דיגיטל אאול
צילום: רון שושן

דיגיטל אאול הישראלית גייסה 20 מיליון דולר

החברה פיתחה טכנולוגיית עיבוד שפה טבעית (NLP) לניתוח עומק וסיכום של תיקים רפואיים, השלימה סבב גיוס A; הפתרון של החברה מנתח את המסמכים הרפואיים באופן אוטומטי ומייצר מאגר נתונים ממוקד עם מספר אפשרויות סינון המאפשר ניווט פשוט במסמכים
סתיו קורן |
נושאים בכתבה גיוס הון הייטק

הסטארטאפ DigitalOwl (דיגיטל אאול), המפתח טכנולוגיית עיבוד שפה טבעית (NLP) לניתוח עומק וסיכום של תיקים רפואיים, השלים סבב גיוס A של 20 מיליון דולר, בהובלת קרן Insight Partners.

בסבב השתתפו הקרן Ibex Investors ותוכנית ההאצה Fusion, שהיא בין המשקיעים הראשונים בחברה. כספי הגיוס ישמשו להרחבת צוות החברה בישראל וארה״ב בעיקר באזורי הפיתוח, המכירות והשיווק. בפברואר 2021 הכריזה DigitalOwl על השלמת גיוס סיד של 6.5 מיליון דולר, מה שמעמיד את סך גיוסי החברה על יותר מ-26 מיליון דולר.

בכל שנה, אנשי מקצוע בעלי הכשרה מורכבת סוקרים באופן ידני עשרות מיליוני תיקים רפואיים עבור חברות ביטוח, ומקבלים החלטות בעלות חשיבות רבה עבור החברה והלקוחות. נפח החומר והמורכבות שלו דורשות סקירה איטית ומדוקדקת של כל דף, הדורשת לעתים ימים רבים. הטכנולוגיה של DigitalOwl פותרת בעיה זו על ידי קריאה, סיכום וניתוח אוטומטי של רשומות רפואיות עבור חברות ביטוח ועו"ד, בזמן אמת ובדיוק מירבי בכדי לסייע להם בתהליכי החיתום, יישוב תביעות ומניעת הונאות.

הפתרון של DigitalOwl, מנתח את המסמכים הרפואיים באופן אוטומטי ומייצר מאגר נתונים ממוקד עם מספר אפשרויות סינון המאפשר ניווט פשוט במסמכים. אוסף הנתונים שנוצר מסודר כסיכום ברור, אשר מציב את המידע הרלוונטי ביותר בקצות אצבעותיו של המשתמש, בשבריר מהזמן והמאמץ.  המשתמש יכול להקיש על כל אבחנה רפואית, הליך רפואי, תאריך, איבר גוף או רשומה ולהגיע למקור המידע. 

החברה הוקמה ב-2018 על ידי שני אחים, יובל מן, מנכ"ל החברה ועורך דין במקצועו שעסק בתביעות ביטוח (נזיקין), ועמית מן, סמנכ"ל טכנולוגיה המתמחה בתחום הבינה המלאכותית. כיום DigitalOwl מעסיקה 50 עובדים בישראל וארה״ב. החברה מסייעת ללקוחותיה להתגבר על התהליך המייגע של חיתום וניתוח תביעות ידני. התיק הרפואי הממוצע מכיל יותר מ-44,000 מילים, מתוכן ניתן לחלץ מעל ל-2,900 נתונים כגון הליכים, אבחנות רפואיות ותרופות. הפתרון הטכנולוגי של דיגיטל אאול שולף מעל 17,000 נתונים רפואיים ממגוון תנאים, הליכים ותרופות שונים, כולל סרטן, מחלות לב, תאונות, ניתוחים אורתופדיים, סוכרת, דלקת מפרקים, לחץ דם גבוה ופגיעות מוח, ברמת דיוק של מעל 95%.

"ההשקעה מ-Insight Partners תאפשר לנו לפתח ולחדש מהר יותר עבור הלקוחות שלנו, הנוכחיים והעתידיים - חברות ביטוח, מבטחי משנה וגורמים אחרים בתעשיות הביטוח - ולהנגיש להם את שירות ניתוח המידע הרפואי המתקדם ביותר, בתמיכת שירות לקוחות מקצועי ו"הבנה עמוקה של הצרכים המיוחדים של תעשיית הביטוח״״, אומר יובל מן, מנכ”ל ומייסד שותף ב-DigitalOwl. "הגיוס גם יתמוך בתהליך מחקר ופיתוח רחב יותר, שיאפשר לנו לפתח פתרונות לתעשיות אחרות התלויות במידע הרפואי".

"הגיעה העת למודרניזציה של קריאת וניתוח תיקים רפואיים לתעשיות הביטוח ועריכת הדין. הקורונה רק הגבירה את הצורך הזה, כיוון שכעת חברות ביטוח ומשרדי עו"ד כמעט ואינם יכולים לשכור אחיות, רופאים או אנשי מקצוע אחרים שיוכלו לקרוא את התיקים הרפואיים ולנתח את התביעות", מסביר ריאן הינקל, שותף ב-Insight Partners. "צוות המייסדים המרשים של DigitalOwl עוסק בצורך זה בעזרת טכנולוגיה מובילה אשר משתמשת באינטליגנציה מלאכותית על מנת להעביר תעשייה מיושנת לעידן הדיגיטלי. אנו מאמינים שDigitalOwl תמשיך לגדול ומצפים להמשך שיתוף הפעולה איתה". 

קיראו עוד ב"BizTech"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיותמשקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיות

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם

משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון? 

רן קידר |

מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב. 

ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.

המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.

המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים

המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.

בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.

משקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיותמשקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיות

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם

משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון? 

רן קידר |

מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב. 

ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.

המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.

המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים

המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.

בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.