דובי פרנסס מוכר 27% מהקרן השלישית של Group 11 ב-50 מיליון דולר
קרן ההון סיכון Group 11 מוכרת ל-StepStone, חברת השקעות גלובלית 27% מהקרן השלישית של Group 11 ב-50 מיליון דולר.
העסקה אפשרה למשקיעי הקרן השלישית של Group 11 (שנת הקמה 2017) לממש את השקעותיהם משלב מוקדם יחסית בחיי הקרן. המשקיעים המשתתפים בעסקה קיבלו תמורה בסך 3.25x מן ההשקעה המקורית, המייצגת שיעור תשואה פנימי שנתי של 41%.
Group 11 נוסדה בשנת 2012 על ידי דובי פרנסס במטרה להעצים יזמים מוכשרים אשר שמו להם למטרה לחולל מהפכה בתעשיית השירותים הפיננסיים המיושנת. הפירמה השקיעה בשלבים מוקדמים של כמה מחברות הטכנולוגיה הפיננסיות הבולטות ביותר של עמק הסיליקון. הערך המצטבר של תיק ההשקעות של Group 11 עומד על כ-1.6 מיליארד דולר.
הפורטפוליו של הקרן השלישית של Group 11 כולל את Tipalti, שגייסה לאחרונה 270 מיליון דולר לפי שווי של 8.3 מיליארד דולר; TripActions, שגייסה לאחרונה 275 מיליון דולר לפי שווי של 7.25 מיליארד דולר; Next Insurance, שגייסה לאחרונה 250 מיליון דולר לפי שווי של 4 מיליארד דולר; HomeLight, שגייסה לאחרונה 100 מיליון דולר לפי שווי של 1.6 מיליארד דולר; ו-Sunbit, שגייסה לאחרונה 130 מיליון דולר לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר.
״אירוע נזילות כה גדול באמצע חיי קרן הון סיכון הוא אירוע נדיר. אני רוצה לברך את Group 11 על פורטפוליו מרשים ונתוני החזר השקעה יוצאי דופן״, אמר רועי קדוש, מנהל ההשקעות של חברת הביטוח הכשרה אשר השתתפה בעסקה. ״תיזת הפינטק של דובי פרנסס היא מבריקה וביצועי הקרנות מרשימים, ועל כן הכשרה השקיעה בכל הקרנות של Group 11 החל מן הקרן השלישית שהוקמה לפני 5 שנים. Group 11 היא אחת ההשקעות הטובות ביותר שלנו ובעיקר שותף הפינטק הטוב ביותר שיכולנו לייחל לו לאור הצמיחה המרשימה של הפירמה בכל רחבי העולם״.
- גילת מגייסת 100 מיליון דולר לרכישות נוספות; המניה יורדת
- קוואנטום ארט מגייסת 100 מיליון דולר - הסבב הגדול בתולדות הקוואנטום הישראלי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אנו נרגשים לשתף פעולה עם StepStone בעסקה זו, שלדעתנו מהווה אישור נוסף למיצובה של Group 11 כאחת מקרנות הפינטק המובילות בעולם. זוהי רק ההתחלה של שותפות נפלאה ופוריה", אמר דובי פרנסס, שותף מייסד ב-Group 11.
"אנו שמחים על השותפות החדשה עם Group 11 שהרי מטרתנו היא לבנות תיקי השקעה איכותיים עבור הלקוחות שלנו", נמסר מ-StepStone. "היסטוריית הביצועים והפורטפוליו של גרופ 11 הם מרשימים מאוד, ואנו מצפים בקוצר רוח לעבודה משותפת עם צוות ההנהלה של הפירמה".
העסקה עם StepStone נסגרת חודשים ספורים לאחר ש-Group 11 השלימה גיוס של 200 מיליון דולר עבור הקרן החמישית שלה - כפול מיעד הגיוס המקורי שעמד על 100 מיליון דולר בלבד. בין המשקיעים המוסדיים הישראלים בקרן החמישית נמנים הראל ביטוח ופיננסים, מור בית השקעות, מנורה מבטחים, קבוצת מגדל וחברת הביטוח הכשרה.
- אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
- 1.ייייייישששששש 17/06/2022 08:53הגב לתגובה זולהופיע בפרסומות לבנק זה מה שחסר לך?? כל הפרסומות זה טמטום אחד גדול שאני משתיק הטלויזיה או עובר ערוץ ואני מניח שי ש עוד רבים כמוני
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
