חברת התקשורת הגרמנית דויטשה טלקום משקיעה 25 מיליון דולר בטרידיון
תאגיד התקשורת הגרמני דויטשה טלקום החליט להשקיע 25 מיליון דולר בסטארטאפ Teridion (טרידיון) העוסק בקישוריות טכנולוגיית ענן לרשתות תקשורת מרחביות (WAN).
טרידיון הקומה ב-2013, מעסיקה 50 עובדים בישראל, והגיוס הנוכחי מביא את סך הגיוסים של החברה ל-80 מיליון דולר. החברה מתכננת לייעד את ההון שגויס להעמקת פיתוח המוצר והרחבתו לכיוונים נוספים, עם הצורך הגובר של לקוחותיה לתעבורת אינטרנט מנוהלת. בנוסף בכוונת החברה לגייס עובדים בישראל ובעולם ולהעמיק את מאמצי השיווק שלה לשווקים חדשים, במיוחד באירופה.
שיתוף הפעולה בין החברות, החל כבר בתחילת השנה, כאשר טרידיון מספקת לדויטשה טלקום וללקוחותיה פתרונות קישוריות וירטואליים באמצעות הטכנולוגייה שפיתחה. הרשת מאפשרת לארגונים לבנות ולעשות שימוש באופן דינמי, בפתרונות קישוריות אירוח בענן, בהתאם לצרכיהן. לרבות חיבור אתרים למרכזי ענן והספקת שירות, תמיכה ואפליקציות לעובדיהן. הרשת של טרידיון פרוסה ב-500 נקודות שונות ברחבי העולם, על פני 25 ספקי ענן שונים, באופן המאפשר הבטחת ביצועים עבור תעבורת אינטרנט מאתר לאתר ומאתר לענן.
ההשקעה הנוספת של ענקית הטלקומוניקציה הגרמנית בטרידיון והרחבת השימוש בפתרונות הקישוריות שפיתחה, עתיד לאפשר לטלקום להגדיל את היצע השירותים שהיא מספקת ללקוחות עסקיים רבים.
- הסטארטאפ הישראלי ששומר על ChatGPT בגיוס ענק
- Koi מגייסת 48 מיליון דולר; השווי המוערך מעל 120 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סריני גופאלן, מנכ"ל דויטשה טלקום גרמניה: "ההשקעה שלנו בטרידיון היא צעד חשוב מאוד עבורנו, משתי בחינות, האחת האטרקטיביות הכלכלית שלו, היות ואנו בטוחים שטרידיון, אחת מחברות קישוריות הענן המובילות היום בעולם, תציג צמיחה משמעותית. והשנייה, מבחינת הלקוחות שלנו - להם אנו יכולים לספק כעת את קישוריות הענן הטובה ביותר הקיימת היום. לקוחות עסקיים רוצים להתמקד בעסק שלהם ולהסתמך על קישוריות מיטבית. הם רוצים שזה יהיה מאובטח, זריז, גמיש וזמין ברחבי העולם - הפורטפוליו של השותפות שלנו עם טרידיון מספק בדיוק את זה".
ירון רבקאי, מנכ"ל טרידיון: "ההשקעה שקיבלנו מתאגיד ענק כמו דויטשה טלקום תסייע לנו להרחיב את שיתוף הפעולה עמה ולהגשים את החזון של טרידיון להביא את הטכנולוגיה שלנו לכל העולם. עם ההשקעה החדשה וההתפתחויות האחרונות, החברה נמצאת בתנופה ותתמקד בגיוס עובדים והרחבת הפעילות ללקוחות חדשים. טכנולוגיית ה-Liquid Routing שפיתחנו, מספקת פתרונות ייחודים למרחב הרשת הארגונית ומאפשרת לקחת את הקישוריות הארגונית לשלב הבא. אנו נרגשים שטלקום היא השותפה שלנו למסע הזה, ומאמינים שהיכולות הטכנולוגיות המשותפות שפיתחנו, יספקו חוויה יוצאת דופן ללקוחות טלקום".

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם
משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון?
מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב.
ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.
המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.
המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים
המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.
- מטא מהמרת על המשקפיים החכמים החדשים שלה
- מטא תשקיע לפחות 600 מיליארד דולר בתשתיות AI עד 2028
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.