אורי הדומי מזור
צילום: ישראל סאן

מזור השלימה הערב צניחה של יותר מ-12% תוך 4 ימים

מניית החברה, שקבעה שיא כל הזמנים חדש רק ביום שני האחרון, יורדת  הערב בחדות ברקע לצמצום השקעה של קרן אורקל.  שווי של 1.7 מיליארד דולר מוצדק?
עמית טל | (7)
נושאים בכתבה בועה מזור ת"א 75

מניית מזור (סימול:MZOR) איבדה הערב 5.6% בוול סטריט, ומשלימה צניחה חדה של מעל 12% משיא כל הזמנים שקבעה רק ביום שני האחרון. ברקע לירידות הערב, החברה מקבלת הורדת המלצה. כמו כן, הידיעה כי קרן ההשקעות של אורקל הורידה את השקעותיה במניה ברבעון האחרון מוסיפה לחץ על המניה.

קרן Oracle Investment Management דיווחה היום על אחזקותיה, ומהדו"חות רואים כי החברה חיסלה במהלך הרבעון האחרון כ-10.18%  (מכרה 251,257 מניות) מאחזקותיה במזור. קרן הגידור מחזיקה כעת 2.22 מיליון מניות החברה. נראה כי הזינוק החד במחיר המניה בשנה האחרונה (מעל 220%) הביא את הקרן לממש רווחים.

בתוך כך, בית ההשקעות Needham & Company  הוריד הערב את דירוג החברה לתשואת חסר.

 גרף מניית החברה הערב:

 

שווי השוק של החברה נכון להערב עומד על 1.725 מיליארד דולר, והשאלה הגדולה אם האם מחיר המניה לא מנופח להחריד. בחודש שעבר פרסמה החברה את התוצאות לרבעון האחרון של 2017, מהדו"חות עולה כי החברה עברה לראשונה לאחר שנים של הפסדים לרווח מתואם של 1.9 מיליון דולר, כאשר הרווח הלא מתואם עמד על 437 אלף דולר בלבד. ברבעון המקביל אשתקד הפסידה החברה 4.26 מיליון דולר.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    נס 20/03/2018 00:45
    הגב לתגובה זו
    למשהוא היה אנטרס להוריד את שער המניה ..וזאת כדי לקנות סחורה בזול .ממש רואים את זה שקוף..ומי שחכם. יאסוף מניות ..כי היא עוד תחזור לצמוח בגדול..עוד תראו. .
  • 6.
    פרופסור למזור 19/03/2018 18:34
    הגב לתגובה זו
    לא יעזור כלום לאלו שמנסים לצנן בכוח את המנייה כדי להכנס לפוזיציה בתנאים נוחים יותר. מזור תחזור עוד בענק - ואני לא מדבר באחוזים אלא במכפלות, כפי שציין סגן נשיא מדטרוניק כנשאל על מכירות מערכת ה MAZOR X. שנת 2018 זו שנת מעבר כיוון שמדטרוניק החלה לשווק בלעדית את המערכת באוקטובר האחרון, ולוקח זמן לאמן את מאות אנשי המכירה שלה כדי שידעו למכור את MAZOR X. אבל זה רק עניין של זמן עד שבכל מרכז רפואי שמכבד את עצמו תהיה מערכת כזו, ואנחנו מדברים על 5000 מרכזים רפואיים בארה"ב לבדה! בעולם המתקדם כולו מעל 10,000. מזור באירופה, ובסין, ובארה"ב - מדובר על פוטנציאל גדילה של 5000 אחוז - כרגע פרוסים בסה"כ 170 מערכות, ומכיוון שהתועלת של המערכת לפציינט (פחות סיבוכים, פחות קרינה, זמן החלמה קצר יותר), לאורטופד (פחות טעויות, יותר בטחון), למרכז הרפואי (אטרקטיבי מבחינה שיווקית בגלל הדייקנות של המערכת) מוכחת - זה רק עניין של זמן עד שהמניה תעבור סופר נובה. אני מעריך ששווי השוק של מזור (בהינתן כמובן שהעולם לא יחווה איזה קטסטרופה), בתוך מספר שנים, יעבור את ה 20 מיליארד דולר (היינו, פי 10 משווי השוק כיום). נמתין ונראה
  • 5.
    רוני 18/03/2018 19:12
    הגב לתגובה זו
    היה מישהו שהמליץ לקנות בשיא. מי זה? שורט על מזור. תרד 20%-30% בהמשך השנה. למרות שתרוויח. אבל עדיין לא מוצדק כזה מחיר גבוה...
  • 4.
    אייל 18/03/2018 09:41
    הגב לתגובה זו
    שווי עדכני לפי דעתי צריך ליהיות 500 מיליון דולר, וגם עם שווי כזה אני לארג.
  • 3.
    סטנלי פישר 17/03/2018 07:48
    הגב לתגובה זו
    של ספקולנטים בורים, שלא מבין שכל מוצר יש שווי ריאלי - ראה מצב מזור, אמאזון, טסלה, נטפליקס, Nvidia, וכו' מחברות הפסדיות ועד חברות עם מכפיל רווח תלת סיפרתי (אמאזון) ואנשים משלמים על המניות האלה כאילו ימשיכו לעלות לנצח
  • 2.
    משה 17/03/2018 07:46
    הגב לתגובה זו
    מזור היא המניה של השנים הבאות חברה חסרת תחרות מקדימה את כל המתחרים ובכל בית חולים בעולם זקוקים למוצר שלה. זה הזמן לאגור מניות מזור .
  • 1.
    אברהם 16/03/2018 23:01
    הגב לתגובה זו
    לא נכון ביום חמישי המניה עלתה ב2 אחוז, עובדה שהקרן מכרה חלק קטן ממזור בגלל הרווח והשאירה חלק גדול מחברת מזור רואה את הפוטנציאל הגדול שבה, ולא תמכור
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: