פוינטר וחברת ENIGMATOS בשת"פ לפתרון הגנה מהתקפות סייבר על רכבים
חברת Pointer העוסקת באיתור והשבת כלי רכב וחברת הסטארטאפ ENIGMATOS העוסקת בתחום הגנת סייבר לתחום הרכב החליטו על הסכם שיתוף פעולה בין השתיים.
החברות מתכננות להציג בקרוב פתרון משולב ואחוד שיאפשר לחברות, גופים ממשלתיים, מנהלי ציי רכב, יבואני רכב, יצרנים נהגים פרטיים ועוד, לזהות בזמן אמת ניסיונות של האקרים לפגוע במערכות קריטיות ברכב בהתקפות סייבר. בכל מקרה של תקיפת סייבר, תתקבל התראה בזמן אמת למנהל הצי ואו לבעל הרכב, בגיבוי של מוקד יעודי המופעל על ידי פוינטר.
הטכנולוגיה אשר תותקן במוצרי פוינטר אשר מחוברים ל-CAN-bus ברכב (פרוטוקול התקשורת אשר מאפשר להתקנים ברכב לתקשר האחד עם השני) תאפשר למוצר ניטור בזמן אמת על ניסיון תקיפה או חבלה במערכות הרכב. הפתרון של החברות צפוי להתאים להגן על כלי רכב קיימים ועתידיים כולל חשמליים ואוטונומיים.
נטע למפרט, מנכ"ל ENIGMATOS: "תחום התחבורה הוא אחד מחמשת התחומים המועדים ביותר להתקפת סייבר. מחקר שפרסם לאחרונה המכון הטכנולוגי של אטלנטה קבע שכדי לשתק את מנהטן, מספיק לתקוף רק 13 כלי רכב במרחק של ק״מ רבוע. עובדה זו מטרידה מאד מדינות רבות שמשקיעות עתה משאבים אדירים כדי להיערך לסיכון. שיתוף הפעולה עם פוינטר יאפשר ניטור התקפות בזמן אמת, ובכך יגן על תשתיות וחיי אדם".
נשיא ENIGMATOS האלוף (מיל') עמי שפרן: "שוק אבטחת הסייבר בעולם בתחום הרכב עומד להכפיל את עצמו בעשור הקרוב. משוק של 4.9 מיליארד דולר ב-2020 הוא יגלגל לכדי 9.7 מיליארד דולר בשנה בסוף העשור".
- הנפקת הסייבר הגדולה של השנה: נטסקופ מגיעה לוול סטריט
- Koi מגייסת 48 מיליון דולר; השווי המוערך מעל 120 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אילן גולדשטיין מנכ"ל Pointer מקבוצת Powerfleet: "אנו משרתים מאות אלפי לקוחות בתחום האיתור, מיגון וניהול ציי רכב בארץ ובעולם. החברה מתכוונת להתחיל בשיתוף הפעולה כבר בטווח המיידי על מנת לפרוץ עם פתרון ייחודי זה גם ללקוחות בשוק הבינלאומי אשר משוועים לפתרונות היקפיים בהגנה על רכב. בחרנו לשתף פעולה עם חברת ENIGMATOS לאור הניסיון הרב והיכולות המרשימות של החברה בזיהוי פעילות זדונית של האקרים על רשת התקשורת ברכבים. הרכבים נהיים יותר מחוברים ומקושרים וכך גם החשיפה לסכנות סייבר".

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם
משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון?
מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב.
ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.
המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.
המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים
המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.
- מטא מהמרת על המשקפיים החכמים החדשים שלה
- מטא תשקיע לפחות 600 מיליארד דולר בתשתיות AI עד 2028
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.