אדיר מילר במוקד מכבי
צילום: יח"צ/ יוטיוב

סערת הסרטון עם אדיר מילר: מחצית מהגולשים נגד 'מכבי', 7% קוראים לנטוש את הקופה

1,400 פוסטים בעברית וברוסית בתוך יומיים, 7% שקוראים לנטוש את 'מכבי' ומלא ביקורת על הפרסומת. Vigo בדקה לאייס את השיח ברשתות על הפרסומת של אדיר מילר - ואיך 'מכבי' הייתה יכולה למנוע את המשבר
אלכסנדר כץ | (14)
קמפיין הרשת של מכבי שירותי בריאות בכיכובו של אדיר מילר, ממשיך להסעיר את הרשת הישראלית, גם לאחר שהסרטון "הסורר" הוסר. מבדיקה שביצעה חברת הניטור Vigo עבור אייס, עולה כי עד הבוקר (יום ה') נרשמו 700 פוסטים בשפה העברית, ומספר דומה בשפה הרוסית, כאשר עמוד הפייסבוק של מכבי סופג עשרות קריאות של גולשים.   מהבדיקה עולה כי 52% מהתגובות ביקרו את הקמפיין, 25% היו בעדו ו-23% לא נקטו עמדה בנושא – ומרביתם מציינים את הסרת הסרטון בלבד. יש לציין כי הסרת הסרטון עצמה אינה נתפסת בעיני הגולשים המבקרים כהתנצלות, שכן קיימים סרטונים נוספים שפוגעים באוכלוסיות אחרות.   מבין 52% שלא אהבו את הסרטון, 7% מהפוסטים, כ-100 גולשים בעברית וברוסית, כתבו כי יעזבו את הקופה בעקבות הקמפיין. ועדיין, לא בטוח שכל אותם 100 גולשים חברים ב'מכבי', ואפשר להעריך כי הקופה לא תסבול כעת מנטישה של 75 מלקוחותיה.  נתונים: Vigo   כזכור, שלשום עלתה 'מכבי' בקמפיין שכלל 5 סרטונים שהופקו על ידי על ידי משרד הפרסום יהושע TBWA וטורגטו ליוטיוב, פייסבוק ואתרי האינטרנט המובילים בארץ. הביקורת לא איחרה להגיע בעקבות הסרטון ספציפי בו מילר שמתחזה ל"אנטולי" ממוקד שירות הלקוחות של הקופה, מנהל שיחה עם לקוחה אמיתית בשם "אולה", ולדברי גולשים – הפרסומת פוגענית ולא ראויה. דף הפייסבוק של 'מכבי' זכה לשלל תגובות קשות בנושא, כולל מם שקבע: "יש קופת חולים, ויש גזענים".  

סרטון "אדיר". חובת צפייה לאשדודים:מכבי שירותי בריאות

Posted by ‎גבריאל כנפו - Gabriel Knafo‎ on Tuesday, February 23, 2016
גם ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) התערבה, כתבה פוסט קשה בעקבותיו שוחחה עם מנכ"ל 'מכבי' רן סער. בהמשך הוסר הסרטון עם הלקוחה דוברת הרוסית. ממכבי שירותי בריאות נמסר אתמול כי "רצינו ליצור סרט מצחיק שמעורר חיוך ברוח הומוריסטית. קיבלנו הרבה מאד תגובות חיוביות אבל גם כאלו שנפגעו ולא מצאו אותו מחויך. מכיוון שלא הייתה בכוונתנו לפגוע באף אחד, החלטנו להוריד את הסרט שבו אדיר משוחח עם אולה, דוברת הרוסית". כאמור, הרבה יותר ביקרו את הסרטון, מאשר אהבו אותו.   רביב טל, מנכ"ל Vigo, אמר לאייס כי "הקמפיין החדש של מכבי עורר סערה, כאשר חלק מהגולשים התחברו להומור וחלק ראו בו לעג ללקוחות הקופה. אם ביומיים האלה הייתה מכבי עוקבת אחר ממדי הביקורת  ומגיבה בהתאם – היא הייתה יכולה למנוע לחלוטין את עוצמת המשבר הנוכחי".  

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    קופה מזורגגת לעזוב אותה בלי קשר לפרסומת הגזענית (ל"ת)
    דני 26/03/2016 12:29
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    חיפוש הכבוד גומר את האזור (ל"ת)
    מזרח תיכון 29/02/2016 11:25
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    ילדותי מיותר ולא מצחיק (ל"ת)
    פריצל 29/02/2016 00:15
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    דן 28/02/2016 19:35
    הגב לתגובה זו
    מי שנעלב - אדיוט
  • 10.
    משה 28/02/2016 14:42
    הגב לתגובה זו
    גם יצפאן עשה אותו דבר ואז זה היה מצחיק... התקשורת אלופה בלהמציא כותרות בלי בסיס. קשה לי להאמין שזה מעסיק את האנשים...
  • 9.
    קצת הומור לא הרג אף אחד. הסרטונים מעולים. (ל"ת)
    נדב 27/02/2016 14:03
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    פוטין 26/02/2016 15:32
    הגב לתגובה זו
    אפס הבנה במודעות
  • 7.
    האמת לפעמים כואבת.רק מכבי (ל"ת)
    אורי 25/02/2016 19:44
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    קשקוש וזה הכול. אין כמו התקשורת להלהיב המונים הדיוטים (ל"ת)
    HAKY1 25/02/2016 17:24
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אני לא מבין מה הבעיה??? סתם מצחיק. אף אחד לא צריך להפגע. (ל"ת)
    מילר 25/02/2016 16:44
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ישראלי 25/02/2016 16:21
    הגב לתגובה זו
    הוא עשה ממנה מטומטמת. בכך פגע בעדה שלימה.
  • 3.
    א.ט. 25/02/2016 16:09
    הגב לתגובה זו
    נו שוינט, מילר מתלוצץ עם הלקוחה... מעליב זה בטוח לא (וכן, אני עולה, לא חדש, מרוסיה) ולכן חברי הכנסת יכולים ממש להירגע. להיפך, לדעתי, הפרסומאים בחרו "להתעלל" ברוסים מתוך הציפיה שיבינו את הצחוק... הדבר היחיד שלא הבנתי, זה מה בדיוק המסר מהפרסומת? שמדי פעם במקום לקבל נציג שירות מקבלים את אדיר מילר? מה מכבי ניסתה לפרסם בזה?
  • 2.
    רבותי זה לא מעליב - זה היה מצחיק אבל לא מתאים לפרסום (ל"ת)
    משה ראשל"צ 25/02/2016 16:00
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תנו חיוך הכל לטובה... (ל"ת)
    אחלה סרטון 25/02/2016 15:59
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.