המניה הענקית שהשלימה ביום שישי מהלך של 38,715%

מערכת Bizportal | (8)
נושאים בכתבה אמזון
המדדים המובילים בוול סטריט סגרו בשיא ביום שישי האחרון ולכן לא קשה לאתר מניות ששוהות כעת בשיא כל הזמנים, ובכל זאת ציוץ של אתר StockTwits הצליח למשוך תשומת לב. לפי הציוץ, מניית אמזון (סימול: AMZN) שסגרה ביום שישי בשיא אחרי מהלך עליות אדיר של 60% מאז השפל בשווקים בפברואר האחרון השלימה מאז הנפקתה ב-1996 מהלך עליות מסחרר של 37,715%. תשואה שנתית נאה מאוד של 36%, וזה כולל שנים קשות כמו 2000, אז צללה המניה ב-80% או 2008 אז צללה המניה ב-45%. לפי הציוץ, מי שהשקיע 10,000 דולר באמזון בהנפקה, מחזיק כעת במניות בשווי של 4.5 מיליון דולר.  אמזון שולטת ביד רמה בשני תחומים ענקיים וצומחים, וזו הסיבה שהביאה את החברה לשווי שוק מפלצתי של 365 מיליארד דולר, ברקשייר הת'וואי, פייסבוק או אקסון מובייל. מעליה נמצאות רק מיקרוספוט (456 מיליארד דולר, שיא כל הזמנים), גוגל (556 מיליארד דולר, שיא כל הזמנים) ואפל (587 מיליארד דולר, מינוס 19% מהשיא).  התחום הראשון הוא המסחר אונליין בארה"ב והתחום השני הוא שירותי ענן. נכון לרבעון הראשון לאמזון היה נתח שוק של מעל 41% מסך המסחר באינטרנט בארה"ב. כלומר כמעט כל רכישה שניה דרך האינטרנט - אמזון גוזרת עליה קופון ומדובר בתחום בנמצא בצמיחה חזקה. התחום השני הוא שירותי מחשוב ענן שהינו תחום חדש יחסית שמציג קצבי צמיחה אדירים. אמזון למעשה משכירה לחברות אחרות שרתים וכך אלו לא צריכות לבצע השקעות ענק בתחום ה-IT ויכולות להתרכז בפעילות הליבה שלהן ובמקביל ליהנות ליכולות מחשוב ברמה הגבוהה ביותר. ברבעון השני אמזון רשמה גידול של 58% בהכנסות מסגמנט זה ל-2.89 מיליארד דולר ונראה שהחברה צפויה לעמוד ביעד שהציב המנכ"ל ובעל השליטה ג'ף בזוס - הכנסות של 10 מיליארד דולר משירותי ענן השנה. נכון לתחילת השנה, אמזון החזיקה בנתח שוק של מעל 30% בתחום שירותי ענן בארה"ב. אגב, עם החזקה של כמעט 17% בחברה בשווי של מעל 62 מיליארד דולר, בזוס הוא האיש הרביעי בעושרו בעולם.  בשורה התחתונה, אמזון שפרסמה דו"חות בסוף יולי רשמה ברבעון השני רווח זעום יחסית של 857 מיליון דולר, ובכל זאת מדובר בזינוק של מאות אחוזים ביחס לרווח שנרשם ברבעון המקביל אשתקד. הדבר משתקף כמובן במכפיל של אמזון שבהסתכלות של 12 החודשים האחרונים נמצא בשמיים - סביב 190. ההסבר לכך הוא שאמזון עדיין מבצעת השקעות גדולות ושהמשקיעים רואים בה חברה בצמיחה מהירה ולכן מוכנים לשלם מחירים גבוהים. בהסתכלות על התחזיות ל-2018, המכפיל יורד ל-41. עוד נציין כי ההכנסות ברבעון השני טיפסו 31% ל-30.4 מיליארד דולר והצפי לרבעון השלישי (הנוכחי) הוא להכנסות של 31-33.5 מיליארד דולר.  ביום שישי סגרה אמזון במחיר של 765 דולר. במחלקת המחקר של UBS נקבו לאחר הדו"חות האחרונים במחיר יעד של 900 דולר (העלו מ-785 דולר), אפסייד של 17.5%. בג'פריס הקפיצו את מחיר היעד מ-865 דולר ל-950 דולר ובאופנהיימר העלו מ-930 דולר  ל-941 דולר. בג'יפי מורגן נקבו במחיר יעד של 925 דולר, בגולדמן זאקס מחיר יעד של 920 דולר. במחלקת המחקר של Bernstein היו הכי שוריים עם מחיר יעד של 1,000 דולר.    מניית החברה מאז שנת 2000  

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    המלצת מלכודת ניפוח האשראי. (ל"ת)
    מחיר מנופח 07/08/2016 21:37
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    משקיע 07/08/2016 17:23
    הגב לתגובה זו
    ועשה את התשואות האלה.
  • 3.
    שלום 07/08/2016 16:00
    הגב לתגובה זו
    כיטוב 20 מיליון שווי עכשיו,1 מיליארד ב 2017 שהתרופה היחידה בעולם שמטפלת בשתי בעיות יוצאת? מחזיק ולא ממליץ לקנות או למכור
  • 2.
    מלי 07/08/2016 15:30
    הגב לתגובה זו
    שרותי ענן יש גם למלאנוקס בקרוב 250 דולר למניה סבלנות זה שם המשחק שבוע טוב
  • זה אומר משהוא 07/08/2016 15:53
    הגב לתגובה זו
    לפחות זה מצביע על כך שהם לא בונים על הצעת רכש שתגיע לחברה בעוד מספר שנים בשווי אסטרונומי.
  • אא 07/08/2016 16:31
    כל היום הוא מדבר מזכיר לי את בן דב דיבורים כמו חול ואין מה לאכול
  • בחיאתק שחרר משטויות 07/08/2016 15:51
    הגב לתגובה זו
    מיליארד דולר
  • 1.
    וזה אומר שעכשיו זה לא הזמן להשקיע בה.. (ל"ת)
    רועי 07/08/2016 15:19
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: