מחסני תאורה
צילום: צילום מסך
פרסום ראשון

סערה סביב הקמפיין הפרובוקטיבי של 'מחסני תאורה': גל תלונות בתוך יומיים

כ-20 תלונות התקבלו ברשות ה-2 נגד שידור הקמפיין ובעיקר נגד סרטון שמציג קשיש חולה וצעירה שמייחלת להגיע "לסוף". נציב תלונות הציבור: "הפרסומת פוגענית ועם טעם רע"
אלכסנדר כץ | (14)

טעם רע, פרובוקטיבי, חסר טאקט ולא שגרתי - אפשר לומר כמעט הכל על הקמפיין החדש של רשת מחסני תאורה למבצעי סוף עונה, אבל נראה כי את המטרה הוא השיג, והיא תשומת לב ושיח רב. לאייס נודע כי בתוך יומיים התקבלו ברשות השנייה יותר מ-20 תלונות על הקמפיין, שהתמקדו בשתיים מתוך 4 הפרסומות שעלו לאוויר, ובין .

 

את הקמפיין הפיק משרד אדלר חומסקי. אחת הפרסומות כוללת את שחקן הכדורגל לשעבר פליקס חלפון, שהורשע במעורבות בהברחת סמים ונידון למאסר בפועל של 4 שנים. בסרטון הפרסומת אומר חלפון: "הם פותחים לי את המזוודה, ומה שעובר לי בראש זה שהגיע הסוף".

 

אולם הסרטון השני בעייתי יותר – בכל הנוגע לפניות הציבור בכל אופן. מדובר על סרטון בו מופיעה עלמת חן צעירה ולצידה יושב בכיסא גלגלים קשיש המחובר לצינור חמצן, כאשר היא אומרת: "מה שנותר לי בעצם זה רק לחכות לסוף". הרמז ברור כמובן.

 

 

 

 

 

"רוב התלונות עוסקות בקשיש והצעירה", אומר נציב תלונות הציבור דוד רגב בשיחה עם אייס, ולדבריו מפתיע שחלק מהתלונות על כך שמדובר בסרטון משפיל קשישים, הגיע מצדם של צעירים.

אחת מהן שלחה תלונה לרשות השנייה, שהגיעה לידי אייס: "בפרסומת ישנה בחורה שעומדת ליד אדם שנראה כלא בסדר מבחינה בריאותית ויושב על כיסא גלגלים, בו בזמן שהבחורה אומרת 'מה שנותר לי בעצם זה רק לחכות לסוף' כאשר כביכול היא מדברת על הסוף עונה במחסני תאורה כשזה בעצם מוצג כלגלוג על אנשים שנמצאים במצב הזה. סבא שלי נמצא במצב כזה כמו האדם על הכיסא גלגלים, כך שאני מכירה את זה מקרוב וזאת פשוט בושה לראות את הלגלוג והזלזול באנשים שכאלה. קיימות אינספור דרכים להפיק פרסומות בדרכים יצירתיות ומעניינות, אך יש גבול. זאת ממש לא הדרך. מקווה שזאת תהייה הפעם האחרונה שהפרסומת הזאת תשודר".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

רגב מבקש להפריד בין 2 הפרסומות – הקשיש והצעירה, מול זו עם פליקס חלפון. "רוב הציבור לא מכיר את חלפון, אלא רק אוהדי כדורגל, כך שאני לא בדיוק רואה בעייתית משמעותית עם סרטון זה. מאידך, מצפייה ראשונה בסרטון השני מדובר בפרסומת פוגענית ומשפילה ויש בזה הרבה טעם רע. לדעתי לא היה ראוי להציגה משום שהיא חצתה את גבול ההומור".

 

עם קבלת התלונות שעסקו מצד אחד בפגיעה באוכלוסיות מוחלשות כגון קשישים, ומצד שני במתן במה לעבריין מורשע, העביר רגב את התלונות לבדיקה של הגורמים המקצועיים ברשות השנייה - אגף טלוויזיה ומחלקת פרסומות. ברשות כבר פנו לזכייניות הטלוויזיה וגם למשרד הפרסום אדלר חומסקי בבקשה להתייחסות. בשלב מאוחר עוד יותר יכולה הרשות לפתוח בהליך הפרה נגד הזכייניות עצמן, ובהמשך לקנוס אותן על ששידרו את סרטוני הפרסומת שעומדים במוקד התלונות.

הרשות השנייה אישרה כי התקבלו תלונות. טרם התקבלה תגובת מחסני תאורה.

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    כה 07/11/2015 08:17
    הגב לתגובה זו
    מפרסמים תפנימו שזה פוגע במותג שלכם
  • 12.
    אוי אוי אוי איזה אסון, פרסומת שמלגלגת על נכים..... (ל"ת)
    דגן 05/11/2015 17:00
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    נמאס כבר מחסרי החיים. כולה הומור (ל"ת)
    לירן 04/11/2015 22:36
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    חולה אונקולוגי 04/11/2015 19:48
    הגב לתגובה זו
    אתם מסכימים שהיא פוגענית אבל דואגים להראות אותה במלוא הדרה. צבועים
  • 9.
    דניס פרסומת זולה 04/11/2015 18:56
    הגב לתגובה זו
    אין כל תוכן לפרסומת הזולה הזו
  • 8.
    לא עניין של טעם 04/11/2015 17:10
    הגב לתגובה זו
    איך הם שכנעו את חיימוב לעשות כזו שטות מטופשת??
  • 7.
    צעירה? עלמת החן בפרסומת בת 45+ (ל"ת)
    רואים 6:6 04/11/2015 16:56
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    רועי 04/11/2015 16:08
    הגב לתגובה זו
    בושה!!!
  • 5.
    הטמטום נוזל לפרסומאי מהאוזניים.... (ל"ת)
    ישראלי 04/11/2015 16:01
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אחת הפרסומות הטובות שהיו לאחרונה!!! (ל"ת)
    נטע לי 04/11/2015 15:54
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נמאס 04/11/2015 15:47
    הגב לתגובה זו
    אחד הקמפיינים המצחיקים שהיו פה בשנים האחרונות. קצר, קולע, נונסנס טוב. תחייכו קצת למען השם
  • 2.
    גיא 04/11/2015 15:15
    הגב לתגובה זו
    מעולה
  • 1.
    טל 04/11/2015 14:46
    הגב לתגובה זו
    אין בעיה עם פרובוקציות ,עובדה שזה עובד ... אבל אף פעם לא הייתם me 2 והנה אתם כמו אחרוני אנשי הקרייאטיב ( ראובני ?) פעם היה לכם את זה ... כבר לא !!
  • זה בכסא, זה לא אדלר? (ל"ת)
    יאל 04/11/2015 16:53
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.