אסף רפפורט וויז WIZ
צילום: נתנאל טוביאס

וויז בקצב הכנסות שנתי של 100 מיליון דולר

הטכנולוגיה של Wiz, שהוקמה במרץ 2020, מותקנת ביותר מ-25% מחברות Fortune100; החברה מעסיקה 480 עובדים ומתכננת לגייס עובדים חדשים בארץ ובעולם

דור עצמון |
נושאים בכתבה WIZ אסף רפפורט

חברת הסייבר הישראלית Wiz העוסקת האבטחת פעילות בענם מחשוב, הגיעה להיקף מכירות של 100 מיליון דולר בתוך 18 חודשים מהיום בו ציינה מכירות בהיקף של מיליון דולר. החברה קמה במרץ 2020, הטכנולוגיה שלה מותקנת ביותר מ-25% מחברות Fortune100 ועל לקוחותיה נמנים BMW Salesforce, Colgate, Blackstone ועוד.

וויז מעסיקה 480 עובדים, מתוכם כ-130 בישראל, והיא צפויה להמשיך ולגייס עובדים בארץ ובעולם. החברה גייסה 600 מיליון דולר תוך 18 חודשים, שהביאו אותה לשווי של 6 מיליארד דולר. בגיוסים השתתפו הקרנות סקויה, אינדקס, אינסייט פרטנרס ועוד, כאשר בין המשקיעים הפרטיים הבולטים בחברה נמנים ברנרד ארנו, האוורד שולץ, הבעלים של סטארבקס ויזמים נוספים. מגזין פורבס בחר אמש ב-Wiz כאחת ממאה חברות הענן המובילות בעולם.

על פי מערך הסייבר הלאומי של ישראל, כ-40% מהשקעות העולמיות בתחום הסייבר מבוצעות בחברות ישראליות, וזאת בנוסף למרכזי המחקר ופיתוח של חברות גלובליות הפועלות בארץ. לאחרונה אישר הבית הלבן תקציב שנתי מיוחד של 15.6 מיליארד דולר להגנה מפני תקיפות סייבר על גופי מימשל וסוכנויות פדרליות.

אסף רפפורט, מייסד-שותף ומנכ"ל Wiz: "חברות סייבר רבות ממשיכות כיום לצמוח במהירות. ההאטה בשווקים לא מקטינה את הוצאות הסייבר של ארגונים גדולים, אלא להיפך. ממשלות רבות מגדילות את היקפי הרכש של טכנולוגיות סייבר, ובמקביל מחילות רגולציה על שורה של ארגונים, בעיקר כאלה העוסקים בתשתיות קריטיות, ארגונים פיננסיים וארגוני בריאות הכוללים מידע רגיש של מאות מיליוני אזרחים ועוד. מטבע הדברים, ישראל היא אחת הנהנות העיקריות מהגידול בתחום, ו-Wiz תמשיך לצמוח בקצב מהיר בכל הקשור לגיוס עובדים מבריקים בישראל ובעולם, וכן בגיוס מהיר של לקוחות. יש לנו מספיק כסף בקופה כדי להמשיך ולתמוך בתוכנית הצמיחה שלנו ולגייס את הטאלנטים הטובים ביותר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד