דיגיטל אאול הישראלית גייסה 20 מיליון דולר
הסטארטאפ DigitalOwl (דיגיטל אאול), המפתח טכנולוגיית עיבוד שפה טבעית (NLP) לניתוח עומק וסיכום של תיקים רפואיים, השלים סבב גיוס A של 20 מיליון דולר, בהובלת קרן Insight Partners.
בסבב השתתפו הקרן Ibex Investors ותוכנית ההאצה Fusion, שהיא בין המשקיעים הראשונים בחברה. כספי הגיוס ישמשו להרחבת צוות החברה בישראל וארה״ב בעיקר באזורי הפיתוח, המכירות והשיווק. בפברואר 2021 הכריזה DigitalOwl על השלמת גיוס סיד של 6.5 מיליון דולר, מה שמעמיד את סך גיוסי החברה על יותר מ-26 מיליון דולר.
בכל שנה, אנשי מקצוע בעלי הכשרה מורכבת סוקרים באופן ידני עשרות מיליוני תיקים רפואיים עבור חברות ביטוח, ומקבלים החלטות בעלות חשיבות רבה עבור החברה והלקוחות. נפח החומר והמורכבות שלו דורשות סקירה איטית ומדוקדקת של כל דף, הדורשת לעתים ימים רבים. הטכנולוגיה של DigitalOwl פותרת בעיה זו על ידי קריאה, סיכום וניתוח אוטומטי של רשומות רפואיות עבור חברות ביטוח ועו"ד, בזמן אמת ובדיוק מירבי בכדי לסייע להם בתהליכי החיתום, יישוב תביעות ומניעת הונאות.
הפתרון של DigitalOwl, מנתח את המסמכים הרפואיים באופן אוטומטי ומייצר מאגר נתונים ממוקד עם מספר אפשרויות סינון המאפשר ניווט פשוט במסמכים. אוסף הנתונים שנוצר מסודר כסיכום ברור, אשר מציב את המידע הרלוונטי ביותר בקצות אצבעותיו של המשתמש, בשבריר מהזמן והמאמץ. המשתמש יכול להקיש על כל אבחנה רפואית, הליך רפואי, תאריך, איבר גוף או רשומה ולהגיע למקור המידע.
- גילת מגייסת 100 מיליון דולר לרכישות נוספות; המניה יורדת
- קוואנטום ארט מגייסת 100 מיליון דולר - הסבב הגדול בתולדות הקוואנטום הישראלי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה הוקמה ב-2018 על ידי שני אחים, יובל מן, מנכ"ל החברה ועורך דין במקצועו שעסק בתביעות ביטוח (נזיקין), ועמית מן, סמנכ"ל טכנולוגיה המתמחה בתחום הבינה המלאכותית. כיום DigitalOwl מעסיקה 50 עובדים בישראל וארה״ב. החברה מסייעת ללקוחותיה להתגבר על התהליך המייגע של חיתום וניתוח תביעות ידני. התיק הרפואי הממוצע מכיל יותר מ-44,000 מילים, מתוכן ניתן לחלץ מעל ל-2,900 נתונים כגון הליכים, אבחנות רפואיות ותרופות. הפתרון הטכנולוגי של דיגיטל אאול שולף מעל 17,000 נתונים רפואיים ממגוון תנאים, הליכים ותרופות שונים, כולל סרטן, מחלות לב, תאונות, ניתוחים אורתופדיים, סוכרת, דלקת מפרקים, לחץ דם גבוה ופגיעות מוח, ברמת דיוק של מעל 95%.
"ההשקעה מ-Insight Partners תאפשר לנו לפתח ולחדש מהר יותר עבור הלקוחות שלנו, הנוכחיים והעתידיים - חברות ביטוח, מבטחי משנה וגורמים אחרים בתעשיות הביטוח - ולהנגיש להם את שירות ניתוח המידע הרפואי המתקדם ביותר, בתמיכת שירות לקוחות מקצועי ו"הבנה עמוקה של הצרכים המיוחדים של תעשיית הביטוח״״, אומר יובל מן, מנכ”ל ומייסד שותף ב-DigitalOwl. "הגיוס גם יתמוך בתהליך מחקר ופיתוח רחב יותר, שיאפשר לנו לפתח פתרונות לתעשיות אחרות התלויות במידע הרפואי".
"הגיעה העת למודרניזציה של קריאת וניתוח תיקים רפואיים לתעשיות הביטוח ועריכת הדין. הקורונה רק הגבירה את הצורך הזה, כיוון שכעת חברות ביטוח ומשרדי עו"ד כמעט ואינם יכולים לשכור אחיות, רופאים או אנשי מקצוע אחרים שיוכלו לקרוא את התיקים הרפואיים ולנתח את התביעות", מסביר ריאן הינקל, שותף ב-Insight Partners. "צוות המייסדים המרשים של DigitalOwl עוסק בצורך זה בעזרת טכנולוגיה מובילה אשר משתמשת באינטליגנציה מלאכותית על מנת להעביר תעשייה מיושנת לעידן הדיגיטלי. אנו מאמינים שDigitalOwl תמשיך לגדול ומצפים להמשך שיתוף הפעולה איתה".
- אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
