בועז נוי מנכל נקסטפרם
צילום: נקספרם

נקסטפרם: הצלחה בפיילוט ייצור תעשייתי - המנייה מזנקת

חברת הפוד-טק שהונפקה בתחילת השנה, דיווחה הבוקר על הצלחה בפיילוט ייצור בקנה מידה תעשייתי של מוצר הדגל שלה - תחליף חלבון טבעוני מבוסס שמרים, ללא הנדסה גנטית
איתן גרסטנפלד | (1)
נושאים בכתבה ייצור נקסטפרם

חברת הפוד-טק נקסטפרם 0% , הודיעה היום כי השלימה בהצלחה פיילוט ייצור בקנה מידה תעשייתי של המוצר ProteVin, תחליף חלבון טבעוני, מבוסס שמרים, ללא הנדסה גנטית. השלמת הפיילוט הינה אבן דרך ראשונה מתוך שלוש, לקראת מסחורו המתוכנן של החלבון בשנת 2022.

במסגרת הפיילוט, שנערך במתקני ייצור בארה"ב, נבחנה יכולת הייצור התעשייתי של החלבון תוך שמירה על מאפיינים זהים של החלבון כפי שהושגו בשלב הפיתוח המעבדתי. על פי ניתוח של התוצאות על ידי מעבדות חיצוניות, צוות טועמים פנימי של החברה ולקוח פוטנציאלי, נמצא כי המוצר עמד בהצלחה בכל יעדי הפיילוט.

 

היעד ראשון שנדבק, כלל עמידה בפרמטרים שנקבעו ואשר מגדירים את המוצר. בבדיקות מעבדה חיצוניות נמצא כי ProteVin עומד בכל הפרמטרים שנקבעו לו כמוצר ועליהם החברה מתחייבת ב"דף נתוני המוצר" (Data Sheet). פרמטרים אלו כוללים, בין היתר, את ריכוז החלבון, הרכב חומצות האמינו, צבעו הבהיר, ניקיון המוצר ממזהמים ומאלרגנים והתאמתו לתקנות מזון ופרמטרים נוספים של איכות. הנתונים מרוכזים במסמך אנליזה (COA - (Certificate of analysis הנשלח ללקוחות פוטנציאלים ומראה כי תוצאות הבדיקות של אצווה שיוצרה מתאימות לפרמטרים שהוגדרו בדף נתוני המוצר.

היעד השני כלל עמידה בדרישות טעם וריח, בו נמצא כי ProteVin שיוצר בפיילוט עומד בדרישות של טעם וריח ניטרליים, וללא טעמי וריחות לוואי המאפיינים סוגי חלבונים צמחיים למיניהם.

לבסוף, היעד שלישי בדק את יכולת אספקת דוגמאות מסחריות של ProteVin לצורך אישור החלבון על ידי לקוחות: בתהליך הפיילוט ייצרה החברה חלבון בכמות המאפשרת לספק דוגמאות בגודל הנדרש לאישור החלבון על ידי לקוחות פוטנציאליים. זאת, בהמשך לתהליך בחינה שהחל לפני מספר חודשים על ידי לקוחות פוטנציאליים בהסתמך על דוגמאות שיוצרו על ידי החברה במעבדה. בדיקות הלקוחות כוללות שילוב החלבון באב-טיפוס של מוצריהם, המהווה שלב הכרחי לצורך התקשרות מסחרית עם לקוח.  

 

על פי החברה, פרט ל-ProteVin לא קיים כיום בשוק תחליף חלבון הדומה בערכו התזונתי ובהרכב חומצות האמינו שלו לחלבון מן החי, ואשר הינו בעל טעם ניטרלי וללא טעמי לוואי. בצד הרגולציה, ProteVin פתוח לשיווק בארה"ב, אירופה ומדינות נוספות. הצלחת הפיילוט מאפשרת לחברה להתקדם למימוש שתי אבני הדרך הבאות שהגדירה לשנת 2021, לקראת תחילת ייצור מסחרי והשקה של החלבון בשנת 2022: האחת יצירת ביקושים ראשונים מהשוק והתקשרות עם לקוח ראשון עד סוף 2021; השנייה, התקשרות בהסכם ייצור עם קבלן משנה.

בועז נוי, מנכ"ל נקסטפרם: "אנו שמחים להודיע על הצלחת הפיילוט התעשייתי של ProteVin, החלבון הטבעוני שפיתחנו, בכל הפרמטרים שנבחנו. זהו הישג חשוב המקדם אותנו באופן משמעותי לקראת ייצור והשקה מסחריים של החלבון בשנת 2022, כמתוכנן. שוק תחליפי החלבון הגועש נאמד במעל לכ- 13 מיליארד דולר ובעל קצב צמיחה שנתי של כ- 10%, כאשר הדרישה הגבוהה ביותר כיום לחדשנות מצד שחקני המזון היא בחלבון עצמו, חומר הגלם שהינו הבסיס לכל תחליפי המזון מן החי."

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    סיפור 06/06/2021 13:02
    הגב לתגובה זו
    בזמן מלחמת העולם השניה, גרמניה, מדינה ללא משאבי טבע גדולים פתחה תחליפים להרבה מוצרים, פתחו גומי סינטטי, הפכו פחם לדלק נוזלי, היה להם תחליפי תה ותחליפי קפה ועוד... ניסו ליצור תחליף חמאה מצואת אדם, במבחן הפיילוט מצוא: הצבע תקין, הצמיגות טובה, הטעם סביר אבל מה? לא התגבאו על הריח.
האחים ינאי, צילום: שמוליק ינאיהאחים ינאי, צילום: שמוליק ינאי
ראיון מיוחד

מנכ״ל בלייד ריינג׳ר: ״השם עופר ינאי פותח דלתות״

שמוליק ינאי, בעל השליטה והמנכ״ל הטרי בבלייד ריינג׳ר, מדבר על העסקה הלוהטת: ״תחשוב על בלייד ריינג׳ר כמו נקסט ויז׳ן - אותו רעיון, אותה לוגיקה טכנולוגית״; על השווי שמגלם מזכר ההבנות עם VisionWave ״הם רואים את הפוטנציאל״, ומודה גם כי ״השם עופר ינאי פותח דלתות״

מנדי הניג |

בלייד ריינג’ר בלייד ריינג'ר 45.7%   לוהטת היום, היא מזנקת בעשרות אחוזים, זה מגיע אחרי שדיווחה על מזכר הבנות למכירת מלוא פעילות סולאר דרון החברה הבת שלה שבאמצעותה פיתחה טכנולוגיית רחפנים לניקוי פאנלים סולאריים - לידי VisionWave האמריקאית, חברה קטנה יחסית בשווי של כ-190 מיליון דולר שמציגה עצמה כחברת AI ביטחונית. העסקה, אם תצא לפועל, תתבצע לפי שווי של כ-23 מיליון דולר במניות VisionWave שזה סכום גבוה בהרבה משווי השוק של בלייד ריינג’ר כולה, שעמד על כ-15 מיליון שקל לפני פתיחת המסחר והזינוק היום.

יש הרבה סימני שאלה סביב העסקה הזאת. מי עשה את ה"שידוך" בין החברות? מה ראתה VisionWave - חברה ביטחונית קטנה (והפסדית) במוצר של בלייד ריינג’ר, עד כדי כך שהיא מוכנה לשלם עליו פרמיה כל כך גבוהה? וגם אם הם כל כך מאמינים במוצר אז למה זה קורה במניות ולא במזומן? האם זה באמת מהלך אסטרטגי אמיתי שמבוסס על פוטנציאל טכנולוגי, או בעסקת נייר כדי ״לנפח את החלום״? ובכלל האם מזכר ההבנות יבשיל להסכם מחייב?

וגם - לאן זה לוקח את בלייד ריינג’ר. חברה שאם מסתכלים על המחצית ששורפת כ-300-400 אלף שקל ברבעון, עם תזרים שלילי ואזהרת "עסק חי" - ומה הם יעשו עם המניות - יממשו מיד? 

אם ננסה למסגר את זה השוק מנסה להבין האם מדובר בפריצת דרך אמיתית או בתרגיל מתוחכם. אז ישבנו לשיחה עם שמוליק ינאי שהוא גם בעל השליטה וגם המנכ"ל הטרי של בלייד ריינג’ר הוא סיפר על איך נולדה העסקה, על האכזבה מהשוק הישראלי, חשף שהם בדרך לרישום כפול בנאסד״ק וגם התאפק מאוד לא לגלות שתיכף תצא הודעת יח״צ מהחברה VisionWave על התפתחות משמעותית וגם - איך השם ״עופר ינאי״  - ״פותח לי דלתות״

שמוליק, אנחנו רואים את בלייד ריינג’ר מזנקת היום בוא תעשה לנו סדר - מה בדיוק קרה וקורה ביניכם לבין VisionWave?

האחים ינאי, צילום: שמוליק ינאיהאחים ינאי, צילום: שמוליק ינאי
ראיון מיוחד

מנכ״ל בלייד ריינג׳ר: ״השם עופר ינאי פותח דלתות״

שמוליק ינאי, בעל השליטה והמנכ״ל הטרי בבלייד ריינג׳ר, מדבר על העסקה הלוהטת: ״תחשוב על בלייד ריינג׳ר כמו נקסט ויז׳ן - אותו רעיון, אותה לוגיקה טכנולוגית״; על השווי שמגלם מזכר ההבנות עם VisionWave ״הם רואים את הפוטנציאל״, ומודה גם כי ״השם עופר ינאי פותח דלתות״

מנדי הניג |

בלייד ריינג’ר בלייד ריינג'ר 45.7%   לוהטת היום, היא מזנקת בעשרות אחוזים, זה מגיע אחרי שדיווחה על מזכר הבנות למכירת מלוא פעילות סולאר דרון החברה הבת שלה שבאמצעותה פיתחה טכנולוגיית רחפנים לניקוי פאנלים סולאריים - לידי VisionWave האמריקאית, חברה קטנה יחסית בשווי של כ-190 מיליון דולר שמציגה עצמה כחברת AI ביטחונית. העסקה, אם תצא לפועל, תתבצע לפי שווי של כ-23 מיליון דולר במניות VisionWave שזה סכום גבוה בהרבה משווי השוק של בלייד ריינג’ר כולה, שעמד על כ-15 מיליון שקל לפני פתיחת המסחר והזינוק היום.

יש הרבה סימני שאלה סביב העסקה הזאת. מי עשה את ה"שידוך" בין החברות? מה ראתה VisionWave - חברה ביטחונית קטנה (והפסדית) במוצר של בלייד ריינג’ר, עד כדי כך שהיא מוכנה לשלם עליו פרמיה כל כך גבוהה? וגם אם הם כל כך מאמינים במוצר אז למה זה קורה במניות ולא במזומן? האם זה באמת מהלך אסטרטגי אמיתי שמבוסס על פוטנציאל טכנולוגי, או בעסקת נייר כדי ״לנפח את החלום״? ובכלל האם מזכר ההבנות יבשיל להסכם מחייב?

וגם - לאן זה לוקח את בלייד ריינג’ר. חברה שאם מסתכלים על המחצית ששורפת כ-300-400 אלף שקל ברבעון, עם תזרים שלילי ואזהרת "עסק חי" - ומה הם יעשו עם המניות - יממשו מיד? 

אם ננסה למסגר את זה השוק מנסה להבין האם מדובר בפריצת דרך אמיתית או בתרגיל מתוחכם. אז ישבנו לשיחה עם שמוליק ינאי שהוא גם בעל השליטה וגם המנכ"ל הטרי של בלייד ריינג’ר הוא סיפר על איך נולדה העסקה, על האכזבה מהשוק הישראלי, חשף שהם בדרך לרישום כפול בנאסד״ק וגם התאפק מאוד לא לגלות שתיכף תצא הודעת יח״צ מהחברה VisionWave על התפתחות משמעותית וגם - איך השם ״עופר ינאי״  - ״פותח לי דלתות״

שמוליק, אנחנו רואים את בלייד ריינג’ר מזנקת היום בוא תעשה לנו סדר - מה בדיוק קרה וקורה ביניכם לבין VisionWave?