ניסוי מעבדה מבחנה
צילום: Istock

ונסיקה תרפיוטיקס הישראלית גייסה 16 מיליון דולר

החברה, שמפתחת טכנולוגיה לטיפול נטול מחטים בשלפוחית גייסה את הסכום בהובלת קרן IBF
סתיו קורן |
נושאים בכתבה גיוס הון הייטק

ונסיקה תרפיוטיקס, שמפתחת טכנולוגיה לטיפול נטול מחטים בשלפוחית רגיזה, גייסה 16 מיליון דולר. את הגיוס הובילה קרן IBF, שמתמחה בהשקעה בחברות ישראליות בתחום פיתוח תרופות, בכל שלבי הפיתוח. להשקעה קדמה חתימה על הסכם שותפות עם חברת מרץ תרפיוטיקס, שהעניקה לונסיקה רישיון שימוש בבוטולינום שלה.

משקיעים נוספים שנטלו חלק בגיוס: לבורי, חברה בינלאומית מובילה למכשור לאורולוגיה; לו פל, משקיעים בתחום המכשור הרפואי; אגריליין, קרן נאמנות בבעלות בלעדית של וינסנט צ'נגוויז; וקבוצת טרנדליינס.  חותם מהלך אסטרטגי דו-שלבי בשנה האחרונה. 

ונסיקה תרפיוטיקס היא חברת פורטפוליו של טרנדליינס, מהמשקיעות הגדולות בישראל בחברות מכשור רפואי מתקדם ואגריפודטק. החברה פיתחה קטטר אולטרא-סאונד זעיר שמוביל לדופן השלפוחית את הרעלן, שגורם להפסקת ההתכווצויות התדירות ול"הרגעה". לטכנולוגיה הזו מספר יתרונות משמעותיים על פני הטיפול המקובל כיום לשלפוחית רגיזה, באמצעות הזרקה של בוטולינום – הפרוצדורה נטולת מחטים, אינה פולשנית וכואבת, פשוטה לתפעול ולא מצריכה אשפוז כל שכן הרדמה. 

אבנר גבע, מנכ"ל החברה: "הסבב שהשלמנו הוא ציון דרך משמעותי ביותר עבור ונסיקה. יחד עם שותפינו החדשים נוכל להתקדם עכשיו בכל הכוח בהליכים הקליניים והרגולטוריים, שיאפשרו לנו להציג לשוק מוצר חדשני ולא פולשני לטיפול במגוון בעיות של שלפוחית השתן"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".