עליות בוול סטריט
צילום: iStock

הדובים נעלמו? ביקושי שיא השבוע למניות בארה"ב

אחרי ראלי של יותר מ-20% בחודשים האחרונים, נראה שהציבור חוזר לשוק האמריקני. ע"פ בנק אוף אמריקה, הוזרמו לשוקי המניות השבוע  סכום שיא של 27.2 מיליארד דולר

עמית נעם טל | (22)

החודשים הראשונה של 2019 עשויים להיות מבלבלים במיוחד עבור המשקיע הממוצע. מחד גיסא, נתוני המאקרו שמתפרסמים בכל העולם ממשיכים להידרדר ולהצביע על האטה כלכלית. מאידך גיסא, שוקי המניות ובפרט שוקי המניות בארה"ב ביצעו ראלי אדיר של יותר מ-20% מהנמוך שקבעו דצמבר. היום נראה כי המשקיעים החלו להאמין בראלי, והזרימו ביקושים אדירים השבוע לשוקי המניות.

ע"פ נתונים של בנק אוף אמריקה, לאחר שבמשך 13 השבועות האחרונים היו המוסדיים בארה"ב והמשקיעים הקטנים בעיקר בפוזיציה של "מכירת מניות", השבוע הוזרמו ביקושים של 27.2 מיליארד דולר לשוקי המניות. מדובר בסכום ה-2 בגובהו בהיסטוריה.

נתוני בנק אוף אמריקה לתחילת השנה- כסף רב זרם השבוע לשוקי המניות

 

 

במקביל, בבנק אוף אמריקה מציינים כי נמשכת הריצה של המשקיעים לשוקי האג"ח, זהו השבוע העשירי ברציפות. נזכיר כי ביום רביעי האחרון נרשם שיא של שנתיים, כאשר כ-9.3 טריליון דולר נסחרו בתשואה שלילית (לכתבה המלאה).

תגובות לכתבה(22):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    אחד 18/03/2019 11:50
    הגב לתגובה זו
    שחיטה נעימה
  • 14.
    גרף מעניין 17/03/2019 07:59
    הגב לתגובה זו
    כאשר יש זרימה שלילית למניות אחלה חחחח
  • 13.
    אוטוטו 17/03/2019 07:46
    הגב לתגובה זו
    תהיה יותר כואבת אוי אוי אוי ...
  • 12.
    אוטוטו 17/03/2019 07:45
    הגב לתגובה זו
    זה הגנבים בוואלסטריט חזרו להטיס מניות הפאנג כמו 17 תחילת 18 הסוף כמו סוף 18 בעוצמה גדולה יותר תזהרו נוכלי וואלסטריט מטיסים ויברחו ישארו הפריירים
  • 11.
    אוטוטו 17/03/2019 07:41
    הגב לתגובה זו
    ירידות חזקות
  • 10.
    אוטוטו 17/03/2019 07:40
    הגב לתגובה זו
    החזקות בדרך מכינים תשורטים
  • 9.
    ניר 16/03/2019 22:31
    הגב לתגובה זו
    ם. עכשיו הציבור נכנס? כשאנחנו מתקרבים כמה אחוזים מתיקון יורד בשוק . ר תמיד דפוק. למדתי שכשכולם מפחדים להכנס וכשכולם נכנסים לצאת...רק ככהעושים כסף בשוק
  • 8.
    ככה דוחפים 16/03/2019 19:07
    הגב לתגובה זו
    חפני כמה חודשים כמעט קריסה מה קרה למה מה?
  • 7.
    העיקר גורביץ מזהיר ממפולת (ל"ת)
    גורביץ 16/03/2019 15:17
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    דן 16/03/2019 14:58
    הגב לתגובה זו
    כתבת שהם יחזרו לקנות מהשוק חזרה ...
  • 5.
    מחכה שגורביץ יתהפך כדי להיכנס לשורט (ל"ת)
    הצלחה מובטחת 16/03/2019 10:37
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    עמי 15/03/2019 19:58
    הגב לתגובה זו
    אתר כלכלי רציני שמכבד את עצמו לעולם לא יגתוב- נראה שהציבור חוזר. מה שברור הוא שהפאד והבנקים המרכזיים מזרימים בטרוף כספים לבנקים המסחריים כדי שירכשו מניות וזה בדוק כי על כך כותבים בכל התקשורת האמריקאית ובשפה יותר פשוטה מכנים זאת "פירמידה אלבאנית".
  • אתה אמיתי ??? 15/03/2019 21:36
    הגב לתגובה זו
    מה יהיה ?? ישראלי מצוי מקטר מבלי לבדוק ??
  • עמי 16/03/2019 13:31
    תראה מה קורה לכל מי שמאמין בגרפים כמו גורביץ למשל. אגב מניתוח מקורות הנזילות של האזרח האמריקאי וההון המופנה לחיסכון נמצא שבשעת חרום אין לאמריקאי הממוצע אפילו 400 דולרים חיסכון זמין נזיל וכנראה שאינך מבין עד כמה הקישקוש הזה של הגרפים מסתיר בכמה אמריקאים מדובר. לדעתי לא יותר מאחוז בודד באוכלוסיה
  • 3.
    יחזקאל 15/03/2019 19:43
    הגב לתגובה זו
    תמונה זהה ב2000 וב 2008
  • אין שמאל ואין ימין 16/03/2019 16:41
    הגב לתגובה זו
    השוק יעלה שנים ארוכות
  • ניר 16/03/2019 15:26
    הגב לתגובה זו
    הראש עם כל הגרפים והטכני הדבילי הזה .
  • 2.
    ערן 15/03/2019 18:24
    הגב לתגובה זו
    הפרויקט בגינאה רוקם עור וגידים בהצלחה למשקיעים
  • 1.
    התפוז המכני 15/03/2019 18:07
    הגב לתגובה זו
    להיכנס למניות בעוד שמצב הכלל עולמי במצב לא הכי טוב , האם זה הרגע שהמצב יכול להשתנות לירידות חדות כנראה שכן לאור המצב שהמדדים נשענים בצורה מלכותית וזה לא הגיוני .
  • שקר מחזורים קטנים מאוד (ל"ת)
    איציק 15/03/2019 18:57
    הגב לתגובה זו
  • חנני 15/03/2019 18:47
    הגב לתגובה זו
    חביבי,אל תתווכח עם השוק' לך עם מה שיש עליות ירידות, לא לתזמן את השוק פשוט זרום איתו. רק לא נגד הזרם ותרוויח...
  • באו על נפשך ילד.. (ל"ת)
    משקיע ענק 15/03/2019 20:09
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: