אדיר מילר במוקד מכבי
צילום: יח"צ/ יוטיוב

סערת הסרטון עם אדיר מילר: מחצית מהגולשים נגד 'מכבי', 7% קוראים לנטוש את הקופה

1,400 פוסטים בעברית וברוסית בתוך יומיים, 7% שקוראים לנטוש את 'מכבי' ומלא ביקורת על הפרסומת. Vigo בדקה לאייס את השיח ברשתות על הפרסומת של אדיר מילר - ואיך 'מכבי' הייתה יכולה למנוע את המשבר
אלכסנדר כץ | (14)
קמפיין הרשת של מכבי שירותי בריאות בכיכובו של אדיר מילר, ממשיך להסעיר את הרשת הישראלית, גם לאחר שהסרטון "הסורר" הוסר. מבדיקה שביצעה חברת הניטור Vigo עבור אייס, עולה כי עד הבוקר (יום ה') נרשמו 700 פוסטים בשפה העברית, ומספר דומה בשפה הרוסית, כאשר עמוד הפייסבוק של מכבי סופג עשרות קריאות של גולשים.   מהבדיקה עולה כי 52% מהתגובות ביקרו את הקמפיין, 25% היו בעדו ו-23% לא נקטו עמדה בנושא – ומרביתם מציינים את הסרת הסרטון בלבד. יש לציין כי הסרת הסרטון עצמה אינה נתפסת בעיני הגולשים המבקרים כהתנצלות, שכן קיימים סרטונים נוספים שפוגעים באוכלוסיות אחרות.   מבין 52% שלא אהבו את הסרטון, 7% מהפוסטים, כ-100 גולשים בעברית וברוסית, כתבו כי יעזבו את הקופה בעקבות הקמפיין. ועדיין, לא בטוח שכל אותם 100 גולשים חברים ב'מכבי', ואפשר להעריך כי הקופה לא תסבול כעת מנטישה של 75 מלקוחותיה.  נתונים: Vigo   כזכור, שלשום עלתה 'מכבי' בקמפיין שכלל 5 סרטונים שהופקו על ידי על ידי משרד הפרסום יהושע TBWA וטורגטו ליוטיוב, פייסבוק ואתרי האינטרנט המובילים בארץ. הביקורת לא איחרה להגיע בעקבות הסרטון ספציפי בו מילר שמתחזה ל"אנטולי" ממוקד שירות הלקוחות של הקופה, מנהל שיחה עם לקוחה אמיתית בשם "אולה", ולדברי גולשים – הפרסומת פוגענית ולא ראויה. דף הפייסבוק של 'מכבי' זכה לשלל תגובות קשות בנושא, כולל מם שקבע: "יש קופת חולים, ויש גזענים".  

סרטון "אדיר". חובת צפייה לאשדודים:מכבי שירותי בריאות

Posted by ‎גבריאל כנפו - Gabriel Knafo‎ on Tuesday, February 23, 2016
גם ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) התערבה, כתבה פוסט קשה בעקבותיו שוחחה עם מנכ"ל 'מכבי' רן סער. בהמשך הוסר הסרטון עם הלקוחה דוברת הרוסית. ממכבי שירותי בריאות נמסר אתמול כי "רצינו ליצור סרט מצחיק שמעורר חיוך ברוח הומוריסטית. קיבלנו הרבה מאד תגובות חיוביות אבל גם כאלו שנפגעו ולא מצאו אותו מחויך. מכיוון שלא הייתה בכוונתנו לפגוע באף אחד, החלטנו להוריד את הסרט שבו אדיר משוחח עם אולה, דוברת הרוסית". כאמור, הרבה יותר ביקרו את הסרטון, מאשר אהבו אותו.   רביב טל, מנכ"ל Vigo, אמר לאייס כי "הקמפיין החדש של מכבי עורר סערה, כאשר חלק מהגולשים התחברו להומור וחלק ראו בו לעג ללקוחות הקופה. אם ביומיים האלה הייתה מכבי עוקבת אחר ממדי הביקורת  ומגיבה בהתאם – היא הייתה יכולה למנוע לחלוטין את עוצמת המשבר הנוכחי".  

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    קופה מזורגגת לעזוב אותה בלי קשר לפרסומת הגזענית (ל"ת)
    דני 26/03/2016 12:29
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    חיפוש הכבוד גומר את האזור (ל"ת)
    מזרח תיכון 29/02/2016 11:25
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    ילדותי מיותר ולא מצחיק (ל"ת)
    פריצל 29/02/2016 00:15
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    דן 28/02/2016 19:35
    הגב לתגובה זו
    מי שנעלב - אדיוט
  • 10.
    משה 28/02/2016 14:42
    הגב לתגובה זו
    גם יצפאן עשה אותו דבר ואז זה היה מצחיק... התקשורת אלופה בלהמציא כותרות בלי בסיס. קשה לי להאמין שזה מעסיק את האנשים...
  • 9.
    קצת הומור לא הרג אף אחד. הסרטונים מעולים. (ל"ת)
    נדב 27/02/2016 14:03
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    פוטין 26/02/2016 15:32
    הגב לתגובה זו
    אפס הבנה במודעות
  • 7.
    האמת לפעמים כואבת.רק מכבי (ל"ת)
    אורי 25/02/2016 19:44
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    קשקוש וזה הכול. אין כמו התקשורת להלהיב המונים הדיוטים (ל"ת)
    HAKY1 25/02/2016 17:24
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אני לא מבין מה הבעיה??? סתם מצחיק. אף אחד לא צריך להפגע. (ל"ת)
    מילר 25/02/2016 16:44
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ישראלי 25/02/2016 16:21
    הגב לתגובה זו
    הוא עשה ממנה מטומטמת. בכך פגע בעדה שלימה.
  • 3.
    א.ט. 25/02/2016 16:09
    הגב לתגובה זו
    נו שוינט, מילר מתלוצץ עם הלקוחה... מעליב זה בטוח לא (וכן, אני עולה, לא חדש, מרוסיה) ולכן חברי הכנסת יכולים ממש להירגע. להיפך, לדעתי, הפרסומאים בחרו "להתעלל" ברוסים מתוך הציפיה שיבינו את הצחוק... הדבר היחיד שלא הבנתי, זה מה בדיוק המסר מהפרסומת? שמדי פעם במקום לקבל נציג שירות מקבלים את אדיר מילר? מה מכבי ניסתה לפרסם בזה?
  • 2.
    רבותי זה לא מעליב - זה היה מצחיק אבל לא מתאים לפרסום (ל"ת)
    משה ראשל"צ 25/02/2016 16:00
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תנו חיוך הכל לטובה... (ל"ת)
    אחלה סרטון 25/02/2016 15:59
    הגב לתגובה זו
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים

הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.


פריים טיים

להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני  עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.

בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.