עדי אשכנזי בקמפיין הבורסה
צילום: מסך
TV

צפו: הקמפיין שאמור לעודד את הציבור להשקיע בבורסה

?עדי אשכנזי תוביל את מהלך ההסברה החדש למשקיעים הפרטיים, שיעלה הערב באמצעות משרד הפרסום סיטימדיה. במרכז הקמפיין הפחתת הסכום המינימלי לקנייה ומכירה של מניות – מאלפי שקלים ל-500 בלבד
ביז מדיה | (5)

הבורסה לניע בתא -2.15%  בתל אביב תעלה הערב בקמפיין פרסומי חדש שמטרתו לעודד השקעה של הציבור בבורסה. הקמפיין באמצעות משרד הפרסום סיטימדיה  שיעלה בטלוויזיה, בדיגיטל וברשתות החברתיות, הוא מהלך ההסברה החדש נעשה בהמשך לפעילויות רבות שמבצעת הבורסה בשנים האחרונות במטרה להנגיש את שוק ההון לציבור הרחב.

בבורסה טוענים כי בהשוואה למדינות רבות בעולם, שיעור ההשתתפות של המשקיעים הפרטיים בשוק ההון הישראלי הוא נמוך. על פי נתוני בנק ישראל, כיום עומד הכסף המצטבר של הציבור הרחב בפיקדונות העו"ש על סכום של כ-700 מיליארד שקלים שאינם מניבים כל תשואה, ובפועל נשחקים באופן ריאלי – בעיקר בתקופה בה האינפלציה גבוהה.

הקמפיין נועד ליידע את הציבור על יוזמת הבורסה להפחית את היקף העסקה המינימלית של מניות באופן משמעותי. החל מחודש מרץ השנה, הוקטן סכום הפקודה המינימלית במהלך המסחר הרציף באופן משמעותי כך שעבור מניות ת"א-35 הסכום נחתך מ-5,000 שקלים ל-500 בלבד, ועבור שאר המניות הוא הוקטן מ-2,000 שקלים ל-500 בלבד.

 

מאז כניסת השינוי לתוקף, גדל פי שניים וחצי היקף הפקודות של משקיעים פרטיים בשווי של 500 עד 2,000 שקלים. מעבר לכך שהפחתת סכום הפקודה תורמת לכך שמגוון רחב יותר של משקיעים יוכלו לעשות את צעדיהם הראשונים בשוק ההון, שבאופן טבעי אינם יכולים לבצע פעילויות בסכומים גבוהים באופן תדיר, היא גם מגדילה את נזילות המסחר בבורסה ובכך תורמת הן לציבור המשקיעים והן לחברות הישראליות. בנוסף, מהלך זה מועיל גם לעוקבי המדדים, בשל העובדה שהקטנת גודל הפקודה המזערי מאפשרת התכסות מלאה וטובה יותר באמצעות סלי מניות קטנים יותר, כך שתקטן חשיפתם לסיכוני שוק.

 

במסגרת הקמפיין משיקה הבורסה גם את אתר "בורסה לכולם" בו הציבור יוכל למצוא שאלות ותשובות למשקיע המתחיל, תשואות מדדי הבורסה המובילים בעשור האחרון, טיפים להשקעה חכמה, השוואת עמלות מסחר ועוד.

 

את המהלך תוביל הקומיקאית עדי אשכנזי, שהובילה מספר קמפיינים של הבורסה בשנים האחרונות.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    משקיע אג"ח 01/09/2022 10:04
    הגב לתגובה זו
    הרבה יותר הגיוני למשקיע חובבן/מתחיל לקנות אגרות חוב מאשר מניות. ברכישת אג"ח המינימום לרכישה לא ירד ונשאר גבוה
  • 4.
    אני 01/09/2022 09:42
    הגב לתגובה זו
    ואם היית מפסיד, אז לא תמיד יכולת לצאת. בורסה יותר נגישה לציבור.
  • 3.
    לעג לרש, 31/08/2022 16:54
    הגב לתגובה זו
    25%
  • 2.
    מס רווחי הון (ל"ת)
    לעג לרש 31/08/2022 16:54
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חשוב מאוד (ל"ת)
    ישראל 31/08/2022 15:57
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.