TAGADO
צילום: אינה חזנוב

חברת Tagado גייסה 4 מיליון דולר לפי שווי שמוערך בכ-15 מיליון דולר

Tagado שפיתחה טכנולוגיה האוספת ומארגנת מידע ותגובות על חברות לכדי תובנות עסקיות השלימה גיוס סיד מהקרנות בלאמברג קפיטל ובלינג קפיטל
מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה TAGADO גיוס סיד

חברת Tagado העוסקת באיסוף פידבקים והפיכתם לתובנות עסקיות גייסה 4 מיליון דולר. המערכת שפיתחה החברה אוספת תגובות ממקורות שונים ובאמצעות טכנולוגיית NLP מספקת תובנות עסקיות עבורן. על פי ההערכות הגיוס הוא לפי כ-15 מיליון דולר. 

 

חברת Tagado שפיתחה טכנולוגיה האוספת ומארגנת מידע ותגובות על חברות לכדי תובנות עסקיות גייסה 4 מיליון דולר בגיוס סיד. החברה תשתמש בכסף במטרה לגייס עובדים נוספים ולהרחיב את המוצר במטרה לגייס עובדים ולהרחיב את שיווק המוצר לשוק האמריקאי.

 

בסבב גיוס הכספים השתתפו הקרנות בלאמברג קפיטל ובלינג קפיטל. בלאמברג הנמצאת בארה״ב משקיעה בחברות בשלבים מוקדמים ובין השקעותיה ניתן למצוא את Yotpo, IntSights, Medigate, ובנוסף DoubleVerify ו-Braze שהונפקו. Bling Capital היא קרן השקעות אמריקאית המשקיעה בטכנולוגיות בתחומי הצרכנות המבוססות דאטה ופינטק.

 

כיום לכל חברה מקורות שונים לקבלת פידבק מלקוחותיה. חברות משקיעות זמן ומשאבי כוח אדם כדי לדייק בהבנה וניתוח של מצבור הפידבקים ולא תמיד מצליחות לייצר תובנות ברורות. כמות הדאטה רק הולכת וגדלה וללא כלים מתאימים יהיה מאוד קשה לספק בצורה טובה את ציפיות הלקוחות. Tagado פותרת את הבעיה הזאת, מאפשרת גישה נוחה לכל הדאטה, סינון חכם לפי נושאים, תתי נושאים או מילות חיפוש ספציפיות. 

 

המערכת שפיתחה החברה מאפשרת לחברות לארגן את הפידבקים של הלקוחות שלהם ממגוון רחב של ערוצים ולהפיק תובנות עסקיות בצורה אוטומטית. המערכת אוספת מידע ממקורות ציבוריים ופנימיים כמו אתרי ביקורות, פייסבוק, טוויטר, טיקטים לתמיכה, CRM ועוד, ועושה שימושים במודלים של עיבוד שפה טבעית ולמידת מכונה (ML-NLP) על מנת לזהות מגמות ומיקרו-מגמות, הזדמנויות וסיכונים ולהציף אותם בפני הלקוח.

 

הטכנולוגיה של Tagado מבוססת על NLP שביסודה לימוד המחשב להבין את את התוכן כמו בן אדם, כלומר, המחשב לומד להבין את המילים וגם את הקונטקסט בניהם ולעשות קיטלוג וזיהוי של תובנות שונות בתחומים שונים של חווית הלקוח. לכן טאגדו יכולה לשרת מספר רב של מחלקות בכל אירגון, כמו מחלקת לקוחות, חווית לקוח, תפעול עסקי, מוצר, ועוד.

 

החברה פועלת בתחום חווית הלקוח (Customer Experience). בעבר התחום התמקד בעיקר בהבנת התפיסה של המותג בעיני הלקוחות, בעוד שכיום התפתחויות טכנולוגיות בתחום עיבוד השפה מאפשרים להבין לעומק את המשמעות מאחורי תגובות המשתמשים, מה שמפריע להם במוצר, הבנת היכולות שלו באופן מדויק על ידי המשתמים ואילו תוספות היו רוצים שהחברה תוסיף לשיפור החוויה.

 

Tagado הוקמה בשנת 2021 על ידי אוהד צדוק המשמש כמנכ״ל, אלי לפקיפקר המשמש כ-CTO, ודור שטרן – VP R&D. הנהלת החברה מרקע יזמי וטכנולוגי עשיר בתעשייה כאשר צדוק שימש כ-VP PRODUCT בחברת בריזומיטר שנמכרה לאחרונה לגוגל במשך 5 שנים והקים את אתר הטכנולוגיה הישראלי גאדג'טי. אלי לפקיפקר שימש בתפקידו האחרון כ-VP NLP & DATA SCIENCE  בחברת סיטי בנק, ודור שטרן שימש כראש צוות פיתוח בחברת Bidalgo (אשר נרכשה ע״י IronSource). החברה מעסיקה כעשרה עובדים ומשרדה נמצא בתל אביב. בין לקוחות החברה נמנים חברת בריזומיטר, מיליו וקיורלייף.

 

אוהד צדוק, מנכ״ל Tagado: ״הטכנולוגיה שפיתחנו עוזרת לעסקים ולמנהלים לקבל החלטות מושכלות על הצעדים הבאים שלהם. התובנות שהטכנולוגיה שלנו יודעת לספק מכוונות את החברות בשאלות קריטיות דוגמת היכן כדאי למקד את המשאבים בכדי להביא לשיפור הביצועים של העסק, מה המסרים השיווקיים החסרים ואילו פיצ'רים חדשים יביאו הכי הרבה אימפקט. היתרון החשוב שלנו הוא שנאפשר ללקוחותינו לקבל החלטות עסקיות חכמות יותר המגובות במידע אמיתי המגיע מהאנשים החשובים ביותר - הלקוחות שלהם.״

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד