הפד' רכש כ-127% מהסכום שהממשל הנפיק בחודשיים האחרונים
קריסה במכירות הקמעונאיות בארה"ב? איומים הדדיים בין ארה"ב וסין? זינוק נוסף במספר המובטלים בארה"ב? וול סטריט מתעלמת מכל האירועים אלו בחסות ההלאמה שמבצע הפד' לשווקים בחודשים האחרונים. וחשוב להדגיש כבר בהתחלה - התהליך לא צפוי להסתיים בקרוב.
הדו"ח האחרון של הבנק פורסם אמש לאחר סגירת המסחר והצביע על גידול של 213 מיליארד דולר במאזנו, לרמה של 6.93 מיליארד דולר, עלייה חדה יותר מבשבועות הקודמים. בסה"כ, מאזן הבנק גדל בקרוב ל-2.8 טריליון דולר בחודשיים וחצי האחרונים. לשם השוואה, בכל תהליך "צמצום המאזן" שהתרחש ב-2018 ותחילת 2019 הצליח הפד' להוריד בקושי 700 מיליארד דולר ממאזנו.
מאזן הפד' בעשור האחרון: זינוק חד מאוד בחודשיים האחרונים
הקפיצה החדה השבוע מיוחס בעיקר לסגירת עסקאות בהיקף של 183 מיליארד דולר שביצע הבנק לפני כחודש בשוק האג"ח מגובה משכנתאות. בסה"כ, החזקותיו של הפד' בשוק זה הסתכמו בשבוע האחרון ב-1.78 טריליון דולר. נציין כי גם בשבוע הקרוב סעיף זה צפוי לזנק כאשר העסקאות לפני כחודש צפויות להיסגר. המהלך צפוי לספק רוח גבית לשווקים.
במקביל, הפד' המשיך ל"הוריד רגל מהגז" בשוק האג"ח הממשלתי. כאשר סך הפוזיציה שלו בשוק זה עלתה לרמה של 4.05 טריליון דולר. עם זאת, בהסתכלות רחבה יותר ניתן להבין את גודל התמיכה שסיפק הפד' בחודשיים האחרונים: מאז הה-16.3 ההחזקות של הפד' בחוב האמריקני עלו ב-1.948 טריליון דולר, כאשר במקביל הממשל האמריקני הנפיק אגרות חוב בהיקף של 1.529 טריליון דולר. המשמעות: הפד' רכש כ-127% מהחוב שהממשל הנפיק - מהלך שהוריד משמעותית את הלחץ משאר השחקנים בשוק. נוסיף כי לפי הקורונה מימן הפד' בממוצע כ-15% מהחוב המונפק על הממשל.
- האינפלציה בארה"ב עלתה ל־2.7% ביוני בצל המכסים
- האם האינפלציה חוזרת? נתוני יוני בארה"ב צפויים להטריד את הפד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כפי שציינו אמש (לכתבה המלאה), החודש הפד' מוריד את התמיכה בשוק זה, דבר שעשוי לגרור עצבנות בשוק. עם זאת, החל מהחודש הבא קצב ההנפקות של ארה"ב צפוי לרדת משמעותית.
- 10.יורגן 17/05/2020 09:12הגב לתגובה זוהפד הוא ארגון פרטי (אמיתי, תבדקו!) נשלט על ידי מיליארדרים שמאלנים שמקדמים באגרסיביות אג'נדה פרוגרסיבית. זה למה שהם שונאים את טראמפ
- 9.הסימפסונים צדקו אל דאגה ליסה תציל את אמריקה מפשיטת רגל (ל"ת)ברווז צולע 16/05/2020 23:03הגב לתגובה זו
- 8.דני צור 16/05/2020 16:26הגב לתגובה זוערך הכסף הוא פונקציה של אמון. כשהאמון בדולר יהיה כמו האמון בלירה הטורקית או הלבנונית...
- 7.בושה של כותב 16/05/2020 09:47הגב לתגובה זוטרגדיה וחזרה למערות? או נסיון להציל העולם?
- 6.רבקה 16/05/2020 08:38הגב לתגובה זומי שהיה טורח לראות מה קרה בהיסטוריה, היה יכול למנוע חזרה על טעויות שידוע כבר שהן טעויות. MMT היא תיאוריה נחמדה שלא עובדת או תעבוד במציאות.
- לא הבנתי 16/05/2020 22:00הגב לתגובה זולמה שלא תעבוד? עד כה עבדה מצוין וגם ביפן... לא נראה שלאנשים יש אלטרנטיבה טובה יותר
- 5.עמי 16/05/2020 08:20הגב לתגובה זוטראפ נלחם בשיניים זה לא יעזור לו
- 4.דירה=קורת גג 16/05/2020 01:54הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
- כמה אתה חופר ? (ל"ת)לך תעבוד 17/05/2020 10:13הגב לתגובה זו
- 3.מתשהו יצטרכו למחזר ואז שוב ירכשו? (ל"ת)דני 15/05/2020 23:14הגב לתגובה זו
- 2.לרון 15/05/2020 22:35הגב לתגובה זועו"ד,מי היה מאמין שניהולו כה מבריק!!!כן רבותי מבריק!!,!תגידו לו תודה!!
- 1.מצייצים נגד סין כשיגיע החשבון הציוץ יגמר בדמעות (ל"ת)קונים חובות 15/05/2020 22:28הגב לתגובה זו
- זה 15/05/2020 22:36הגב לתגובה זוכך זאת בחשבון
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
