ניסוי מעבדה מבחנה
צילום: Istock

ונסיקה תרפיוטיקס הישראלית גייסה 16 מיליון דולר

החברה, שמפתחת טכנולוגיה לטיפול נטול מחטים בשלפוחית גייסה את הסכום בהובלת קרן IBF
סתיו קורן |
נושאים בכתבה גיוס הון הייטק

ונסיקה תרפיוטיקס, שמפתחת טכנולוגיה לטיפול נטול מחטים בשלפוחית רגיזה, גייסה 16 מיליון דולר. את הגיוס הובילה קרן IBF, שמתמחה בהשקעה בחברות ישראליות בתחום פיתוח תרופות, בכל שלבי הפיתוח. להשקעה קדמה חתימה על הסכם שותפות עם חברת מרץ תרפיוטיקס, שהעניקה לונסיקה רישיון שימוש בבוטולינום שלה.

משקיעים נוספים שנטלו חלק בגיוס: לבורי, חברה בינלאומית מובילה למכשור לאורולוגיה; לו פל, משקיעים בתחום המכשור הרפואי; אגריליין, קרן נאמנות בבעלות בלעדית של וינסנט צ'נגוויז; וקבוצת טרנדליינס.  חותם מהלך אסטרטגי דו-שלבי בשנה האחרונה. 

ונסיקה תרפיוטיקס היא חברת פורטפוליו של טרנדליינס, מהמשקיעות הגדולות בישראל בחברות מכשור רפואי מתקדם ואגריפודטק. החברה פיתחה קטטר אולטרא-סאונד זעיר שמוביל לדופן השלפוחית את הרעלן, שגורם להפסקת ההתכווצויות התדירות ול"הרגעה". לטכנולוגיה הזו מספר יתרונות משמעותיים על פני הטיפול המקובל כיום לשלפוחית רגיזה, באמצעות הזרקה של בוטולינום – הפרוצדורה נטולת מחטים, אינה פולשנית וכואבת, פשוטה לתפעול ולא מצריכה אשפוז כל שכן הרדמה. 

אבנר גבע, מנכ"ל החברה: "הסבב שהשלמנו הוא ציון דרך משמעותי ביותר עבור ונסיקה. יחד עם שותפינו החדשים נוכל להתקדם עכשיו בכל הכוח בהליכים הקליניים והרגולטוריים, שיאפשרו לנו להציג לשוק מוצר חדשני ולא פולשני לטיפול במגוון בעיות של שלפוחית השתן"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד