אלון מאסק
צילום: יוטיוב/Munro Live

אילון מאסק: לא ממליץ לקנות טסלה בתקופות של האצה בייצור

היזם ומייסד חברת הרכב החשמלי הודה בראיון כי כשהייצור במפעלי החברה נעשה בקצב מוגבר "קשה להשתלט על הפרטים הקטנים". כך למשל במכוניות שיוצרו בדצמבר התגלו בעיות בצבע. מתי כן לקנות? כך השיב לשאלה שחבריו שלו עצמו מפנים אליו
איתי פת-יה | (9)

אילון מאסק רוצה כמובן שתרכשו את המכוניות של TESLA INC – אבל הוא לא ממליץ לעשות זאת בכל זמן שהוא. אז מתי כן כדאי לקנות? בראיון לערוץ היוטיוב של סנדי מונרו, מהנדס הרכב הנודע, סיפר מייסד מותג הרכב החשמלי כי חבריו שלו עצמו מפנים אליו את השאלה, וזו תשובתו: "או שתקנו ממש עם תחילת הייצור, או שתקנו כשהייצור מגיע לקצב יציב. בתקופה של האצה בייצור זה ממש קשה להשתלט על כל הפרטים הקטנים".

מאסק אף הודה כי אותרו בעיות בייצור הקשורות בצבע בדצמבר האחרון, זאת כשבמפעלי החברה העלו הילוך כדי לספק יותר מכוניות לפני ש-2020 מסתיימת. "אחד הדברים שקרו כשהאצנו את הייצור, היה דהצבע לא תמיד הספיק להתייבש מספיק", אמר מאסק, "כשאתה מגביר קצב, פתאום אתה מגבלה דברים כאלה. לו היינו יודעים זאת מראש היינו מטפלים בכך". "לייצר זה סיוט", סיכם.

האמירות הללו של מאסק עשויות להיות רלוונטיות למי שמתכנן לקנות בקרוב דגמים של טסלה, שכן החברה מתעתדת לפתוח שני מתקני ייצור בטקסס ובגרמניה בחודשים הקרובים, וכן להתחיל לייצר את דגמי טנדר הסייברטראק והסמיטריילר "סמי" עד סוף 2021.

עוד בראיון, מאסק אמר כי בשלבים מוקדמים יותר של דגם טסלה S, המושבים היו "נוראיים": "כנראה אלה היו המושבים הכי גרועים שיצא לי לשבת עליהם", סיפר, ואף גילה שהוא נהג לכנותם "פטריות נוי מאבן לגינה". הדבר הוביל את החברה לנסות ולייצר מושבים נוחים יותר בדגם טסלה 3 שלה.

השבוע פרסמה החברה באתר האינטרנט הרשמי שלה בעברית את מחירי הדגמים שלה בשקלים, לפני מס: דגם טסלה 3 ימכר החל מכ-170 אלף שקל, דגם טסלה S החל מכ-320 אלף שקל ודגם ה-X החל מכ-335 אלף שקל.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    עמי 05/02/2021 15:38
    הגב לתגובה זו
    הייתי באולם תצוגה של טסלה בארה'ב, ישבתי בדגם היוקרתי, ונדהמתי לראות שכסוי הפלסטיקה של דלת הנהג מתפרק מהפח. לשאלתי ענו לי שזה מריבוי סגירות פתיחות בתצוגה... אחלה תירוץ
  • 7.
    עמי 05/02/2021 08:19
    הגב לתגובה זו
    זה מזכיר לי את הנרי פורד שהציע לקונים לקנות פורד טי באיזה צבע שחור שירצו, כי צבעים אחרים לא התייבשו מספיק מהר. מי שרוצה רכב חשמלי שיקנה מיצרן רציני, לא טסלה.
  • 6.
    פנחס 05/02/2021 07:59
    הגב לתגובה זו
    הרג את כל השוק
  • 5.
    יבואן רכב 04/02/2021 21:13
    הגב לתגובה זו
    אני משלם הרבה כסף
  • 4.
    מאדלוק 04/02/2021 17:35
    הגב לתגובה זו
    כמה המתחרים שילמו בשביל הכתבה הזו ?!?
  • 3.
    לרון 04/02/2021 16:48
    הגב לתגובה זו
    ידוע שלא רצוי לקנות מיצור בימי ב' אחר הבילויים ,לפני הקורונה,בסופי שבוע
  • 2.
    שי 04/02/2021 11:44
    הגב לתגובה זו
    אחרי מיסים זה רק 180 אלף שקל עם מפרסמים 170 לפני מס זה מבלבל וגורם למחיר של המכונית להראות יקר יותר כי הציבור חושבים שעובדים אליו
  • 1.
    . 04/02/2021 10:37
    הגב לתגובה זו
    אם כבר נתתם את הקטע על המושבים, אז תתנו עד הסוף: מונרו אמר שהמושבים של טסלה הם הנוחים ביותר שראה אי פעם. והוא אמר את זה אחרי כמה שבועות של נסיעה יום יומית של שעות. מאסק ענה שכשהתחילו ליצר את ה S המושבים היו גרועים, והם עברו לייצור עצמי ולשיפור מתמשך עד שהגיעו לדגם הנוכחי.
  • אמת 04/02/2021 19:30
    הגב לתגובה זו
    היבואנים יעשו את כל הכתבות בעלום נגד טסלה ויסלפו את תוכן, כי הם פוחדים! האיום כבר כאן! אין לכם יותר הצדקה בעולם הזה.
נחושת
צילום: Ra Dragon, Unsplash

שיא של יותר מעשור: הנחושת מזנקת ומובילה את הראלי העולמי במתכות

שיבושי היצע, ציפיות להרחבה כלכלית בסין, היחלשות הדולר וחששות ממכסים בארה״ב דוחפים את מחירי הנחושת לשיאים היסטוריים ולעלייה שנתית של מעל 40%

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה נחושת

שוק המתכות העולמי מסיים את השנה בעליות שערים, כאשר הנחושת נמצאת במוקד לאחר שקבעה שיאי מחיר חדשים במספר בורסות מרכזיות. המתכת התעשייתית, הנחשבת סמן למצב הכלכלה העולמית, חצתה לראשונה את רף 12 אלף הדולר לטון וממשיכה להיסחר ברמות גבוהות במיוחד גם לאחר תיקונים קלים.


מחיר הנחושת זינק לשיא של כ־12,160 דולר לטון. מדובר בהמשך ישיר לראלי שנמשך מאז אוקטובר, ראלי שמעמיד את 2025 כאחת השנים החזקות ביותר לנחושת זה למעלה מעשור. העליות בנחושת משתלבות בגל רחב יותר של התחזקות בשוקי הסחורות. גם הזהב והכסף טיפסו לשיאים חדשים, על רקע מתיחות גיאופוליטית, ציפיות להקלה מוניטרית בארה״ב והיחלשות הדולר. עבור משקיעים רבים, שילוב זה מחזק את האטרקטיביות של מתכות הן כהשקעה והן כנכס גידור.


אנליסטים מציינים כי מחירי הנחושת מקבלים תמיכה גם מהציפייה לצעדים נוספים לעידוד הכלכלה הסינית. כל איתות להרחבה פיסקלית או מוניטרית בסין מתורגם במהירות לעליות במחירי מתכות תעשייתיות, בשל משקלה המרכזי של המדינה בצריכה העולמית.


ברקע העליות עומדים גם שיבושי היצע ממשיים. מאז אוקטובר אירעו תקלות חמורות במספר מכרות גדולים, שפגעו ביכולת הייצור והציפו מחדש חששות ממחסור. גם לפני אותם אירועים, אנליסטים כבר הזהירו כי הביקוש העתידי עלול לעלות על ההיצע בשנים הקרובות.


שוק הנחושת צפוי להיכנס לגרעונות משמעותיים

בג׳פריס מעריכים כי גם בתרחיש של צמיחה עולמית מתונה, סביב 2% בשנה, שוק הנחושת צפוי להיכנס לגרעונות משמעותיים כבר במהלך השנה הקרובה. הערכה זו מחזקת את ההבנה כי הלחץ בשוק אינו זמני בלבד.


בריז'ט בארדו, צילום: רשתותבריז'ט בארדו, צילום: רשתות

בריז'יט בארדו הלכה לעולמה: מה ההון שצברה כוכבת העל?

אייקון התרבות הצרפתי, בריז'ט בארדו הלכה לעולמה היום בצרפת, והשאירה אחריה חותם תרבותי נצחי והון כלכלי לא מבוטל עבור שחקנית שהתפרנסה מאמנות בלבד

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סרטים צרפת


בריז’יט בארדו, אחת הדמויות האייקוניות בתולדות הקולנוע העולמי, הלכה לעולמה היום בגיל 91, כך נמסר בהודעה מטעם הקרן להגנת בעלי חיים שהקימה לפני ארבעה עשורים. במהלך חייה, מהופעה בסרטים אייקוניים ועד לפעילות ציבורית משמעותית, בארדו ביססה מוניטין ככוכבת קולנוע בינלאומית, סמל מין של שנות ה-50 וה-60, אך גם כאחת הפועלות הבולטות בעולם לזכויות בעלי חיים.

 

סמל תרבותי של דור

בריז’יט מאריה־פרנסואז בארדו נולדה בפריז ב-1934 למשפחה מבוססת והחלה את דרכה כדוגמנית כבר בגילאי ההתבגרות כאשר הופיעה על שער המגזין ELLE . הופעת הפריצה היה בסרט "ואלוהים ברא את האישה" שביים אז בעלה הראשון, רוז’'ה ואדים, תפקיד שהפך אותה לסמל מין בינלאומי ולשחקנית המרוויחה ביותר בצרפת לאותה תקופה. מעבר לתדמית, בארדו גילמה דמויות מורכבות במספר רב של סרטים בולטים כגון 'האמת', 'הגוף והלב', 'ויוה מריה' ועוד. בארדו גם היתה לדמות השראה עבור אמנים ויוצרים חשובים, לא רק בסרטים אלא גם בתרבות הפופולרית כולה, כמו האמן האמריקני אנדי וורהול שיצר דיוקן אייקוני בדמותה והזמר יוצר הצרפתי-יהודי סרז' גינזבורג, עימו הייתה במערכת יחסית וגם הקליטה שירים.

עם פרישתה מהקולנוע בשנת 1973, בגיל 39 בלבד, היא נקטה צעד לא אופייני לכוכבים: היא ויתרה, לפחות באופן רשמי על המשך השתתפותה בהפקות מסחריות על מנת להתמקד במאבק למען זכויות בעלי חיים.

לאחר פרישתה מהקולנוע, בארדו הקדישה את עצמה כמעט לגמרי לפעילות למען זכויות בעלי חיים. הקרן שייסדה הביאה לפתרונות מעשיים להצלת מינים בסכנת הכחדה, הקמת מקלטים וחינוך ציבורי, והפכה לגוף מוכר גם מחוץ לצרפת. פעילות זו ושמרה על מעמדה הציבורי גם בשנותיה האחרונות.

בשנים האחרונות חלה החמרה במצבה הבריאותי, כולל מספר אשפוזים, אך עד היום האחרון חיה בארדו שמרה על מעמדה האייקוני כשחקנית צרפתיה וגם כפעילה חברתית למען בעלי חיים