חברת הלוקרים החכמים Done, עם גיוס של 9 מיליון דולר
חברת Done, המפעילה לוקרים חכמים ומערכת אחסון ושילוח, נחשפת עם גיוס Bootstrap של 9 מיליון דולר. הלוקרים החכמים והפלטפורמה הטכנולוגית של Done, הכוללת מערכות לניהול וניתוב של בלדרים, נועדו להקל עליו עם הנגשה של שירותי קבלה ושליחה של חבילות, שירותי כביסה ואחסון פריטים לטווח קצר וארוך - כל זאת במרחק של כמה מאות מטרים מביתו או מקום עבודתו. היא מיועדת ללקוחות פרטיים ועסקיים כאחד.
הטכנולוגיה של Done משלבת בין חומרה (הלוקרים) לתוכנה – אפליקציה להפעלה, מערכת לניהול ובקרה, חיישנים ומסכי מגע בלוקרים וכן התממשקות עם שירותי צד שלישי. הלוקרים מוצעים במגוון גדלים המתאימים לסוגים שונים של חבילות ושירותים, מתא קטן של 40 ליטר ועד נפח של 200 ליטר.
זיהוי המשתמש יכול להתבצע על פי הקוד המשויך לחבילה, לפי טלפון ושם משתמש, או באמצעות QR קוד מתוך האפליקציה. בלוקרים המופעלים באפליקציה הזיהוי מתבצע אוטומטית עם התקרבות הטלפון (בדומה לבלוטות' או Wi-Fi). בעת קבלת חבילה, הלקוח מקבל מסרון וכן הודעה באפליקציה עם קוד, שבאמצעותו הוא יכול לקבל את ההזמנה שבלוקר. שליחים מקבלים הרשאות גלישה ומתפעלים את הלוקר דרך תפריט ייעודי באפליקציה ייעודית לשליחים.
Done נוסדה ב-2017 וכיום מונה 25 עובדים. היא מגייסת באופן אינטנסיבי עובדים נוספים לצוותי הפיתוח, התפעול, שירות הלקוחות והשיווק. היא פועלת בשיתוף פעולה עם עיריות רבות וכן עם קניוני עזריאלי, רכבת ישראל, DHL, UPS ועוד. החברה השלימה גיוס סיד של 9 מיליון דולר.
- גילת מגייסת 100 מיליון דולר לרכישות נוספות; המניה יורדת
- קוואנטום ארט מגייסת 100 מיליון דולר - הסבב הגדול בתולדות הקוואנטום הישראלי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עד כה הציבה Done יותר מ-120 לוקרים במיקומים נוחים וזמינים כגון בנייני משרדים, מרכזים מסחריים ואף מגדלי מגורים ומשרדים, כחלק מתמהיל השירותים החכמים לדיירים ולעובדים. עד סוף השנה, בעזרת הסכום שגויס, אמורה הפריסה הארצית לצמוח ל-500 לוקרים, כשכולם זמינים לשימוש 24/7. צפויה גם הרחבה של השירותים המוצעים בלוקרים, למשל שירות לתיקון טלפונים. בהמשך, עם גיוסי הון נוספים, בכוונת החברה לפתוח פעילות מעבר לים ולהביא לחו"ל את בשורת שירותי השילוח העצמאיים ואת הפתרונות הלוגיסטיים המתקדמים.
יבגני קנפל, מייסד ומנהל שותף בחברה: "הציפייה היום היא למקסימום נוחות, נגישות וקרבה של מקסימום שירותים, הלוקרים החכמים של Done חוסכים זמן ומשאבים, דואגים שהמשימות הקטנות יתבצעו ומקלים על החיים".
- 2.מה זה "גיוס bootstrap"? או bootstrap, או גיוס ... (ל"ת)אס 10/09/2022 10:33הגב לתגובה זו
- 1.רועי 07/09/2022 16:33הגב לתגובה זויצא לי לנסות את הלוקרים גם בכביסה וגם בשירות החבילות ממליץ מאוד
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
