פתיחה צורמת מאוד לעונת הדו"חות - אלקואה מתרסקת

מערכת Bizportal | (25)
נושאים בכתבה אלקואה

ענקית האלומיניום אלקואה הייתה היום כרגיל זו שפתחה את עונת הדו"חות בוול סטריט, ובשוק לבטח מקווים שהדו"חות המאכזבים שפרסמה הם אינם איתות לקראת הבאות. אלקואה דיווחה על רווח של 32 סנט למניה, מול תחזיות אנליסטים לרווח של 35 סנט למניה. ההכנסות רשמו ירידה של 6% והסתכמו ב-5.2 מיליארד דולר, זאת בעוד התחזיות היו להכנסות של 5.3 מיליארד דולר. לדבריה החברה, החולשה מוסברת בקיצוץ פעילויות לצד ירידת מחיר האלומיניום. מניית החברה מתרסקת 11% עם פתיחת המסחר ולוחצת מטה את וול סטריט.

תגובות לכתבה(25):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 20.
    ההעעכברים מגיעים 12/10/2016 19:27
    הגב לתגובה זו
    ישר למלתעות החתול
  • 19.
    מחר מעוף אחד וחצי למעלה. (ל"ת)
    רק למעלה 12/10/2016 19:24
    הגב לתגובה זו
  • אדי 13/10/2016 04:11
    הגב לתגובה זו
    מחר אתה פושט רגל.
  • 18.
    לא יעזור ללוזרים שום דבר. אנחנו שולטים במצב. (ל"ת)
    רק למעלה 12/10/2016 19:24
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    תפילות רצונות ומאוויים על מת לא יחיו אותו. (ל"ת)
    הרב הראשי 12/10/2016 19:23
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    רק למעלה 12/10/2016 19:01
    הגב לתגובה זו
    רק למעלה
  • 15.
    אורים ותומים הטוקיו 12/10/2016 18:02
    הגב לתגובה זו
    אני מביט בה בעיינים ..ממש בלבן של העיינים. אט אט האדמומיות משתלטת והלבן נוצה הופך לאדום דם. היא לא חשה במייטבה..מרגישה שהכזיבה. התמשיך לשרוד? כן. ממש כן. אבל בפורמט אחר.
  • 14.
    הטובים לטייח (ל"ת)
    רק למ..עטה 12/10/2016 17:19
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    לא יעזור לכם שפנים (ל"ת)
    רק למעלה 12/10/2016 16:47
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    חולדאי מייאמי. 12/10/2016 16:47
    הגב לתגובה זו
    מתוך שמונה ימי מסחר שם. שישי בירידות נכון לעכשיו. שניים עליות קלות. מה מסמל? לא יודע. מחכה.
  • 11.
    סטנלי פישר הנוכל יציל את המצב !!! (ל"ת)
    לא לדאוג ! 12/10/2016 10:08
    הגב לתגובה זו
  • חחחחחחח 12/10/2016 19:20
    הגב לתגובה זו
    חחחחחחח
  • 10.
    דל ואביון 12/10/2016 09:24
    הגב לתגובה זו
    לחברה שמרוויחה "רק" 5.2 מילארד דולר בשנה. אגב אלקואה עדיין רחוקה מהשער של 2008 לפני המשבר הגדול, מה שמוכיח כמה קשה לצאת ממשברים וכמה אחוזים עוד יש פוטנציאל לעליות!
  • ועוד איך וזאת רק ההתחלה (ל"ת)
    יש 12/10/2016 19:25
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    זקן חכם 11/10/2016 20:08
    הגב לתגובה זו
    ברבעון הקודם ניתחתי כאן את התוצאות הכספיות של החברה. באותם ימים המניה עלתה כי החברה הכתה את התחזית. כתבתי שהכל בלוף. מבט עמוק לדוחות גילה כבר אז ירידה עקבית של ההכנסות מרבעון לרבעון ומאחר ומדובר בחברה ענקית בשוק האלומניום זה מצביע על השוק הדובי בו אנו נמצאים כבר ממחצית 2015. עכשיו אנליסטים מתפקחים.יקח להם קצת זמן לעכל ששוק השוורים נגמר. החודשים הקרובים מאוד מסוכנים למשקיע הקטן. לדעתי שערי המניות ב- 2017 יהיו נמוכים בשיעור ניכר מהיום. שנה טובה.
  • 8.
    יובי 11/10/2016 19:34
    הגב לתגובה זו
    אלקואה דיווחה ב-6 רבעונים האחרונים דוחות מאכזבים אז לא צריך להתרגש יותר מדי... יש עוד מעל 8000 חברות שידווחו... המאני טיים יתחיל בעוד כשבועיים כשגוגל אמזון פייסבוק וכו' ידווחו. זה יהיה האינדיקציה האמיתית אם המכפילים גבוהים מדי...
  • 7.
    רוני 11/10/2016 16:39
    הגב לתגובה זו
    בשלושת הרבעוניים האחרונים. נו , תמיד אפשר לבחור מה שרוצים ולצייר תמונה עגומה מהמציאות. חברות לא יכולות תמיד להכות את תחזיות האנליסטים , פעם הרווחים מעל ופעם מתחת גם זה קורה. העיקר שהחברה מרוויחה כסף ולא מפסידה , בסופו של דבר זה מה שיביא לעליות במניה.
  • 6.
    תיזהרו ממני אנו רעבים (ל"ת)
    החתולים 11/10/2016 16:29
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אלי 11/10/2016 16:23
    הגב לתגובה זו
    שום דבר לא יעזור.
  • 4.
    שמאול 11/10/2016 16:20
    הגב לתגובה זו
    המניה רשמה רווח של 2 סנט פחות מהתחזית של האנליסטים ויש פה כאלה שכבר חושבים שסוף העולם הגיע. חברה קצת פרופרוציות.
  • 3.
    רק למעלה כרגיל 11/10/2016 16:01
    הגב לתגובה זו
    הפחדנים והלוזרים כדי שיברחו ואנו נשתה את הסחורה בזול. ההעעחתולים רעבים יותר מידי ויש ממש להיזהר חברים
  • 2.
    א 11/10/2016 15:58
    הגב לתגובה זו
    אמות הסיפין רועדות תחת רגלינו זה תקופה ארוכה..אך היו גדולים ולא חכמים שניסו ועדיין מנסים לשחק על זמן שאול כאשר הם יודעים בוודאות שהעתיד כבר מאחורינו.
  • 1.
    פרופ' איצ100 11/10/2016 15:27
    הגב לתגובה זו
    זאת ממש לא שאלה או נסוי ותהיה לגבי הכלכלות..השווקים..החברות..אנו באחת התקופות הקשות שידע עולמנו בעת החדשה. אין ספקות ואין שאלות לגבי המצב..מחפשי ההזדמנויות וכסף על הריצפה ורק למעלה..ימצאו עצמם מל שוקת מרוסקת. מאיתנו..ראו הוזהרתם. אנו בוך זה כבר תקופה ארוכה מאד.אולם השאננות ויהיה בסדר..יתנפצו בפניינו בעוצמות אדירות. שנה טובה.
  • הסיכון הכי גדול הוא לא לקחת סיכון (ל"ת)
    אור 11/10/2016 16:25
    הגב לתגובה זו
  • בוך>בתוך (ל"ת)
    איציק 11/10/2016 16:03
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: