עליות מסחר בורסה חצים חץ
צילום: Istock

סגירה ירוקה בוול סטריט: הדאו ג'ונס טיפס 1.3%, מניית בנק אוף אמריקה זינקה 3.7%

המשקיעים זנחו את מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין: המדדים בסין זינקו הבוקר עד 2.5%,  הבנקים בארה"ב הובילו את המגמה החיובית הערב בוול סטריט. טוויטר נפלה 5.4% במסחר עצבני. הלירה הטורקית קורסת
עמית טל | (12)

יום המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים. כאשר השווקים נכנסים לשבועיים בהם הבנקים המרכזיים צפויים להזרים ביקושים להגדיל את מאזניהם, נראה כי החששות נעלמים. המשקיעים מתעלמים כעת מסוגיית מלחמת הסחר בין ארה"ב לבין סין שעלתה לשיאים חדשים ביום שישי האחרון.

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%

בגזרת הישראליות, טבע ( סימול:TEVA) טיפסה 0.5% והמשיכה לרכז עניין רב לאור התנודתיות בימים האחרונים. אופקו (סימול:OPK) קפצה הערב 5.8% לאחר שזינקה ביום שישי האחרון בכ-7.8%. פלוריסטם (סימול:PSTI) הודיעה כי חתמה על הסכם עם חברת פישר סיינטיפיק, שמטרתו לקדם תהליכים חיוניים בתעשיית הרפואה התאית באמצעות יישום ידע וניסיון של שתי החברות.

ביום שישי האחרון בוצעה "יריית הפתיחה" למלחמת הסחר בין ארה"ב לסין, כאשר סין וארה"ב הטילו אחת על השנייה מכסים בהיקף של 34 מיליארד דולר. הסינים הגדירו את המהלך כפתיחה של "מלחמת הסחר הגדולה בהיסטוריה". למרות הטונים הגבוהים בין המדינות, המדדים המובילים טיפסו בחדות ביום שישי האחרון, וזאת בזכות תמיכה מחודשת מצד הבנקים המרכזיים (שצפויה להימשך בשבועיים הקרובים). המגמה החיובית נמשכה גם הבוקר, כאשר המדדים בסין זינקו עד 2.5% ותיקנו במעט את הירידות החדות בחודש שעבר.

כאשר לא צפויים פדיונות נוספים בשבועיים הקרובים מצד הפד', "הבריחה לדולר" נעצרה בשווקים, כאשר הדולר אינדקס (סימול:DXY) נסגר בעליות קלות בלבד ברמה של 93.4 נק'. היואן הסיני מתחזק כעת מול המטבע האמריקני בכ-0.5%. נציין כי הדיווחים על התפרקות מסתמנת של הממשלה בבריטניה מעניקה בשעות האחרונות רוח גבית לדולר (לכתבה המלאה).

הלירה הטורקית נפלה בשעה האחרונה בכ-2.5% לאחר שהתברר כי הנשיא ארדואן מינה את בנו להיות שר האוצר במדינה.

שוקי האג"ח הממשלתיים בארה"ב עשויים להתחיל לרכז עניין רב בימים הקרובים לקראת הצמצום המתוכנן של הפד' בסוף החודש, והמעבר לשלב 4 מתוך 5 בצמצום המאזן. תשואת אג"ח ארה"ב לתקופה של 10 שנים עומדת על 2.85%.  התשואה ל-5 שנים עומדת כעת על 2.75%.

תשואת האג"ח של ארה"ב לתקופה של 10 שנים: התהליך שהתרחש בשנה האחרונה לקראת מעבר שלבים בצמצום המאזן (נובמבר, ינואר, אפריל) יחזרו גם הפעם?

בגזרת הסחורות, הזהב טיפס הערב בכ-0.2% ונסחר סביב הרמה של 1,260 דולרים לאונקיה, כאשר היחלשות הדולר תורמת למהלך. הנפט נסחר בעליות קלות, סביב מחיר של 73.4 דולר לחבית.

במרכז

מניית ביוג'ין (סימול:BIIB) איבדה 1% וריכזה עניין לאחר שזינקה ביום שישי האחרון בכ-19.6% לאחר שדיווחה על תוצאות חיוביות בניסוי בטיפול באלצהיימר. נציין כי למניית החברה יש משקל רב בתעודות הסל העוקבות אחר הסקטור (סימול:IBB).

מניית דויטשה בנק (סימול:DB) מטפסת כעת 0.7% וממשיכה לרכז עניין ברקע לקשיים הרבים שהבנק נתקל בהם בשנה האחרונה, וברקע לדיווחים (שהוכחשו) כי ג'יי פי מורגן מתעניינים ברכישת נתח מהבנק. מניות הבנקים האמריקנים מזנקות כעת עד 3.7% ברקע לעליית התשואות בשוקי האג"ח.

טוויטר (סימול:TWTR) סגרה בירידות של  5.4% לאחר שנפלה מוקדם יותר בכ-9%, וזאת ברקע לדיווח של החברה כי מחקה בחודשיים האחרונים כ-70 מיליון משתמשים שנחשדו כמזויפים או מעודדים "פייק ניוז". נציין כי המספר הפתיע משקיעים רבים, שכן מדובר בכ-20% ממשתמשי החברה לפי הדו"חות האחרונים.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    עמית טל הגיע הזמן לפרוש. פרשן כלכלי אתה לא! (ל"ת)
    יוסי 10/07/2018 00:18
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    עמך 10/07/2018 00:17
    הגב לתגובה זו
    השוק מהונדס באמצעות 4 מניות של הFANG. אם זה נראה לכם שוק בריא שיהיה לכם לבריאות.
  • 7.
    תרגיעו ומהר .תהיה מפולת תוך 5 שנים .אני מזהיר . (ל"ת)
    דוקטור ניר ( איצ 100 09/07/2018 23:08
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אמריקאים הם עם משוגע בהרבה נושאים וגם בוולסריט (ל"ת)
    שלומי 09/07/2018 21:50
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    כאן פרופסור אוויר חם.קח אוויר קר ותוציא חם.שווה (ל"ת)
    אל מגיב 1 09/07/2018 21:08
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    לא מפסיק להוציא אוויר מעצבים (ל"ת)
    פרופסור אוויר חם 09/07/2018 19:33
    הגב לתגובה זו
  • זה לא מצחיק בכלל.מה קורה פה. (ל"ת)
    דוקטור ניר 100 09/07/2018 22:41
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אזרח 09/07/2018 18:57
    הגב לתגובה זו
    ואתם מונעים ממשקיעים להיכנס ןלהרוויח.אנחנו רק מפסידים בגללכם
  • מה פתאום .בגללי ???.אני אומר רק ש.... (ל"ת)
    איצ 100 דוקטור ניר 09/07/2018 22:33
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רק למעלה 09/07/2018 18:26
    הגב לתגובה זו
    חברים כל הכתבות הכל שטויות זה רק למעלה
  • 1.
    שוק הזוי (ל"ת)
    לא מבין 09/07/2018 17:28
    הגב לתגובה זו
  • הזוי מאד... נתקע את היאנקים מכל הכיוונים. (ל"ת)
    כולי ענק 09/07/2018 19:39
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: