Nestle
צילום: בלומברג

נסטלה ויוניליוור העלו את המחירים והכו את התחזיות

יוניליוור עלתה ב-3.6% באמסטרדם, ונסטלה עלתה כ-1.3% בציריך. ענקיות מוצרי הצריכה האירופאיות הצליחו לגלגל את עליית מחירי חומרי הגלם לצרכנים ולהכות את התחזיות
Bloomberg |

ענקיות מוצרי הצריכה של אירופה מציגים סימני חיים מחודשים על ידי מכירת מזון וציוד ניקיון, גם במחירים גבוהים יותר.

נסטלה ויוניליוור הפתיעו את המשקיעים עם תחילת השנה החזקה, כשהן דיווחו על צמיחה במכירות ברבעון הראשון, מעבר להערכות האנליסטים. יצרנית ה"קיטקאט" השווייצרית והבעלים האנגלו-הולנדי של סבון דאב דיווחו על שילוב של תמחור משופר וכמויות גדולות יותר.

בצהרי היום, יוניליוור עלתה ב-3.6% באמסטרדם, כאשר נסטלה עלתה כ-1.3% בציריך. החברות סיפקו תשובה מוחצת לביצועים החלשים של יריבתם האמריקאית קראפט היינץ, שאיבדה גובה מאז שדיווחה על אזהרת רווח והפחתת נכסים בחודש פברואר - כשנתיים לאחר נסיון לא מוצלח להשתלטות על יוניליוור. החברות הרב לאומיות האירופיות הצטרפו לעמיתים בארה"ב כמו פפסיקו במכירת מוצרים נוספים, כשהן גם מצליחות לגלגל את עלות חומרי גלם הגבוהה יותר אל הצרכנים.

בנסטלה, למשל, התמחור עלה בכ-1.2% והיה הגבוה ביותר בעשרת הרבעונים האחרונים. המוצרים שנפגעו ביותר מעליית המחירים כללו בקבוקי מים, כאשר מחירי הנפט הגבוהים הפכו את ייצור הפלסטיק וההובלה ליקרים יותר. יוניליוור גם סבלה מעלויות גבוהות יותר של פטרוכימיה כגון אלקילבנזן ליניארי, מרכיב בדטרגנטים מתכלים, יחד עם עליית מחירי חומרי הגלם בתחום המזון.

ביום רביעי, חברת דנונה דיווחה כי היא חוזה עליה במחיר החלב, כמו גם במחיר הסוכר והפירות. בעוד שמחירי הסוכר עלו במהלך השנה האחרונה, מחירי סחורות אחרות כגון קקאו וקפה ירדו.

בעוד שאירופה ויפן סובלות מעליית מחירים נמוכה באופן עקבי או אפילו דפלציה (ירידת מחירים), שיעורי האינפלציה הגבוהים יותר צצים במקומות כמו טורקיה וארגנטינה. הצרכנים המרוקאים ניהלו חרם לא רשמי על מוצרי דנונה באמצעות המדיה חברתית בשנה האחרונה, כדי למחות על מה שהצרכנים רואים כמחירים בלתי הוגנים.

תוך כדי העלאת מחירים, נסטלה ויוניליוור נהנו גם מהתרחבות לתחומים חדשים, כאשר מותגי הקווים הישנים שלהם נמצאים על סף קיפאון. המכירות בחטיבת הבית של יוניליוור, שגדלה בקצב כפול מקצב הקבוצה, הובלו בחלקן על ידי מוצרים מודעים יותר לסביבה תחת המותג "הדור השביעי" של החברה. הרכישות אותן ביצעה החברה האנגלו-הולנדית מאז שנת 2015 רשמו עלייה קולקטיבית בשיעור דו ספרתי ברבעון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Stephen Schwarzman
צילום: בלומברג

מנכ"ל בלקסטון תרם 150 מיליון ליש"ט לאוניברסיטת אוקספורד

התרומה היא הגדולה ביותר בהיסטוריה של האוניברסיטה בת ה-800 שנים, וצפויה לסייע לשלם עבור בניין מדעי הרוח החדש ולהקמת מכון חדש לחקר האתיקה של בינה מלאכותית
Bloomberg |
סטפן שוורצמן, ראש קרן ההשקעות הענקית בלקסטון, העניק 150 מיליון ליש"ט לאוניברסיטת אוקספורד, בצעד נוסף של תרומה ללימודים גבוהים. על פי הדיווח, התרומה היא הגדולה ביותר בהיסטוריה של האוניברסיטה בת ​ה-​800 שנים, וצפויה לסייע לשלם עבור בניין מדעי הרוח החדש ולהקמת מכון חדש לחקר האתיקה של בינה מלאכותית. זו התרומה האחרונה בשרשת התרומות של שוורצמן, אשר עלה לכותרות כפילנתרופ ב-2008 כאשר תרם  100 מיליון דולר לספרייה הציבורית של ניו יורק. באוקטובר האחרון, שוורצמן תרם 350 מיליון דולר כדי לסייע להקים מכללת מחשוב במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס. שמו מופיע גם במרכז הקמפוס באוניברסיטת ייל והוא הקים בנוסף את תוכנית החוקרים של שוורצמן באוניברסיטת צינג-הואה בבייג'ינג כדי לחנך מנהיגים עולמיים עתידיים על סין.
התרומה הנוכחית היא יוצאת דופן עבור אוניברסיטאות בבריטניה, אשר מאמצי גיוס הכספים שלהן בדרך כלל משתרכים אחר עמיתיהן בארה"ב. כאשר מנהל קרנות הגידור דיוויד הארדינג תרם 100 מיליון ליש"ט לאוניברסיטת קיימברידג בחודש פברואר, זו הייתה התרומה הפרטית הגדולה ביותר למכללה באנגליה מפילנתרופ בריטי.