גרף

3 המילים של דובר אפל שהטיסו את המניה ביומיים האחרונים - "off the chart"

אפל שתפרסם דו"חות השבוע זינקה לשיא ומתקרבת להיות הראשונה שנסחרת בשווי שוק של טריליון דולר
מערכת Bizportal | (2)
נושאים בכתבה אפל

ביום חמישי הקרוב לאחר סגירת המסחר תפרסם ענקית הטכנולוגיה אפל (סימול: AAPL) את דו"חותיה הרבעוניים, ואחרי הראלי האדיר במניות אמזון-גוגל-מיקרוסופט בשבוע שעבר אחרי הדו"חות, הרגע הגדול של אפל צפוי לרכז עניין עצום. אלא שלפי התנהגות המניה בשני ימי המסחר האחרונים, נראה שהחגיגות כבר החלו ובענק.

זה בראש ובראשונה קשור ל-3 מילים שנאמרו ביום שישי ע"י דובר אפל לגבי מכירות האייפון X. "בהסתכלות ראשונית, אנחנו רואים שתגובת הלקוחות שוברת את הגרף", כך אמר לרויטרס דובר אפל והצית את דימיון המשקיעים. המניה שעד אותו רגע דשדשה ובשלב מסוים אף התרחקה מעל 7% מהשיא, החלה לזנק. זה התחיל עם ראלי של 3.6% ביום שישי ונמשך עם קפיצה של עוד 2.25% אתמול (ב') לשיא כל הזמנים ושווי של מדהים של 861 מיליארד דולר. כלומר עלייה נוספת של 16% במניה והחברה תהיה הראשונה בוול סטריט שחוצה את שווי הטריליון דולר. עניין שייצר כותרות מסביב לעולם.

נסביר כי כבר ב-12 בספטמבר השיקה אפל את מכשירי האייפון 8 החדשים וגם הציגה את מכשיר האייפון X הנוצץ. אלא שבעוד כולם הבינו שבמכשירי האייפון 8 שהושקו 10 ימים לאחר מכן אין בשורה של ממש, היה ברור שהסיפור הגדול של ההשקה זה מכשיר האייפון X שלאכזבת המשקיעים אפל עדכנה כי מכירתו תחל רק בנובמבר, כלומר הרבה אחרי שהרבעון הפיסקאלי של אפל מסתיים (בסוף ספטמבר). זו הסיבה שמניית אפל צללה כ-7% בימים שלאחר השקת המכשירים ב-12 בספטמבר. ביום שישי האחרון קיבלו המשקיעים הצצה ראשונה לביקושים הצפויים לאייפון X, וזאת בדמות 3 המילים שסיפק הדובר -  "off the charts". בתרגום חופשי הלקוחות מסתערים.

אינדיקציה נוספת לכך שהקונים מסתערים היא זמן ההמתנה לאספקת המוצר. מי שהיה מהיר מאוד ביום שישי עם ביצוע ההזמנה המוקדמת אולי יראה את המכשיר הנכסף כבר ביום שישי הקרוב אבל רבים אחרים יצטרכו להמתין בסבלנות. תוך דקות מרגע פתיחת המכירה המוקדמת קפץ טווח הזמן לאספקת המותר לסדר גודל של 5-6 שבועות! כלומר טווח זמן ארוך בהרבה מהשקות קודמות. אז מצד אחד זמן האספקה מתארך והדבר מעיד על קושי בייצור, אבל מצד שני הדבר מעיד על ביקושים אדירים. לפי גוף המחקר KGI Securities, אפל  תוכל לספק רק 2-3 מיליון מכשירים גלובאלית ברגע ההשקה אבל במהלך הרבעון ימכרו 25-30 מיליון יחידות.

בפיפר ג'פרי הקפיצו היום את מחיר היעד למניית אפל ל-200 דולר, כלומר כבר נותנים לחברה תג של טריליון דולר שווי שוק. האם אכן אפל תנפץ את הטריליון? בוול סטריט מתייחסים לשאלה זו בהקשר של האייפון X כזוג של make or break, ובינתיים זה נראה חיובי. לכן הדו"ח שתציג אפל עשוי להיות פחות דרמטי (צפי למכירות של 46 מיליון מכשירי אייפון), שיחת הוועידה תהיה לוהטת.

מה שכן עשוי למשוך תשומת לב זה סעיף המכירות של אפל לסין. עד לפני שנה וחצי סין הייתה מנוע הצמיחה של אפל, אלא שתחרות גוברת במדינת הענק עם יצרניות אחרות הביאה את מכירות אפל בסין לרשום 6 רבעונים רצופים של ירידה. לפי הערכות, אפל תציג הפעם מכירות של 11 מיליון מכשירי אייפון בסין, זאת לעומת 8 מיליון בלבד ברבעון המקביל אשתקד. הסיבה לגידול במכירות היא ככל הנראה הוזלת מחירים על דגמים ישנים יותר של אפל. 

מניית אפל בשנה האחרונה, והזינוק ביומיים האחרונים:

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אבנרי 31/10/2017 15:46
    הגב לתגובה זו
    בועה שנות ה2000 .מי ששם כסף על אפל שם את כספו על קרן הצבי .
  • 1.
    sus 31/10/2017 14:34
    הגב לתגובה זו
    שוב הספקולנטים רוצים בזול למה קיים בורסה זה בשביל שהחברות יכלו לממש כסף בשביל העסק שלאם כך טבע קנתה חברה אם מלירדים זה כסף קטן בשבילה אבל הספקלנטים הם רוצים בזול את טבע לדוגמה היום עלתה כרוב ל4 אחוז באו הספקלנטים ומרדים אותה אפו פיקוח על הבורסה לו נתנים לה לזוז קדימה

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי. לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך". גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".