גוגל
צילום: iStock

גוגל: לקראת פרסום הדוחות - כל מה שצריך לדעת

האם החברה תשמור על הצמיחה בהכנסות? מה צופים האנליסטים? מה מחירי היעד? ומה יעמוד במוקד השיח?
איתן גרסטנפלד | (8)
נושאים בכתבה גוגל רבעון שלישי

ענקית החיפוש גוגל (סימול: GOOGL) צפויה לפרסם הערב לאחר נעילת המסחר, את תוצאותיה לרבעון הנוכחי. על פי ההערכות החברה צפויה לדווח על הכנסות של כ-40.3 מליארד דולר ורווח למנייה של 12.4 דולרים. האנליסטים מעריכים שמגמת הצמיחה תיוותר אך חוששים מהשפעות הרגולציה בטווח הארוך.

קונצנזוס האנליסטים הינו להכנסות של כ-40.3 מליארד דולר זאת, כחלק מסך ההכנסות כללי של כ-162.5 מליון דולר ב-2019. הרווח הצפוי למנייה הינו 12.4 דולרים כחלק מרווח למנייה של 48.7 דולרים למנייה. עם זאת, בשנתיים האחרונות החברה הכתה את התחזיות ב-88% להערכות הרווח למנייה וב-77% להערכות ההכנסה.

חשש מרגולציה

דוח שפורסם לאחרונה על ידי מריל לינץ' - בנק אוף אמריקה, צפה סכנה מסוימת לרווחים למנייה ברבעון השלישי בגלל קנסות והסדרים שונים. כדוגמת הסדר מס ומיסים דיגיטליים חדשים בצרפת, כמו גם קנסות שיושתו על YouTube.

יוסף סקוואלי אנליסט ב-SunTrust Robinson Humphrey, חושב שהקנסות האחרונים שהוטלו על ידי האיחוד האירופי הם "ההתחלה ולא הסוף של מה שמתרחש בפן הרגולטורי". עם זאת, הוא לא צופה השפעה מהותית על פעילות החברה בטווח הקצר. לטענתו, המניה מוערכת באופן סביר ומצפה לתוצאות ברבעון השלישי בהתאם להערכות בשוק. אי לכך, סקאלי שומר על  מחיר יעד של 1,400 דולר למנייה.

הצמיחה בהכנסות תישמר 

אחת השאלות הגדולות עבור המשקיעים היא האם החברה תצליח לשמור על הצמיחה בהכנסות ממנה נהנתה במרבית חלקי העשור האחרון. לאור העובדה שגוגל הצליחה להיות רווחית באופן קבוע משנת 2003 ורשמה הפסד רבעוני אחד בלבד מאז.

הכנסותיה הרבעוניות הכוללות הגיעו לשיא של 39.276 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2018, לפני שירדו ל-36.339 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2019 והתאוששו באופן חלקי ל-38.944 מיליארד דולר ברבעון השני של 2019. צפי ההכנסות לרבעון השלישי של 2019 מייצג עלייה של 19% בהכנסות.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    לרון 28/10/2019 19:59
    הגב לתגובה זו
    מישהו קנה אותה ב 100$ ועדיין מחזיק היום????
  • דוד הגנן 28/10/2019 20:31
    הגב לתגובה זו
    השאר היסטוריה ומנהל החשבונות שלי שיודע :)
  • 4.
    רועה חשבון 28/10/2019 19:42
    הגב לתגובה זו
    תכינו את הכיס לנפילות במניה
  • 3.
    רועה חשבון 28/10/2019 19:41
    הגב לתגובה זו
    ולכן תצנח במסחר המאוחר .שוק הפירסום של גוגל די הגיע למקסימום והמפרסמים אפילו החלו לחזור לדרכים המסורתיות והזולות יותר.
  • 2.
    יש סכוי שהיא תרד חזק לאחר הפרסום.לא כדי לקחת סיכון. (ל"ת)
    שלמה 28/10/2019 18:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הכל מגולם במניה 28/10/2019 18:18
    הגב לתגובה זו
    אחרי המסחר המניה תטוס
  • לרון 28/10/2019 19:57
    הגב לתגובה זו
    אם "הכל מגולם" אז למה שתטוס?,ואם "תטוס" והכל מגולם,אז תחזיר את ה"טיסה"!?!?!?!?
  • איזה איבחון לא חכם... (ל"ת)
    וואי 28/10/2019 19:19
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)

החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי

החוזה על הנאסד"ק מוביל את העליות; אחרי 40 יום של השבתה, מתגבש פתרון

מנדי הניג |
נושאים בכתבה דונלד טראמפ

החוזים עולים עם תקווה לסיום השבתת הממשל - הסנאט שוקל הצעת מימון זמני לפעילות הממשל. 

שוקי ההון פותחים את השבוע באופטימיות זהירה, כשברקע יוזמה חדשה לסיום ההשבתה הפדרלית שנמשכת כבר 40 ימים ומונעת פרסום נתונים כלכליים חשובים. חוזי דאו ג'ונס עולים ב-0.6%, החוזים על S&P 500 מתחזקים ב-0.7% והחוזים על הנאסד"ק עולים ב-1.2%.

ההצעה שנידונה בסנאט כוללת מימון זמני עד ינואר, לצד שלוש הצעות תקציב נפרדות למימון בנייה צבאית, ענייני ותיקי צבא, פעילות הקונגרס, מינהל המזון והתרופות (FDA) ומשרד החקלאות. ייתכן שבמידה ותאושר, חברי בית הנבחרים - שנמצאים בפגרה עד 16 בנובמבר - יידרשו לחזור מוקדם כדי להצביע.

מהי השבתת ממשל, ולמה זה קורה כל כך הרבה בארצות הברית

השבתת ממשל (Government Shutdown) מתרחשת כאשר הקונגרס האמריקאי לא מצליח לאשר את תקציב המדינה או חוקי ההוצאה הנדרשים להפעלת סוכנויות הממשל. ברגע שאין אישור למימון, סוכנויות רבות מושבתות – חלקית או לגמרי – עד להשגת הסכמה. עובדים פדרליים נשלחים לחופשה כפויה ללא שכר, תוכניות ממשלתיות מתעכבות, ובין היתר מוקפאים גם פרסומי נתוני מאקרו חשובים.

השבתות כאלה הן לא נדירות בפוליטיקה האמריקאית, והן לרוב נובעות ממחלוקות פוליטיות חריפות בין המפלגות – בעיקר סביב סוגיות תקציביות, מדיניות רווחה, הגירה, חינוך ובריאות. במקרים רבים הן משמשות כלי לחץ פוליטי, שבו צד אחד מסרב לאשר את התקציב אלא אם יתקבלו תנאיו בנושאים שנויים במחלוקת.

במקרה הנוכחי, השבתת הממשל נמשכת כבר 40 ימים – אחת הארוכות ביותר בעשור האחרון. מדובר בהשלכה ישירה של כישלון בהעברת הצעת התקציב הפדרלי, מה שהביא להשבתת שירותים לא חיוניים. מלבד הפגיעה הישירה בעובדי המדינה, יש גם השפעות עקיפות על שוקי ההון, מאחר שנתונים כלכליים לא מתפרסמים, השקעות מתעכבות והאי ודאות הפוליטית מכבידה על התיאבון לסיכון.

השבתה ארוכה גם בשיחות עם המשקיעים