את הביטחון שלנו ביכולתנו להשיג את היעדים שהצבנו לטווח הקרוב ולטווח הרחוק, ואנו מצפים שגם בשנת הכספים 2023 נשיג תזרים מזומנים חופשי חיובי". החברה רשמה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 27.1 מיליון דולר, ותזרים מזומנים חופשי מתואם של 8.1 מיליון דולר (לעומת 16.4 מיליון דולר ו-9.9 מיליון דולר בהתאמה, בשנת 2021).

קיראו עוד ב"גלובל"

התוצאות השנתיות:

ההכנסות עמדו על 519 מיליון דולר, מעל קונצנזוס האנליסטים ל-510 מיליון דולר. מדובר בגידול של 68% לעומת שנת 2021, או 71%. הפסד נטו בסיסי ומדולל למניה Non-GAAP עמד על 73 סנט, טוב מצפי האנליסטים להפסד של 1.58 דולר למניה, ובהשוואה להפסד נטו בסיסי ומדולל למניה Non-GAAP של 1.33 דולר בשנת 2021.

ההפסד התפעולי GAAP עמד על 152 מיליון דולר, לעומת הפסד של 126.1 מיליון דולר בשנת הכספים 2021; שיעור ההפסד התפעולי GAAP עמד על 29% מההכנסות, לעומת שיעור הפסד של 41% בשנת הכספים 2021.

ההפסד התפעולי Non-GAAP עמד על 47.1 מיליון דולר, לעומת הפסד של 52.6 מיליון דולר בשנת הכספים 2021; שיעור ההפסד התפעולי Non-GAAP עמד על 9% מההכנסות, לעומת שיעור הפסד של 17% בשנת הכספים 2021.

שיעור ה-Net Dollar Retention היה גבוה מ-120%.

שיעור ה-Net Dollar Retention של לקוחות עם יותר מ-10 משתמשים היה גבוה מ-130%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
נחושת
צילום: Ra Dragon, Unsplash

שיא של יותר מעשור: הנחושת מזנקת ומובילה את הראלי העולמי במתכות

שיבושי היצע, ציפיות להרחבה כלכלית בסין, היחלשות הדולר וחששות ממכסים בארה״ב דוחפים את מחירי הנחושת לשיאים היסטוריים ולעלייה שנתית של מעל 40%

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה נחושת

שוק המתכות העולמי מסיים את השנה בעליות שערים, כאשר הנחושת נמצאת במוקד לאחר שקבעה שיאי מחיר חדשים במספר בורסות מרכזיות. המתכת התעשייתית, הנחשבת סמן למצב הכלכלה העולמית, חצתה לראשונה את רף 12 אלף הדולר לטון וממשיכה להיסחר ברמות גבוהות במיוחד גם לאחר תיקונים קלים.


מחיר הנחושת זינק לשיא של כ־12,160 דולר לטון. מדובר בהמשך ישיר לראלי שנמשך מאז אוקטובר, ראלי שמעמיד את 2025 כאחת השנים החזקות ביותר לנחושת זה למעלה מעשור. העליות בנחושת משתלבות בגל רחב יותר של התחזקות בשוקי הסחורות. גם הזהב והכסף טיפסו לשיאים חדשים, על רקע מתיחות גיאופוליטית, ציפיות להקלה מוניטרית בארה״ב והיחלשות הדולר. עבור משקיעים רבים, שילוב זה מחזק את האטרקטיביות של מתכות הן כהשקעה והן כנכס גידור.


אנליסטים מציינים כי מחירי הנחושת מקבלים תמיכה גם מהציפייה לצעדים נוספים לעידוד הכלכלה הסינית. כל איתות להרחבה פיסקלית או מוניטרית בסין מתורגם במהירות לעליות במחירי מתכות תעשייתיות, בשל משקלה המרכזי של המדינה בצריכה העולמית.


ברקע העליות עומדים גם שיבושי היצע ממשיים. מאז אוקטובר אירעו תקלות חמורות במספר מכרות גדולים, שפגעו ביכולת הייצור והציפו מחדש חששות ממחסור. גם לפני אותם אירועים, אנליסטים כבר הזהירו כי הביקוש העתידי עלול לעלות על ההיצע בשנים הקרובות.


שוק הנחושת צפוי להיכנס לגרעונות משמעותיים

בג׳פריס מעריכים כי גם בתרחיש של צמיחה עולמית מתונה, סביב 2% בשנה, שוק הנחושת צפוי להיכנס לגרעונות משמעותיים כבר במהלך השנה הקרובה. הערכה זו מחזקת את ההבנה כי הלחץ בשוק אינו זמני בלבד.


בריז'ט בארדו, צילום: רשתותבריז'ט בארדו, צילום: רשתות

בריז'יט בארדו הלכה לעולמה: מה ההון שצברה כוכבת העל?

אייקון התרבות הצרפתי, בריז'ט בארדו הלכה לעולמה היום בצרפת, והשאירה אחריה חותם תרבותי נצחי והון כלכלי לא מבוטל עבור שחקנית שהתפרנסה מאמנות בלבד

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סרטים צרפת


בריז’יט בארדו, אחת הדמויות האייקוניות בתולדות הקולנוע העולמי, הלכה לעולמה היום בגיל 91, כך נמסר בהודעה מטעם הקרן להגנת בעלי חיים שהקימה לפני ארבעה עשורים. במהלך חייה, מהופעה בסרטים אייקוניים ועד לפעילות ציבורית משמעותית, בארדו ביססה מוניטין ככוכבת קולנוע בינלאומית, סמל מין של שנות ה-50 וה-60, אך גם כאחת הפועלות הבולטות בעולם לזכויות בעלי חיים.

 

סמל תרבותי של דור

בריז’יט מאריה־פרנסואז בארדו נולדה בפריז ב-1934 למשפחה מבוססת והחלה את דרכה כדוגמנית כבר בגילאי ההתבגרות כאשר הופיעה על שער המגזין ELLE . הופעת הפריצה היה בסרט "ואלוהים ברא את האישה" שביים אז בעלה הראשון, רוז’'ה ואדים, תפקיד שהפך אותה לסמל מין בינלאומי ולשחקנית המרוויחה ביותר בצרפת לאותה תקופה. מעבר לתדמית, בארדו גילמה דמויות מורכבות במספר רב של סרטים בולטים כגון 'האמת', 'הגוף והלב', 'ויוה מריה' ועוד. בארדו גם היתה לדמות השראה עבור אמנים ויוצרים חשובים, לא רק בסרטים אלא גם בתרבות הפופולרית כולה, כמו האמן האמריקני אנדי וורהול שיצר דיוקן אייקוני בדמותה והזמר יוצר הצרפתי-יהודי סרז' גינזבורג, עימו הייתה במערכת יחסית וגם הקליטה שירים.

עם פרישתה מהקולנוע בשנת 1973, בגיל 39 בלבד, היא נקטה צעד לא אופייני לכוכבים: היא ויתרה, לפחות באופן רשמי על המשך השתתפותה בהפקות מסחריות על מנת להתמקד במאבק למען זכויות בעלי חיים.

לאחר פרישתה מהקולנוע, בארדו הקדישה את עצמה כמעט לגמרי לפעילות למען זכויות בעלי חיים. הקרן שייסדה הביאה לפתרונות מעשיים להצלת מינים בסכנת הכחדה, הקמת מקלטים וחינוך ציבורי, והפכה לגוף מוכר גם מחוץ לצרפת. פעילות זו ושמרה על מעמדה הציבורי גם בשנותיה האחרונות.

בשנים האחרונות חלה החמרה במצבה הבריאותי, כולל מספר אשפוזים, אך עד היום האחרון חיה בארדו שמרה על מעמדה האייקוני כשחקנית צרפתיה וגם כפעילה חברתית למען בעלי חיים