טראמפ: "או שיהיה הסכם אמיתי עם סין או שלא יהיה הסכם בכלל"
נשיא ארה"ב ממשיך לייצר ספקולציות סביב מלחמת הסחר עם סין. טראמפ: "בסופו, של דבר, אני מאמין שהסכם עם סין יגיע"
נשיא ארה"ב, דונדלד טראמפ, ממשיך לייצר ספקולציות סביב מלחמת הסחר עם סין והבוקר צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי מבחינתו "או שיהיה הסכם אמיתי עם סין או שלא יהיה הסכם בכלל". טראמפ הוסיף ואמר כי לדעתו הסכם עם סין יגיע בסופו של דבר.
ברקע לפסגת G-20 שהתקיימה בארגנטינה, שיגר אתמול הנשיא טראמפ ציוץ ובו טען כי "סין הסכימה להפחית ולהסיר את המכסים על כלי רכב אמריקאים שמיוצאים לסין, אשר שיעור המכס שנדרש בגינם עומד על 40% כרגע", דבר שהוביל את החוזים על המדדים המובילים לעליות שערים חדות, אך התברר בסופו של דבר כנסיון של הנשיא להקפיץ את השווקים. בהמשך לציוץ של טראמפ, שר האוצר האמריקני, סטיבן מנוצ'ין, טען כי "הורדת התעריפים צפויה להיות חלק מההסכם הכולל", כלומר רק כחלק מתהליך עתידי ויועצו הכלכלי של הנשיא, לארי קולדו, הוסיף לחששות כאשר טען "כי להבנתו, סין הסכימה להוריד את המכסים על ייבוא מכוניות". מאוחר יותר, התראיין קודלו לתקשורת ואמר כי הציוץ של טראמפ היה לא נכון: "לבית הלבן אין הסכם עם סין כרגע להורדת המכסים על רכבים אמריקנים". נזכיר כי טרם הפגישה עם נשיא סין שי ג'ינפינג, אמר נשיא ארה"ב כי הוא לא בטוח שהוא ממש רוצה להגיע להסכם עם סין. לדבריו "אני חושב שאנחנו קרובים מאוד להסכם עם סין, אבל אני לא בטוח שאני רוצה לעשות את זה. במצב העניינים הנוכחי אנחנו רואים מיליארדים של דולרים זורמים לארה"ב בצורה של מכסים ומסים, אז אני באמת לא יודע. סין לדעתי רוצה הסכם, ואני מקוה שיהיה כזה, אבל למען האמת, אני אוהב את המצב כמו שהוא עכשיו". הנשיא הגדיר את פסגת G-20 עד כה כהצלחה מבחינתו. מסיבת העיתונאים אשר הייתה צפויה להתקיים אתמול נדחתה ותערך לאחר הלוויתו של נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ורג' בוש, אשר נפטר ביום שישי האחרון בגיל 94.We are either going to have a REAL DEAL with China, or no deal at all - at which point we will be charging major Tariffs against Chinese product being shipped into the United States. Ultimately, I believe, we will be making a deal - either now or into the future....
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) December 5, 2018
- 5.כנראה שגם הנשיא הוא שורט (ל"ת)דני 05/12/2018 10:07הגב לתגובה זו
- 4.נשיא מטורף 05/12/2018 10:06הגב לתגובה זוהוא יהרוס את כל הבורסות בעולם, כולל ארה"ב , בציוציו המטומטמים. אין לחזות את מעשיו ודבוריו בכל רגע נתון. טיפש בחסד עליון.
- 3.יעקב 05/12/2018 09:34הגב לתגובה זוצריך לתבוע אותו כמו את מאסק לא יכול להיות שהוא מוציא דברים לא נכונים הבנאדם דפוק לגמרי
- שלמה 05/12/2018 14:08הגב לתגובה זוהייתי חודש עם אמריקאים בקורס מקצועי ואני לא ממציא דברים.כל חודש מישהו יורה ללא הבחנה באנשים שהוא לא מכיר בגלל קריזה .הם לא צפויים וכך ניראה וולסטירט
- 2.תום 05/12/2018 09:31הגב לתגובה זוישמור עלינו בורא עולם מזה ומהשני
- 1.טראמפ לא יודע בעצמו מה הוא רוצה (ל"ת)אלפא רומאו 05/12/2018 09:29הגב לתגובה זו
TV
האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?
מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר.
בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן.
לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה.
כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח.
כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות.
המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל.
לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם.
מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת.
מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב.
כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00.
נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר.
הנה הריאיון המלא:
