טראמפ ונשיא סין
צילום: getty images pool

ארה"ב דוחה חלק מהמכסים על סין, השווקים מזנקים

ארה"ב מבצעת התקפלות משמעותית כאשר היא מורידה מספר פרטים מרשימת הפרטים עליהם יוטלו מכסים בתחילת ספטמבר. בנוסף, חלק מהמכסים יידחו לדצמבר. הסיבה לשינוי הפתאומי - ביטחון לאומי
עמית נעם טל | (8)

מיד לאחר פתיחת המסחר בוול סטריט, המדדים ביצעו מהלך חד כלפי מעלה, כאשר סקטור הטכנולוגיה מוביל את המגמה. ברקע למהלך החד, נראה כי ארה"ב מבצעת היום התקפלות משמעותית בנוגע למכסים הצפויים להיות מוטלים על סחורות סיניות בהיקף של כ-300 מיליארד דולר.

בהודעת רשמית מטעם משרד הסחר האמריקני נכתב: "בחודש מאי האחרון פרסם המשרד רשימה של פריטים המיובאים מסין, אשר ארה"ב עשויה להטיל עליהם מכסים של 10% בתחילת ספטמבר הקרוב. מספר פריטים מהרשימה הורדו היום מסיבות של בריאות, בטיחות, ביטחון לאומי וגורמים אחרים". 

בנוסף, נקבע כי יש לדחות חלק מהמכסים עד ל-15 בדצמבר. בין הפרטים אשר נקבע כי יש לדחות את המכסים עליהם ניתן למצוא: טלפונים סלולריים, מחשבים ניידים, קונסולות משחקי ווידאו, מסכי מחשב, צעצועים, ופריטים נוספים בתחום ההנעלה וההלבשה.  

משרד הסחר האמריקני הודיע כי יפרסם היום באתר האינטרנט שלו פרטים נוספים בנוגע לנושא זה ובנוגע לרשימת המכסים אשר יושפעו מההצהרה.

ההודעה היום של משרד הסחר למעשה מוציאה את רוב העוקץ מהאיומים האחרונים של הנשיא טראמפ בהטלת מכסים על סין (לכתבה המלאה). 

התגובה של השווקים לא מאחרת להגיע בעקבות הההודעה שפורסמה: בשוק המט"ח, היואן מתחזק כעת ב-0.7% מול המטבע האמריקני, והלחץ שהופעל בימים האחרונים על השווקים המתעוררים נחלש במעט. המדדים בוול סטריט עבור לעליות חדות של עד 2%, כאשר סקטור הטכנולוגיה מוביל את המגמה. בשוק האג"ח, תשואות האג"חים מזנקות כעת לאחר הנפילות בימים האחרונים.

נציין כי זמן קצר לפני הודעת משרד הסחר האמריקני, משרד הסחר הסיני דיווח כי נערכה שיחה עם שר האוצר האמריקני, סטיב מנוצ'ין, וכי השיחות בין הצדדים ימשכו בשבועיים הקרובים.

גרף הדולר מול היואן: ההתפשרות של ארה"ב עוצרת את הנפילה במטבע הסיני

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    שלח 13/08/2019 19:14
    הגב לתגובה זו
    טראמפ חייב לכלא ספוקלנט הכי גדול.
  • 5.
    נעליים סכנה לבטחון ארהב !!! (ל"ת)
    העולם עפ טראמפ 13/08/2019 18:55
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    לא סמוטריץ 13/08/2019 17:44
    הגב לתגובה זו
    נשיא חלש שמאה אחוז מהטרלול הזה מתרחש במשמרת שלו. אפס מנהיגות. אפס משילות. דינה זילבר היא ראש הממשלה האמיתי
  • אייל 13/08/2019 21:54
    הגב לתגובה זו
    אתה טועה בגדול !!! מי שהיה חלש ועלוב עם אפס מנהיגות ואפס חוט שידרה היה אובמה שכל העולם צחק וליגלג עליו ולא שם עליו פס !!!
  • 3.
    הבנאדם פשוט חמור 13/08/2019 17:08
    הגב לתגובה זו
    הפד בובה שלו הוא בובה של השוק
  • יוסי 13/08/2019 19:06
    הגב לתגובה זו
    שיחק בשווקים מתחילת כהונתו עם כל מלחמות הסחר, הוא ידע מראש לאן הרוח תנשוב, וכנראה החא מושקע מעל לעננים בדרך זו או אחרת למרות שהוא נשיא ושמסחר אסור עליו, נשיא גאוני!
  • 2.
    בסמרט(וטראמ)פון (ל"ת)
    הסינים משחקים 13/08/2019 17:07
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    השווקים יצנחו בחדות , אין אמון באף אחד, הכל רולטה אחת (ל"ת)
    ספין רודף ספין 13/08/2019 17:06
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: