קים ג'ונג און צפון קוריאה
צילום: AFP

צפון קוריאה הודיעה שתסכים לדבר על הפסקת הגרעין - החוזים מזנקים

שר הבטחון של המדינה: "צפון קוריאה לא רואה צורך להחזיק בנשק גרעיני כל עוד אין איום ממשי כלפי בטחון המדינה"
נועם בראל | (9)

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בארה"ב מזנקים כעת בכ-200 נקודות (0.6%) על רקע דיווח לפיו צפון קוריאה תהיה מוכנה לשקול הפסקה של פרויקט הגרעין, וזאת בנוסף לרגיעה סביב "מלחמת הסחר" שעשויה לפרוץ כפי שהשתמע מדבריו של טראמפ בימים האחרונים.

על פי הדיווח, "צפון קוריאה לא רואה צורך להחזיק בנשק גרעיני כל עוד אין איום ממשי כלפי בטחון המדינה", כך התבטא צ'ונג אי יונג, שר הבטחון של המדינה. עוד הוסיף השר: "צפון קוריאה מוכנה לשאת ולתת עם ארה"ב בנוגע לפירוק הנשק הגרעיני ונירמול היחסים ביניהן"

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    זה כסף בלבד (ל"ת)
    byroni 06/03/2018 15:48
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    לסתומים 06/03/2018 15:33
    הגב לתגובה זו
    דבר ראשון הם איבדו ממשמעותם זה זמן רב וכמעט אין קשר לביצועי המניות בהמשך. דבר שני עד להודעה החוזים היו די גבוהים בסביבות 0.7% ולאחריה משום מה באזור 0.3%. אז מאי נפקא מינא?? חירטוטים. הכל למטה לצורך למטה למטרת למטה.
  • 7.
    אין עדיין שום הוכחה 06/03/2018 15:25
    הגב לתגובה זו
    שמחה מוקדמת
  • 6.
    ברק אובמה 06/03/2018 14:58
    הגב לתגובה זו
    לא יאומן! הגיון פשוט שברור לכל ילד, אם תפעל בהססנות כנגד האויבים שלך ותנסה לרצות אותם בכל דרך אפשרית, הכל בשביל למנוע מלחמה, בסוף תגרום לכך שהם ירגישו חזקים ממך יותר ויותר, תמצא את עצמך בעולם מסוכן הרבה יותר שכל מדינה שעד לא מזמן הייתה נכשלת כיום מחזיקה בארסנל גרעיני ומרשה לעצמה להתנהג איך שהיא רוצה. והינה המלחמה שכל כך רצית למנוע קרובה יותר מתמיד, כל זה בגלל שלא היה לך את האומץ לעשות מעשה ולטפל באותה מדינה בזמן (ומתוך שכנוע פנימי עמוק שאם תתייחס אליה יפה תגרום לה לוותר על דרכיה האלימות ולרצות להיות כמוך).טראמפ היה בין התקוות האחרונות של המערב שעד לא מזמן היה מונהג בידי קומץ ליברלים חיוורים, מקומטים ומפגרים.תסתכלו איך תראה אירופה בעוד 10 שנים ואיך תראה ארה"ב ותבינו לבד מה שווה כל אידואולגית השמאל-ליברליזם-גלובליזציה-זכיות מחבלים שכמעט הביאה לחורבן המערב.
  • 5.
    ידיעה היסטורית. השלכות מרחיקות לכת. (ל"ת)
    שינוי מבורך 06/03/2018 14:52
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    בא 06/03/2018 14:48
    הגב לתגובה זו
    שנישארו בארהב יעברו לשם , אם זה נישמע מטורף ,אז זה היה אותו סיפור מטורף לפני 20 שנה עם סין . ואנשי הצוורון הכחול בארהב ובעולם המערבי ,כולל ישראל ,יוכלו לקבל קיצבאות ביטוח לאומי או למות .
  • 3.
    בא 06/03/2018 14:45
    הגב לתגובה זו
    מבינים שיש עליהם לחץ חזק מארהב ,למעשה הם צריכים את ארהב , וארהב צריכה אותם ,קומוניסטים כאמור , כמו שאדם צריך סרטן !
  • 2.
    אבנר בן דוד 06/03/2018 14:44
    הגב לתגובה זו
    200 נק' זה וואחד זינוק
  • 1.
    מזנקים 0.6% לאן הגענו .....כמה דרמה מיצרים בסך הכל 0.6% (ל"ת)
    אלעד 06/03/2018 14:29
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: