פאואל: "40% מהמשתכרים בשכר נמוך איבדו את העבודה"
ברקע לצפי שהציג שוק האג"ח בימים האחרונים בנוגע לריבית שלילית בארה"ב לקראת סוף 2020, בכירי הפד' הציפו בימים האחרונים את כלי התקשורת בארה"ב כאשר כולם השמיעו את אותו המסר - הפד' לא מתכוון להוריד ריבית. היום מגיע תורו של יו"ר הפד', ג'רום פאואל, לטעון דברים דומים.
פאואל טען היום כי "ריבית שלילית זה לא משהו שבכירי הבנק מחפשים כעת" וכי "ההשלכות שנצפו עד כה למדיניות כזו הן מעורבות". פאואל מציין כי יש היום תמימות דעים בפד' כנגד השתת ריבית שלילית.
"צעדים נוספים מצד הבנק עשויים להידרש במטרה להימנע מנזק מתמשך לכלכלה האמריקנית" טען פאואל והוסיף כי "הנזק מנגיף הקורונה לכלכלה ככל הנראה הוא הגדול ביותר שתועד, כאשר ההתאוששות עשויה לקחת זמן".
פאואל הוסיף כי סקרי הפד' האחרונים מצביעים כי 40% ממשקי הבית בארה"ב המשתכרים מתחת ל-40 אלף דולר בחודש איבדו את עבודתם בחודשיים האחרונים.
- 9.אנונימוף 14/05/2020 09:58הגב לתגובה זואין שם כלכלה אבל מסחר מנופח יש
- נכון. תוך פחות משנה S&P תיצטרך לעלות ל 480 !! (ל"ת)לאנוני 14/05/2020 12:41הגב לתגובה זו
- 8.יעקב 14/05/2020 08:25הגב לתגובה זואם הסינים ישלמו פיצוי לא תהיה בעיה
- 7.מה אם הלאמה ?לפי תוכניות הבנק העולמי זה נמצא על הפרק (ל"ת)תש 14/05/2020 06:44הגב לתגובה זו
- 6.סוחר 13/05/2020 23:41הגב לתגובה זולא נראלי שאנשים מצליחים להבין איפה אנחנו נמצאים , נתונים כלכליים ברמה של 1929 , כל אחד חושב את עצמו משקיע אגדי היום ונכנסים לשוק הזה בכמויות מטורפות של כסף . השוק תימכר סגר של שבועיים שלוש גג חודש אוטוטו זה הולך להיות כמעט 3 חודשים של סגר בארצות הברית זה מזעזע . ההתאוששות עוד לא התחילה היא תתחיל שיהיה חיסון . אנחנו הולכים פה למיתון של כמה שנים טובות תתחילו להתעורר. זאת דעתי שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה יכול להיות שאני טועה אני לא מבין גדול .
- 5.המשבר הזה יחווה המון שלבים ויגיע לשלב הגרוע ביותר שהחברות לא יוכלו להחזיר את ההלוואות שלקחו מהפד . ההדרדרות בלתי נמנעת (ל"ת)אלי 13/05/2020 22:33הגב לתגובה זו
- ספר 14/05/2020 07:53הגב לתגובה זואבל אל חשש כל עוד הביקושים בעולם יורדים , והם יורדים לא תהיה אינפלציה
- 4.בקיצור מאד 13/05/2020 17:07הגב לתגובה זוההתעוששות תהיה איטית הרבה פשיטות רגל העלאת מיסים לבעלי שכר גבוהה.
- 3.המשועמם 13/05/2020 16:53הגב לתגובה זומעשיר את העשירים וגורם למעמד הבנים להתאדות ולהיות עניים יותר, הזרכמת הכספים של הפד היא 90% לעשירים ו- 10% לשאר העם.
- 2.רבקה 13/05/2020 16:29הגב לתגובה זוויגרום לנזק לפחות כל עוד ימשיכו בו. הקורונה זה רק תירוץ נוח.
- 1.הבועה מתנפצת לרסיסים. מרחץ דמים (ל"ת)כלכלן 13/05/2020 16:12הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
