נמל תעופה
צילום: L.Filipe C.Sousa on Unsplash

מניות התעופה שיכולות לטוס גבוה - ומה מיוחד ביונייטד איירליינס?

עוצמת הביקוש לטיסות בשנת 2023 היא שאלת מפתח העומדת בפני משקיעים; אילו מניות של חברות התעופה יותר אטרקטיביות? מה קורה באירופה? ואיפה בכל זאת ניצבים המכשולים?
דור עצמון | (3)

חברות תעופה נהנו ממחצית שנייה חזקה של 2022, שכן ביקוש חזק לצד מגבלות התפוסה בענף הובילו למחירי טיסה גבוהים יותר. בעוד שהתנאים הללו נשארו לעת עתה, תמונת הביקוש בשנת 2023 פחות ברורה, כלומר יתכן שמשקיעים יצטרכו להיות בררניים יותר בכל הקשור לבחירת מניות של חברות התעופה העולמיות. עבור חברות התעופה האמריקאיות, השנה הסתיימה בנימה קצת חמוצה, כאשר סערת חורפית וחריגה הותירה נוסעים תקועים בשדות התעופה ברחבי המדינה. מלבד סאות'ווסט איירליינס SOUTHWEST AIRLINES CO , חברת התעופה המושפעת ביותר, ההפרעה לא צפויה להשפיע משמעותית על הרווחים ברבעון הרביעי של חברות התעופה האמריקאיות. זה גם לא ישפיע על הביקוש, שיכול להיות גורם מפתח בשאלה אם 2023 תתברר כשנה טובה או לא עבור הענף. חברות התעופה ממוקמות טוב יותר לשנה זו ממה שהמשקיעים מאמינים, על פי אנליסטים של Cowen, שציינו כי המניות אינן רחוקות מהשפל אליו הגיעו בקורונה בעוד ההכנסות מעל רמות טרום המגיפה. "אנו מאמינים כי מחירי טיסה גבוהים יותר ושיקום רשתות הנתיבים של חברות התעופה הגדולות יביאו לצמיחת הכנסות ויקזזו חלק ניכר מלחצי העלויות העומדים בפני חברות התעופה", אמרו האנליסטים. כדאי לקחת בחשבון את לחצי העלויות שכן בעוד שעלויות הדלק צפויות לרדת, חוזי שכר חדשים לטייסים פירושם שעלויות העבודה תהיינה גבוהות יותר. הצעתה של דלתא איירליינס DELTA AIR LINES להעלות את שכר הטייסים ביותר מ-30% במשך שלוש שנים עשויה להוביל חברות אחרות להגדיל את ההצעות שלהן. המובילים הגדולים נמצאים במיקום טוב יותר מאשר עמיתיהם כדי להתמודד עם לחצי העלויות הללו. חברות התעופה הגדולות יותר נוטות גם להפיק תועלת משלוש מגמות - ומזרזים חיוביים פוטנציאליים - שיצוצו ב-2023; ההתאוששות המתמשכת בביקוש לטיסות מאורגנות, ההתאוששות בטיסות הבינלאומיות והפתיחה המחודשת של אזור אסיה-פסיפיק כאשר סין מתרחקת ממדיניות ה"אפס קורונה" שלה. יונייטד איירליינס UNITED AIRLINES חשופה לכל שלושת הגורמים הללו במידה רבה יותר ממתחרותיה. אנליסטים של ריימונד ג'יימס RAYMOND JAMES FINANCIAL צופים כי ליונייטד יהיה האפסייד הגדול ביותר מהפתיחה המחודשת של אזור האוקיינוס השקט לטיסות, שהיווה 11% מההכנסות ב-2019, ואחריה דלתא עם 6%. ליונייטד יש דירוג ביצועים גבוה יותר על המניה עם מחיר יעד של 55 דולר, עלייה של 33%. הם גם ציינו את החשיפה הגבוהה של החברה בהשוואה למתחרים ומסיבות אלה, כדאי לשקול גם את דלתא. מבין שלושת הסגמנטים - פנאי, עסקים וביקוש בינלאומי - דווקא הבינלאומי עשוי להיות זה שיביא להאצה ב-2023. יונייטד בהחלט מהמרת על זה, ומוסיפה קווים חדשים למלאגה, שטוקהולם ודובאי לקיץ, ועוד שש טיסות למקומות חמים לטיולים באירופה, כמו פריז, רומא ולונדון. תרחיש של מיתון עמוק עשוי לסכן את התפיסה הזו של הביקוש הגובר לטיסות, אך עד כה הצרכנים הראו נחישות אכן לצאת לחופשות. מניות חברות התעופה באופן כללי זולות כרגע, אבל יונייטד היא הזולה ביותר במגרש, נסחרת לפי מכפיל רווח עתידי של 6.2 ב-2023, מתחת לממוצע בתעשייה של 11.7, לפי נתוני FactSet. גם דלתא נמצאת בצד הזול, נסחרת לפי מכפיל רווח עתידי של 7. עם זאת, כשמדובר בחברות בעלות נמוכה המשקיעים עשויים להיות במצב טוב יותר להישאר בצד לעת עתה ממגוון סיבות. הבדיקה הרגולטורית של המיזוג המוצע של ג'ט-בלו JETBLUE AIRWAYS CORP עם ספיריט איירליינס SPIRIT AIRLINES מספקת גם אי ודאות נוספת למגזר הזול. גם חברות הלואו-קוסט באירופה עומדות בפני שנת 2023 שעלולה להיות מסובכת, במיוחד אם הביקוש מתרכך בזמן שהאיום במיתון עדיין מרחף, והלחצים האינפלציוניים מתגברים. עם זאת, ריינאייר RYANAIR HLDS PLC , עם המאזן החזק שלה ובסיס העלויות הנמוכות שלה, יכולה להיות אחת שכדאי לצפות בה. חברת התעופה העלתה את תחזית הרווח לשנה כולה בין 1.325 מיליארד אירו (1.39 מיליארד דולר) ל-1.425 מיליארד אירו מטווח קודם של 1-1.2 מיליארד אירו מוקדם יותר השבוע, לאחר שסיימה רבעון שלישי חזק מהצפוי. זה, יחד עם מספרי התעבורה של דצמבר שהיכו את רמות 2019, העניקו למניה דחיפה. למעשה, עברו כמה חודשים טובים עבור המניות, שעלו ב-32% מתחילת אוקטובר. ולמרות העליות האחרונות, אנליסטים שמסקרים את המניה חושבים שהיא צריכה לעלות עוד יותר, עם 84% מהדירוגים כקנייה ומחיר יעד ממוצע של 15.45 אירו, מה שמרמז על עלייה של 12%. אנליסטים של סיטי CITIGROUP , מצפים שהיריבות הזולות איזי-ג'ט EASY JET PLC ו-וויז אייר תתמודדנה עם לחץ תמחור כשהביקוש מתרכך והעלויות יטפסו מעל לרמות של 2019. "ככל שהתחרות מצטמצמת והיכולת התחרותית מצטמצמת, ל-Ryanair צריכה להיות היכולת להעלות את המחירים מכיוון שהיא כבר מציעה את התעריפים הנמוכים ביותר בענף", אמרו, תוך שמירה על דירוג קנייה ומחיר יעד של 18 יורו על המניה.  

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יוסי 08/01/2023 19:18
    הגב לתגובה זו
    אם לא עזרה והדפסות כסף מטורפות הן לא קיימות היום .כל חברות התעופה . המניות שלהן הכי מנופחות .....מניות זבל ....לא נלך רחוק והדוגמה היא חברת אלעל . ללא עזרה מהמדינה היא כבר מזמן לא קיימת .
  • 1.
    לאנשים אין כסף לסגור את החודש ואתם מדברים על מניות.. (ל"ת)
    שמולצר 08/01/2023 16:59
    הגב לתגובה זו
  • מכה 08/01/2023 18:01
    הגב לתגובה זו
    בכנף......באמת?,עוד נראה
amdamd
דוחות

AMD עם תוצאות מעורבות: עקפה בהכנסות, פספסה ברווח

החברה עקפה את תחזיות ההכנסות לרבעון השני, אך פספסה בשורת הרווח. תחזית חזקה לרבעון השלישי והימור על סדרת שבבי MI350 מחזקים את הציפיות להמשך הצמיחה – למרות הפגיעה מהמגבלות על היצוא לסין; נופלת ב-5% באפטר
אדיר בן עמי |

AMD Advanced Micro Devices -7.04%  פירסמה את תוצאותיה לרבעון השני של השנה והציגה תמונה מעורבת: ההכנסות היו גבוהות מהתחזיות, אך הרווח למניה נפל מהציפיות. החברה דיווחה על רווח מתואם של 0.48 דולר למניה, על הכנסות של 7.6 מיליארד דולר. תחזיות האנליסטים עמדו על רווח של 0.49 דולר למניה והכנסות של 7.4 מיליארד דולר. מניית החברה תחילה נסחרה בעליות שערים, אך לבסוף התהפכה ועברה לירידות.


לצד התוצאות, סיפקה AMD תחזית חיובית לרבעון השלישי: הכנסות בטווח של 8.4–9 מיליארד דולר — מעל תחזיות השוק שעמדו על 8.3 מיליארד דולר. הנתונים פורסמו כשברקע ממתינים המשקיעים לדוחות של המתחרה הגדולה אנבידיה, שצפויים בהמשך החודש.


מניית AMD סיימה את יום המסחר ביציבות, אך לאחר הסגירה ירדה ב-5%. מתחילת השנה עלתה מניית החברה ב-44%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים ב-29%. לשם השוואה, מניית אנבידיה עלתה 32% השנה ו-77% בשנה האחרונה.


החברה דיווחה כי ספגה פגיעה של 800 מיליון דולר כתוצאה מהאיסור שהטיל ממשל טראמפ על מכירת שבבי MI308 לסין. מנגד, אנבידיה מחקה 4.5 מיליארד דולר מהכנסותיה ברבעון הראשון וצופה פגיעה של 8 מיליארד דולר ברבעון הפיסקלי השני. עם זאת, טראמפ שינה כיוון בחודש שעבר והסיר את ההגבלות — מה שעשוי לצמצם את הנזק ברבעונים הקרובים.


בקטגוריית מרכזי הנתונים, AMD רשמה הכנסות של 3.2 מיליארד דולר — בהתאם לציפיות ולצמיחה לעומת 2.8 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בתחום המעבדים למחשבים אישיים וניידים (מחלקת הלקוחות), ההכנסות הסתכמו ב-3.6 מיליארד דולר, לעומת תחזית אנליסטים של 2.5 מיליארד דולר בלבד.


וול סטריט מסחר בורסה
צילום: רוי שיינמן
סקירה

הנאסד״ק עולה ב-0.9%; אפל מזנקת ב-6%, סופר מיקרו נופלת ב-21%

צוות גלובל |
נושאים בכתבה מיקרוסופט מטא


הסוחרים בוול סטריט שלחו את המניות לעליות לאחר יום של ירידות בעקבות חששות כלכליים. מדד ה-S&P 500 עולה ב-0.7% ונסחר סביב רמת 6,300 הנקודות, הנאסד״ק עולה ב-1%, כאשר מניית אפל מזנקת ב-4.5% לאחר שטראמפ הודיע כי החברה תתחייב להשקעה חדשה של 100 מיליארד דולר בייצור מקומי. אפל מעלה את תוכנית ההשקעות הכוללת ל-600 מיליארד דולר בארבע שנים; ההכרזה הרשמית תתקיים היום בבית הלבן בנוכחות הנשיא ומנכ"ל אפל טים קוק. מהצד שני, חברת AMD נתנה תחזית מכירות חזקה מהצפוי, אך המניה צונחת ב-8.4% בעקבות אזהרה לגבי חוסר ודאות בגישה לשוק הסיני החשוב.

תוצאות הרווחים של חברות במדד S&P 500 עולות בהרבה על הציפיות לרבעון השני - עלייה של 9.1%, שהיא פי שלושה מהתחזית המקורית ושיעור החריגה הגבוה ביותר מהציפיות מאז 2021. בוול-סטריט מסבירים שלמרות האפשרות לתיקונים במניות, במיוחד בשל גורמים כלכליים מאקרו ומגמות עונתיות שליליות, התיקונים האלה יהפכו ככל הנראה להזדמנויות רכישה טובות.


התשואה על איגרות החוב הממשלתיות לעשר שנים נשארה כמעט ללא שינוי ברמה של 4.21%, בעוד שהדולר ירד בערכו. ניל קשקרי, נשיא הבנק הפדרלי של מיניאפוליס, הצהיר כי האטה בכלכלה האמריקנית עלולה להצדיק הפחתת ריבית בזמן הקרוב. בתחום הסחר הבינלאומי, הנשיא טראמפ חתם על צו ביצועי המטיל מכס נוסף של 25% על הודו בגין רכישת אנרגיה מרוסיה.


בגולדמן זאקס טוענים כי המניות ממשיכות לעלות מכיוון שהימורים נגד המגמה הנוכחית של השוק "נראים כמעט לא הגיוניים". ב-UBS ממליצים למשקיעים שכבר החזיקו במניות בהתאם לאסטרטגיה שלהם לשקול ביצוע גידור לטווח קצר, בעוד שמשקיעים עם חשיפה נמוכה למניות צריכים להיערך להגדלת החזקותיהם בעת ירידות אפשריות בשוק. למרות חוסר הוודאות בסחר הבינלאומי והערכות השווי הגבוהות, השוק ממשיך להתעלם מהסיכונים למיתון.


כתבנו כאן לא מעט על תופעת "מניות המם" שחזרה אלינו לאחרונה, שוב קהילות של סוחרים באינטרנט מטרגטות חברות חלום, עם פעילות עסקית מצומצמת ומריצים אותן כדי לנסות ללחוץ את השורטיסטים למכור. אבל כמו שבאפט נוהג לומר, התשואות מתכנסות אל ה"ביזנס" בטווח הארוך. כזה הוא המקרה של חברת הנדל"ן אופנדור, היא זינקה במאות אחוזים אחרי שסוחרים "התלבשו" עליה. כעת היא מפרסמת את התוצאות הרבעוניות והמשקיעים פוגשים את קרקע המציאות - Opendoor זינקה בזכות המם, ועכשיו נופלת ב-18% בטרום לאחר הדוח הרבעוני.