Remitly רוכשת את Rewire הישראלית ב-80 מיליון דולר - לא הצלחה
רמיטלי REMITLY GLOBAL, ספקית השירותים הפיננסים הדיגיטליים למהגרים, רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי ריוויר (Rewire) בסכום של 80 מיליון דולר. לכאורה, נשמע כמו אקזיט משמעותי, אבל האמת היא אחרת. ריוויר גייסה מאז הקמתה 62 מיליון דולר, ובהנחה שהיא לא שרפה את כל המזומנים שגייסה, לא מדובר כאן על רכישה באפסייד משמעותי, אלא בעיקר רכישה של מזומנים.
רמיטלי , אשר עבורה זו היא הרכישה הגדולה ביותר בתולדות החברה, אינה צופה שתהיה לעסקה השפעה על הכנסותיה או על ה-EBITDA בשנת 2022. סכום הרכישה של 80 מיליון דולר כולל כסף מזומן ומניות.
החברה בתגובה: "מתעדפים את העובדים, בעלי המניות והלקוחות"
גיא קשטן, מייסד משותף ומנכ”ל החברה אומר לביזפורטל שלדעת החברה במצב הנוכחי בשווקים מדובר בהצלחה: "זו רכישה מצוינת ביחס למצב הנוכחי בשוק, כאשר חברות מפטרות, מצמצמות ועושות גיוסים נמוכים". הוא הוסיף כי "אנחנו מרוצים מאוד מהמכירה. אנחנו מתעדפים את העובדים, בעלי המניות והלקוחות. לדעתנו בתקופה הנוכחית בשוק מדובר בהישג גדול מאוד במיוחד כי נוכל לגייס עובדים נוספים ולאפשר הזדמנויות מדהימות לעובדים שלנו. REMITLY היא החברה המתאימה ביותר עבורנו, מובילה בתעשיה שלנו, ההשראה הכי משמעותית שלנו ווממוקדת מאוד ברווחת עובדיה".
ריוויר הינה סטארט-אפ ישראלי אשר פיתח פלטפורמה לשירותים פיננסיים עבור מהגרי עבודה, באמצעות אפליקציה המוצעת ב-8 שפות ולדברי החברה יש מאות אלפי מהגרי עבודה באירופה ובישראל שמשתמשים באפליקציה להפקדת משכורות, העברות כספים, תשלום חשבונות, ביטוחים ועוד.
- אקזיט: אורביט נמכרת לקראטוס תמורת 356 מיליון דולר
- אקזיט ישראלי: DigitalOwl נמכרת לפי שווי של כ-200 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי זו רמיטילי?
על פי נתוני רמיטלי, היא מעסיקה 2,200 עובדים, ומשרתת 5 מיליון איש בעולם ב-170 מדינות (האמת, לא נשמע הרבה ועובדה שהיא נסחרת בשוק לפי שווי של רק 2 מיליארד דולר). עוד על פי הנתונים של רמיטילי, בשנת 2021 לקוחותיה העבירו באמצעות האפליקציה 20 מיליארד דולר, והיא צומחת בקצב שנתי של קרוב ל-35% והמחזור בשנת 2022 צפוי להגיע לכ-630 מיליון דולר.
גיא קשטן, מייסד משותף ומנכ”ל ריוויר דווקא מנסה להישמע חגיגי: "העסקה מקדמת אותנו בקפיצה אדירה 5 שנים קדימה בהשגת יעדינו העסקיים. העובדים שלנו ייהנו מאתגרים טכנולוגיים נוספים הכרוכים בפיתוח והתאמת שירותים פיננסיים קיימים וחדשים"
בפברואר נכנסה ריוויר לתחום שירותי הביטוח בשיתוף עם AIG, וגייסה 25 מיליון דולר בהשתתפות חברת הביטוח מגדל והמשקיעים הקיימים: גלילות קפיטל, הקרנות Viola Fintech, Moneta Capital Partners הישראלית, Renegade Partners האמריקאית, ומשקיעי אנג'ל פרטיים כמו יהודה זיסאפל הישראלי וג'רי יאנג, מייסד ומנכ"ל Yahoo.
- פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים
- איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ראש הבינה המלאכותית במיקרוסופט: "תפסיקו לחפש מודעות...
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
