וול סטריט
צילום: Istock

סגירה ירוקה בוול סטריט ברקע להחלטת הריבית של הפד'

בצעד משמעותי, הפד' רמז הערב על הורדת הריבית בחודשים הקרובים. תשואות האג"חים הגיבו בצניחה. הבנקים סגרו בירידות שערים, בהובלת בנק אוף אמריקה עם ירידות של 1%. נטפליקס עלתה ב-1.7%, דיסני עלתה ב-1.1%
עמית נעם טל | (19)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים של עד 0.4%, כאשר המדדים המובילים נסחרים במרחק נגיעה מרמות שיא כל הזמנים. ברקע למסחר, הפד' הותיר הערב את הריבית בארה"ב ללא שינוי, אך תרשים הנק' חושף שינוי כיוון של החברים בוועדה (לכתבה המלאה).

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%
דאו ג'ונס 0.16%
נאסד"ק -0.21%       

ברקע לדרמה שהתרחשה בחודש האחרון בשוקי האג"ח והאטה הכלכלית החדה שבה ליידי ביטוי בנתוני המאקרו, נראה כי הפד' עושה הערב התקדמות משמעותית לעבר הערכות השווקים. הפד' אמנם צופה כי הריבית בארה"ב לא תשתנה עד סוף 2019, אך תרשים הנק' של הבנק מצביע כי 8 מתוך 17 החברים בוועדה צופים כעת כי הריבית תרד עד סוף 2019. 7 מתוך אותם חברים צופים כי הריבית תרד ב-50 נק' ריבית, כלומר 2 הורדות ריבית עד סוף השנה. נכון להיום, השווקים מעריכים כי הפד' יצטרך לבצע 3 הורדות ריבית של 25 נק' בסיס עד סוף 2019, כאשר הורדת הריבית הראשונה צפויה להתרחש בחודש הבא. 

הפד' לא התייחס בהצהרות לסוגיית תהליך צמצום המאזן. בפגישות האחרונות טען הפד' כי התהליך צפוי להסתיים בסוף ספטמבר, כאשר המשמעות היא כי הבנק צפוי "להרוס" עוד כ-120 מיליארד דולר בחודשים הקרובים. קשה לראות את ההיגיון הכלכלי בהורדה של הריבית בפגישה הבאה, כאשר הבנק ממשיך לצמצם את הנזילות בשוק. בנוסף נזכיר כי ברבעון האחרון של 2019 צפוי הממשל האמריקני להציף את השוק בהיצע של אגרות חוב ממשלתיות לאחר העלאה של "תקרת החוב", אירוע שרבים מעריכים שיחייב את הפד' לחזור ולהגדיל את מאזנו (לכתבה המלאה). 

אחזקות הפד' בשוק האג"ח: צפי ל"הריסה" של עוד 120 מיליארד דולר עד לסוף ספטמבר הקרוב, הפד' לא מתייחס אליהם הערב

ההחלטה הערב של הפד' מגיעה לאחר שאמש הציג יו"ר הבנק המרכזי באירופה גישה "יונית" במיוחד, כאשר רמז על הורדות ריבית נוספות באיחוד האירופאי ועל השקה של תוכנית רכישות נוספות (QE) כבר בחודשים הקרובים (לכתבה המלאה). 

התשואות בשוקי האג"ח נסגרו בירידות שערים חדות לאחר שטיפסו מוקדם יותר הערב. התשואה על אגרות החוב של ארה"ב לתקופה של 10 שנים נסחרת כעת ברמה של 2.03%, והתשואה לתקופה של שנתיים יורדת לרמה של 1.7% בלבד.

 

בגזרת הסחורות, הנפט נסגר בעליות של 0.9% לאחר מסחר תנודתי ברקע לדו"ח מלאים חזק מהצפוי. הנפט נסחר כעת  סביב רמה של 54.6 דולרים לחבית, וזאת לאחר זינוק של יותר מ-4% במהלך המסחר אמש. הזהב נסגר בעליות של 0.6%, ונסחר סביב רמה של 1,360 דולרים לאונקיה. 

במרכז

תגובות לכתבה(19):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    100 אחוז למעלה 19/06/2019 23:38
    הגב לתגובה זו
    אולי רק ככה תבינו.מה אפשר לעשות שתבינו שזה רק רק רק רק למעלה.איך לא נרוויח כסף שיש טפשים כמוכם
  • 11.
    אך ורק למעלה 19/06/2019 22:53
    הגב לתגובה זו
    אך ורק למעלה
  • 10.
    ד"ר ניר(איצ100) 19/06/2019 22:01
    הגב לתגובה זו
    העלנו תובנות קשות נגד הטראמפ וטראגי שהם צמד חמד וואנדאלים עלובי נפש. ראו אמש את הנפצתו המטומטמת של דראגי אין הזיז מאות מליארדים בכחש ובפארש ובהבל פה מלוכלך. מצטער על הביטויים אבל זה המצב ואותם צריך למצח...ומנצחים בענק..לימדו איך!!!!!!!!!
  • אין יותר טפשים ממכם.חיים באילוזיה (ל"ת)
    אך ורק למעלה 19/06/2019 22:54
    הגב לתגובה זו
  • לנצח (ל"ת)
    ניר 19/06/2019 22:20
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    טרמפמניה 19/06/2019 20:11
    הגב לתגובה זו
    היחידי שיודע לאן השוק הולך הוא הגאון בדורו מלך החמוצים הגדול בתורה גורביץ
  • במקום לאונן לך תביא בידדביל חסר בינה ודעת ופוחלץ משועמם (ל"ת)
    היי קושקוש 19/06/2019 21:45
    הגב לתגובה זו
  • במקום להתעורר ולזיין לנו את המוח לך תאונן קצת. (ל"ת)
    ל מגיב 9 19/06/2019 21:41
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    מחכים לראות ... 19/06/2019 19:58
    הגב לתגובה זו
    אם ימשיכו השוק ייכנס לטירוף אנשים בורחים והשוק לא יורד ... אם יפסיקו תהיה צניחה מטורפת ... לא ברור איזה תרחיש עדיף .
  • 7.
    @קבלו תיקון 19/06/2019 17:39
    הגב לתגובה זו
    זאת אומרת במקרה ההוא לא יירד לפני שיגע שם ולא בפיפס יותר
  • 6.
    ואם ואם ואם בצעממת 19/06/2019 17:35
    הגב לתגובה זו
    זה הכי טוב .
  • 5.
    אעשה לכם סדר בצעמומ 19/06/2019 17:26
    הגב לתגובה זו
    לא יהיו ירידות לפני 2958 בסנופי וגם לא יעלה מעל רמה זו .השוק בתקעת בצעממת והכל הכל בגללו בגלל הסמרטוט הנאחסוס רק למעלה .
  • 4.
    ככל שהם מריצים ... 19/06/2019 17:19
    הגב לתגובה זו
    כי החברות לא שוות יותר . בקרוב יהיה אפשר לנגב עם הדולר את התחת .
  • 3.
    פרופ' איצ100 19/06/2019 16:34
    הגב לתגובה זו
    המלצה חמה לשאול סחורה לכל אורך ורוחב החזית ובמינוף. יש לעשות זאת בחכמה ובצינעה והתוצאות מובטחות.ערב טוב ישראל.
  • היום ם יעלו.פרייר אתה בחיי.מחלקים כסף ואתה נותן.פרייר (ל"ת)
    אך ורק למעלה 19/06/2019 18:48
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רק למטה רק למטה 19/06/2019 16:19
    הגב לתגובה זו
    ט רק למטה רק למטה הכינו עצמכם לשנים הבאות
  • 1.
    הכינו עצמכם לשנים הבאות רק שורטים פשוט רק למטה רק למטה (ל"ת)
    רק למטה רק למטה 19/06/2019 15:47
    הגב לתגובה זו
  • מור 19/06/2019 16:59
    הגב לתגובה זו
    חסר מעוף ואינטלגנציה...
  • אין במה להשקיע אז קונים מניות (ל"ת)
    לא ככ בטוח 19/06/2019 16:09
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: