אפקט הקורונה - האם מצרים בדרך למיתון ואיך זה קשור לדלק?
רק לפני כמה שבועות, וירוס הקורונה החדש היה מוגבל למזרח הרחוק. אבל במהירות הבזק הוא לא רק שהתפשט ברחבי הגלובוס, הוא כבר פוגע בכלכלה הגלובלית והופך לסערה המאיימת על שווקים קטנים כגדולים.
לאחר שהגיע לאזורנו באופן רשמי, מצרים היא הקורבן הנוכחי של הנגיף, לאחר שתייר גרמני בן 60 מת מהנגיף שבוע לאחר שהגיע וטייל במדינה. סך הכול, נכון לאתמול, אובחנו 33 מקרים מאומתים של קורונה שהתגלו במדינה והמספר צפוי להיות גבוה בהרבה, אבל המספר הזה קפץ במהירות ל-55. מצרים בבעיה עלולה לגרום ל דלק קבוצה 0.01% לבעיה. מצרים רוכשת גז מדלק (קידוח לוויתן). פגיעה במצרים יכולה להפעיל סעיף של "כח עליון" ולגרום לה לצאת מהחוזה.
התייר שהיה בספינת אסארה ששטה באזור לוקסור, הדביק לפחות 45 בני אדם, ביניהם 26 אמריקאים, שכולם נכנסו להסגר. עם זאת לא ברור כמה אנשים אכן הדביק התייר. מה שכן ידוע, זה שלמרות שאובחן, הוא סירב להיכנס תחילה לבידוד.
ההתפרצות פגעה למצרים בנקודה כואבת – סקטור התיירות. הסקטור שאחראי על למעלה מ-10% מהתמ"ג של המדינה הענייה, שרק בשנה שעברה נאלצה להדק חגורות בתוכנית התייעלות המתואמת עם קרן המטבע הבינ"ל. עד כמה קשה נפגעה מצרים? חוסאם אל-שאער, יו"ר התאגדות חברות התיירות במדינה, אמר כי 80% מהתיירות החוץ למדינה בוטלה.
- תדיראן השקיעה 60 מיליון שקל בטכנולוגיית טיהור אוויר מזגנים עיליים
- ג'נרל מוטורס: ירידה של 35% בהכנסות הרבעון בסין אבל לא הכל שחור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"וירוס הקורונה כנראה ישפיע בצורה רצינית על הכלכלה המצרית", כתב בטוויטר טימוטי קאלדאס, אנליסט למזרח התיכון במכון תחריר שבוושינגטון. "ככל שרף הפחד לנסיעה למצרים עולה, כך נהיה לירידה בתיירות, סקטור ידוע לשמצה ברגישותו ובעל השפעות רבות על הכלכלה המצרית".
הלחץ במצרים חוצה גבולות. בעקבות ביטול מצוות החאג' והאפשרות להיכנס לעבוד בסעודיה, לאזרחים שאושרו כלא נשאים של הווירוס, אלפי בני אדם התכנסו מחוץ למעבדה כדי להיבדק ולנסות למצוא עבודה מחוץ למדינה.
לקריאה נוספת:
"קבוצת דלק בדרך להסדר חוב שיהיה גדול פי כמה מהסדר דלק נדל"ן"
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
לא רק אצלנו סקטור הגז בבעיה. גם במצרים. הירידה החדה במחירי הגז הטבעי, למעלה מ-20% בשבועיים וחצי, היא עוד גורם חשוב למאזן הייבוא-יצוא של המדינה. הרי שחלק ניכר מהעסקים של דלק קבוצה 0.01% של תשובה הם מול המצרים, והמצרים עצמם הם יצואנים של גז טבעי, כך שמחירי הגז הצונחים צפויים להכאיב למצרים מאוד.
- 6.דירה=קורת גג 11/03/2020 20:50הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
- 5.א.ש 09/03/2020 19:54הגב לתגובה זוכנראה שתשובה התמחה ב"הסדרי חוב" משונים.אולי כדאי שיתחיל לחזור בתשובה?
- 4.רון 09/03/2020 13:20הגב לתגובה זוחוזים לחמש עשרה שנים מגובים בערבויות אמריקאיות, מחיר תחתית שמוגדר בחוזה. מה עוד רוצים כדי להבין שחשבו מראש על הוורסט קייס סנריו?????
- 3.האם הממשל האמריקאי ערב לחוזה מול מצריים (כמו מול ירדן)? (ל"ת)שמוליק 09/03/2020 13:15הגב לתגובה זו
- 2.אתמול היתה זו סין 09/03/2020 13:01הגב לתגובה זווהיום זו מצרים על אותה השפעה! אתם לא מגזימים מהפניקה המטורפת בכתבות שלכם! במקום להיות שפויים, אתם מכניסים לפניקה מיותרת. חבל וחבל
- 1.יצחק תשובה 09/03/2020 12:47הגב לתגובה זולא יתנו לזה ליפול.לא להשתגע בבקשה להכריז שזה סוף העולם תגלו אחריות האמוציות והפאניקה שולטת כרגע.שזה יגמר בקרוב אתם תקבעו את ההפסד שלכם לעד.עדיף להחזיק עוד שנים את מניות לוויתן.הכל שם יתקן חזק למעלה.אבל היי תמכרו בפאניקה מוחלטת ותתנו לנבונים לקנות ממכם במחירים כאלה.בהצלחה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
