ביטקוין
צילום: אנדרה פרנסואה מקנזי, Unsplash

כמה קריפטו הצליח משקיע אחד להציל לפני שסין סגרה את הברז?

בשישי האחרון השלטונות בבייג'ינג הודיעו לבנקים במדינה כי כל פעולה בקריפטו אסורה, כולל החלפה לכסף פיאט. כל מי שיעסוק בתחום, גם מחוץ לתחומי המדינה, צפוי לעונשים
ארז ליבנה | (9)

רגע לפני שהשלטונות בסין הודיעו על איסור על כל עסקה בקריפטו, משקיע אחד בר מזל, או שמא בעל מידע פנים למתרחש במפלגת השלטון בסין, הצליח להציל 1,366 ביטקוין BITCOIN 1.5% , בשווי של 58 מיליון דולר. לפני כן, הצליח להציל עוד 952 ביטקוינים. 

כבר ביוני השנה החלה נדידת כורי ביטקוין מסין לארה"ב, לאחר שסין הודיעה במאי כי תפעל בחומרה הן נגד הכורים והן נגד הסוחרים בשל כמה סיבות. בין היתר ניתן למנות את העלייה הגוברת בפשיעה בתחום, האיום של הקריפטו על היואן, אבל גם עלויות האנרגיה העצומות, בשל תהליך הכרייה המזהם. באותו היום נפל הביטקוין ב-25%.

סגן ראש הממשלה הסיני ליו הה, אמר אז כי "צריך ללחוץ חזק (Crack Down) על כורי הביטקוין ואת ההשקעה הזו ובנחישות למנוע מעבר של סיכונים אישיים למרחב הציבורי. צריך לשמר את הפעילות החלקה של שוקי המניות, החוב והסחר הבינ"ל וגם לפעול בחומרה נגד פעילות פלילית בתחום המניות ולהעניש בחומרה על פעילות פיננסית פלילית".

אז בשישי האחרון הגיע הצעד הבא של הממשל בסין. הרשויות שלחו הודעות לכל הבנקים כי אסור להם לבצע אף פעולה הקשורה לביטקוין. כלום וגורנישט. כל פעילות של מטבע קריפטו נחשבת מעתה ואילך לבעלת השלכות פליליות. השלטונות בסין אוסרים גם על תושבים סינים להשתמש בשירותי בורסות קריפטו זרות.

במקביל הודיעו הרשויות כי מעתה ואילך לא תהיה שום תמיכה כלכלית לכורי קריפטו, איסור על הכורים להשתתף בשוקי אשראי האנרגיה והודיעה על הקשחת הרגולציות על שימוש באנרגיה מצד הכורים.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    ברוך 29/09/2021 09:13
    הגב לתגובה זו
    עולה בחזרה ובגדול.
  • 5.
    ביט מן 27/09/2021 16:13
    הגב לתגובה זו
    הסינים מומחים בקונספירציות . הם מנסים להשתחל לביטקויין כדי לשלם את חובות אוונגרד . ניסו לגרןפ לקריסת המטבע ואז להכנס ולתת לו לעלות . אבל המשקיעים כבר חכמים לא מתייחסים כבר לסינים
  • 4.
    הגאון מקריית מלאכי 27/09/2021 10:55
    הגב לתגובה זו
    כל מי שמוכר בגללהם פרייאר. סין רוצים להשתלט על השוק של הקריפטו בגלל זה הם כל חודש מחרימים ומחזירים את הקריפטו לחוק. מורידים מהערך שלו וקונים בזול.
  • 3.
    אין סיכוי שהסינים לא יתפסו אותו וישימו אותו בכלא סגור (ל"ת)
    Lol 26/09/2021 19:11
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מתן 26/09/2021 14:56
    הגב לתגובה זו
    פזרו עוד בילבלול לפחד.. שאנשים ימכרו מהר ובזול ואני אוכל לקנות
  • שיהיה לך בהצלחה 26/09/2021 16:10
    הגב לתגובה זו
    זה לא יצלח. חד וחלק.
  • אתה צודק אבל כרגע יש מי שרוצה שזה יעלה (ל"ת)
    אבי 26/09/2021 19:28
  • לא יצליח? הצליח! (ל"ת)
    דוד 26/09/2021 18:32
  • 1.
    אבנר 26/09/2021 14:26
    הגב לתגובה זו
    שתתפוצץ או שבוע ,חודש, שנה, 5 שנים לכל היותר תוביל לגל של התאבדויות ופשיטות רגל בכל העולם
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)

החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי

החוזה על הנאסד"ק מוביל את העליות; אחרי 40 יום של השבתה, מתגבש פתרון; מה זה בכלל השבתת הממשל בארה"ב ומדוע היא מתרחשת? 

מנדי הניג |
נושאים בכתבה דונלד טראמפ

החוזים עולים עם תקווה לסיום השבתת הממשל - הסנאט שוקל הצעת מימון זמני לפעילות הממשל. 

שוקי ההון פותחים את השבוע באופטימיות זהירה, כשברקע יוזמה חדשה לסיום ההשבתה הפדרלית שנמשכת כבר 40 ימים ומונעת פרסום נתונים כלכליים חשובים. חוזי דאו ג'ונס עולים ב-0.6%, החוזים על S&P 500 מתחזקים ב-0.7% והחוזים על הנאסד"ק עולים ב-1.2%.

ההצעה שנידונה בסנאט כוללת מימון זמני עד ינואר, לצד שלוש הצעות תקציב נפרדות למימון בנייה צבאית, ענייני ותיקי צבא, פעילות הקונגרס, מינהל המזון והתרופות (FDA) ומשרד החקלאות. ייתכן שבמידה ותאושר, חברי בית הנבחרים, שנמצאים בפגרה עד 16 בנובמבר, יידרשו לחזור מוקדם כדי להצביע.

מהי השבתת ממשל, ולמה זה קורה?

השבתת ממשל (Government Shutdown) מתרחשת כאשר הקונגרס האמריקאי לא מצליח לאשר את תקציב המדינה או חוקי ההוצאה הנדרשים להפעלת סוכנויות הממשל. ברגע שאין אישור למימון, סוכנויות רבות מושבתות באופן חלקי או מלא עד להשגת הסכמה. עובדים פדרליים נשלחים לחופשה כפויה ללא שכר, תוכניות ממשלתיות מתעכבות, ובין היתר מוקפאים גם פרסומי נתוני מאקרו חשובים.

השבתות כאלה הן לא נדירות בפוליטיקה האמריקאית, והן לרוב נובעות ממחלוקות פוליטיות חריפות בין המפלגות, בעיקר סביב סוגיות תקציביות, מדיניות רווחה, הגירה, חינוך ובריאות. במקרים רבים הן משמשות כלי לחץ פוליטי, שבו צד אחד מסרב לאשר את התקציב אלא אם יתקבלו תנאיו בנושאים שנויים במחלוקת.

במקרה הנוכחי, השבתת הממשל נמשכת כבר 40 ימים, אחת הארוכות ביותר בעשור האחרון. מדובר בהשלכה ישירה של כישלון בהעברת הצעת התקציב הפדרלי, מה שהביא להשבתת שירותים לא חיוניים. מלבד הפגיעה הישירה בעובדי המדינה, יש גם השפעות עקיפות על שוקי ההון, מאחר שנתונים כלכליים לא מתפרסמים והשקעות מתעכבות.