פוינטר וחברת ENIGMATOS בשת"פ לפתרון הגנה מהתקפות סייבר על רכבים
חברת Pointer העוסקת באיתור והשבת כלי רכב וחברת הסטארטאפ ENIGMATOS העוסקת בתחום הגנת סייבר לתחום הרכב החליטו על הסכם שיתוף פעולה בין השתיים.
החברות מתכננות להציג בקרוב פתרון משולב ואחוד שיאפשר לחברות, גופים ממשלתיים, מנהלי ציי רכב, יבואני רכב, יצרנים נהגים פרטיים ועוד, לזהות בזמן אמת ניסיונות של האקרים לפגוע במערכות קריטיות ברכב בהתקפות סייבר. בכל מקרה של תקיפת סייבר, תתקבל התראה בזמן אמת למנהל הצי ואו לבעל הרכב, בגיבוי של מוקד יעודי המופעל על ידי פוינטר.
הטכנולוגיה אשר תותקן במוצרי פוינטר אשר מחוברים ל-CAN-bus ברכב (פרוטוקול התקשורת אשר מאפשר להתקנים ברכב לתקשר האחד עם השני) תאפשר למוצר ניטור בזמן אמת על ניסיון תקיפה או חבלה במערכות הרכב. הפתרון של החברות צפוי להתאים להגן על כלי רכב קיימים ועתידיים כולל חשמליים ואוטונומיים.
נטע למפרט, מנכ"ל ENIGMATOS: "תחום התחבורה הוא אחד מחמשת התחומים המועדים ביותר להתקפת סייבר. מחקר שפרסם לאחרונה המכון הטכנולוגי של אטלנטה קבע שכדי לשתק את מנהטן, מספיק לתקוף רק 13 כלי רכב במרחק של ק״מ רבוע. עובדה זו מטרידה מאד מדינות רבות שמשקיעות עתה משאבים אדירים כדי להיערך לסיכון. שיתוף הפעולה עם פוינטר יאפשר ניטור התקפות בזמן אמת, ובכך יגן על תשתיות וחיי אדם".
נשיא ENIGMATOS האלוף (מיל') עמי שפרן: "שוק אבטחת הסייבר בעולם בתחום הרכב עומד להכפיל את עצמו בעשור הקרוב. משוק של 4.9 מיליארד דולר ב-2020 הוא יגלגל לכדי 9.7 מיליארד דולר בשנה בסוף העשור".
- Reflectiz גייסה 22 מיליון דולר, הודות לסטנדרט אבטחה חדש
- קריית סייבר תוקם בדימונה - ההייטק ינוע דרומה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אילן גולדשטיין מנכ"ל Pointer מקבוצת Powerfleet: "אנו משרתים מאות אלפי לקוחות בתחום האיתור, מיגון וניהול ציי רכב בארץ ובעולם. החברה מתכוונת להתחיל בשיתוף הפעולה כבר בטווח המיידי על מנת לפרוץ עם פתרון ייחודי זה גם ללקוחות בשוק הבינלאומי אשר משוועים לפתרונות היקפיים בהגנה על רכב. בחרנו לשתף פעולה עם חברת ENIGMATOS לאור הניסיון הרב והיכולות המרשימות של החברה בזיהוי פעילות זדונית של האקרים על רשת התקשורת ברכבים. הרכבים נהיים יותר מחוברים ומקושרים וכך גם החשיפה לסכנות סייבר".
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
