סיפיה
צילום: DMS Andy

המערכת של סיפיה תותקן ב-2 רכבים אמריקאים בסין

לאחרונה דווח כי זכתה החברה במכרזים של 7 רכבים של אותה יצרנית אמריקאית בהן תתקין את המערכות. הייצור הסדרתי צפוי להתחיל בשנת 2023 ולדברי סיפיה, שוק מערכות ניטור הרכב צפוי לגדול בכ-70% ב-6 השנים הקרובות
תומר אמן |
נושאים בכתבה מערכת בטיחות סין

חברת  סיפיה וויז'ן 0%  העוסקת בפיתוח וייצור מוצרים לניטור פנים כלי רכב מדווחת הבוקר כי 2 מתוך 7 דגמי הרכב בהם זכתה החברה עם מותג רכב אמריקאי בסין להטמעת מערכת ה-Sense Driver שלה מתוכננים לייצור על גבי פלטפורמה חדשה, כך לדבריה על פי היצרן האמריקאי ששמו לא נמסר. 

לדברי החברה, הכללת דגמים אלה על גבי פלטפורמה חדשה מרחיבה את פוטנציאל ההטמעה של מערכת ה-Sense Driver לדגמי רכב נוספים על אותה פלטפורמה. הזכייה בשני הדגמים השייכים לפלטפורמה החדשה ארעה בספטמבר 2021 ,והייצור הסדרתי צפוי להתחיל בתחילת שנת 2023

לדבריה, עד היום זכתה כאמור החברה ב-7 דגמי רכב של אותו מותג אמריקאי. חוזה ייצור נחתם בגין כל הזכיות האמורות. עם התווספות פלטפורמה זו, לחברה זכיות במכרזים להטמעת מערכת ה-Sense Driver ב-23 דגמי רכבים על גבי 8 פלטפורמות עם 5 יצרניות רכב שונות כאשר בגין דגם אחד בו זכתה החברה, טרם נחתם חוזה סופי. היצרניות כוללות יצרן רכב חשמלי בארה"ב, מותג רכב אמריקאי בסין ושלוש יצרניות רכב נוספות בסין.

טכנולוגיית הראייה הממוחשבת והבינה המלאכותית שבבסיס מערכת ניטור הנהג של סיפיה מנתחת לדבריה תמונות אינפרא-אדום (IR) על מנת להעריך את התנהגות הנהג באמצעות מעקב אחר תווי פניו וזיהוי של סממנים חזותיים אצל הנהג כגון: עפעפיים, אישונים, כיוון מבט ועוד. לאחר מכן מבצעת המערכת תרגום של אותם סממנים למשמעות הפיזיולוגית של מצב הנהג (עייפות, הסחות דעת, דיבור בטלפון ועוד).

במצגת לשוק ההון אותה פרסמה החברה במקביל לפרסום הדיווח מסרה כי לראייתה שוק ניטור הנהגים צפוי לגדול בכ-70% ב-6 השנים הקרובות. עוד ציינה החברה כי על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, כל שנה נהרגים כ-1.35 מיליון איש כתוצאה מעייפות / היסח הדעת. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוניות
צילום: תמר מצפי

רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה

במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, במסגרתו התבצעו כ-100 ביקורות סמויות במוניות ברחבי הארץ ובזמנים שונים, ונבדקו רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב-"מונה חכם", נמצא כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק

רן קידר |

יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע מקיף בקרב נהגי מוניות, לבדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב"מונה חכם". המבצע כלל כ-100 ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ בזמנים משתנים. מתוצאות המבצע עולה כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק. ברגע שלא רושמים את ההכנסה אז מעלימים את ההכנסה ומעלימים מס. ברגע שמעלימים מס, מקטינים את הקופה הציבורית, "גונבים" מהקופה הציבורית. 

כאשר "גונבים" את הקופה הציבורית, גורמים לכך שאחרים משלמים יותר. אם כולם היו משלמים כמו שצריך, המס הכולל היה נמוך יותר. ומכאן שאנחנו מקבלים בהכללה - שנהגי המוניות "גונבים" את הקופה הציבורית. הם מתלוננים ללא הירף על כך שהתמורה שלהם נמוכה, דורשים ומקבלים העלאות, ובסוף עוד לא מדווחים ולא משלמים מס. הכי נכון היה להגביר את התחרות דרך אובר, אבל מה שקיים בעולם כבר שנים, לא מגיע לכאן כי הלובי של נהגי המוניות חזק. 

רוב נהגי המוניות הם עברייני מס    


במסגרת הרפורמה המשותפת לרשות המסים ומשרד התחבורה, שמכונה 'נסיעה טובה', כלל נהגי המוניות מחויבים להשתמש "במונה חכם", מערכת ממוחשבת הרושמת ושומרת את הנתונים של כל נסיעה, לרבות שעת התחלת הנסיעה ושעת סיומה, מרחק הנסיעה והסכום שנרשם בחשבונית. בכל נסיעה, גם אם תעריף הנסיעה הוסכם מראש, חובה להפעיל את המונה. מטרת הרפורמה הינה להגביר את השקיפות בענף, לצמצם הון שחור ולהבטיח תשלום מס אמת.

במסגרת מאמצי האכיפה, ערכה רשות המסים מבצע ניהול ספרים משולב ארצי בשיתוף מחלקת ביקורת ממוחשבת, מחלקת ניהול ספרים והמחלקה הכלכלית, שכלל ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה. מנתוני המבצע עולה, כאמור, כי בכ-80% מהביקורות שנערכו לא הופעל המונה החכם.

מלבד אי הפעלת מונה, התגלו במהלך המבצע מספר מקרים חריגים. באחד מהמקרים זוהו שתי מוניות בעלות אותו מספר זכות ציבורית. בארבעה מקרים נוספים זוהה מונה חכם במונית שאינו מוכר בחברות המונים המספקות אותם לנהגי המוניות. עוד התגלה כי מספר הרישוי של אחת המוניות אינו מספר רישוי של מונית ורשום במרשמי משרד התחבורה כמספר של רכב המיועד לגריטה.

דגם IM5. צילום רונן טופלברגדגם IM5. צילום רונן טופלברג

דגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג

קבוצת לובינסקי החלה בשיווק דגמי IM המציבים רף טכנולוגי מתקדם לצד מגוון גירסאות ומחירים אטרקטיביים. 

דמי ה IM6 ו - IM5 יתחרו ראש בראש עם דגמי טסלה ואקספנג המקבילים

IM היא מותג היוקרה של SAIC בשיתוף ענקיות טכנולוגיה מסין. 

יואב פולס |

קבוצת לובינסקי יבואנית מספר מותגי רכב מובילים, השיקה מותג רכב נוסף אותו היא תייבא – מותג IM. מותג IM ( Intelligent Mobility ) מהווה את חטיבת היוקרה / טכנולוגיה של SAIC, והוא שיתוף פעולה בין שלושה שחקנים מרכזיים – יצרנית הרכב SAIC (המייצרת את מותגי MG, מקסוס ועוד), ענקית הטכנולוגיה Zhangjiang וחברת פלטפורמת המסחר המקווה Alibaba.

בישראל הושקו שני דגמים ראשונים של IM – דגם ה IM6  ודגם ה IM5, שניהם ישווקו עם שלוש גירסאות מנועים עם הספקים של 295 כ"ס / 408 כ"ס ו 777 כ"ס, עם הנעה אחורית או כפולה, וטווחי נסיעה של החל מ 450 ק"מ ועד 710 ק"מ.

דגמי IM מצוידים בטכנולוגיה מתקדמת שעל פי הצהרת היצרנית משלבת בינה טכנולוגית עם רכיבי החומרה של הרכב – היגוי, בלמים, מתלי אוויר, היגוי אחורי ( עד 12°) המופעל בהתאם למהירות ועוד.

דגמי IM מצוידים במסך מולטימדיה בגודל '26.3 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, צג לוח מחוונים בגודל ''10.5, תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת לרבות פתחי מיזוג ליושבים מאחור, מושבים קדמיים עם אוורור וחימום, חימום למושבים האחוריים ועוד. לשני הדגמים פונקציית V2L המאפשרת הוצאת חשמל מהרכב לטובת הפעלת מכשירי חשמל ביתיים, שתי רמות רגנרציה, ארבעה מצבי נהיגה שונים ועוד.

לקוראי ביזפורטל בעלי זיכרון טוב, המותג אינו חדש. בסוף פברואר השנה כבר עידכנו אתכם כי המותג יגיע באמצעות קבוצת לובינסקי, אבל יותר חשוב, במאי 2024 דיווחנו לכם כי ה IM6 שברה את שיא המהירות במבחן האייל ( Moose Test) שיא בו החזיקה סיטוראן קסנטיה עוד משנת 1999. דגם ה IM5 מחזיק היום בשיא המהירות במבחן זה עם נתון מרשים של 90.96 קמ"ש.