מחסני תאורה
צילום: צילום מסך
פרסום ראשון

סערה סביב הקמפיין הפרובוקטיבי של 'מחסני תאורה': גל תלונות בתוך יומיים

כ-20 תלונות התקבלו ברשות ה-2 נגד שידור הקמפיין ובעיקר נגד סרטון שמציג קשיש חולה וצעירה שמייחלת להגיע "לסוף". נציב תלונות הציבור: "הפרסומת פוגענית ועם טעם רע"
אלכסנדר כץ | (14)

טעם רע, פרובוקטיבי, חסר טאקט ולא שגרתי - אפשר לומר כמעט הכל על הקמפיין החדש של רשת מחסני תאורה למבצעי סוף עונה, אבל נראה כי את המטרה הוא השיג, והיא תשומת לב ושיח רב. לאייס נודע כי בתוך יומיים התקבלו ברשות השנייה יותר מ-20 תלונות על הקמפיין, שהתמקדו בשתיים מתוך 4 הפרסומות שעלו לאוויר, ובין .

 

את הקמפיין הפיק משרד אדלר חומסקי. אחת הפרסומות כוללת את שחקן הכדורגל לשעבר פליקס חלפון, שהורשע במעורבות בהברחת סמים ונידון למאסר בפועל של 4 שנים. בסרטון הפרסומת אומר חלפון: "הם פותחים לי את המזוודה, ומה שעובר לי בראש זה שהגיע הסוף".

 

אולם הסרטון השני בעייתי יותר – בכל הנוגע לפניות הציבור בכל אופן. מדובר על סרטון בו מופיעה עלמת חן צעירה ולצידה יושב בכיסא גלגלים קשיש המחובר לצינור חמצן, כאשר היא אומרת: "מה שנותר לי בעצם זה רק לחכות לסוף". הרמז ברור כמובן.

 

 

 

 

 

"רוב התלונות עוסקות בקשיש והצעירה", אומר נציב תלונות הציבור דוד רגב בשיחה עם אייס, ולדבריו מפתיע שחלק מהתלונות על כך שמדובר בסרטון משפיל קשישים, הגיע מצדם של צעירים.

אחת מהן שלחה תלונה לרשות השנייה, שהגיעה לידי אייס: "בפרסומת ישנה בחורה שעומדת ליד אדם שנראה כלא בסדר מבחינה בריאותית ויושב על כיסא גלגלים, בו בזמן שהבחורה אומרת 'מה שנותר לי בעצם זה רק לחכות לסוף' כאשר כביכול היא מדברת על הסוף עונה במחסני תאורה כשזה בעצם מוצג כלגלוג על אנשים שנמצאים במצב הזה. סבא שלי נמצא במצב כזה כמו האדם על הכיסא גלגלים, כך שאני מכירה את זה מקרוב וזאת פשוט בושה לראות את הלגלוג והזלזול באנשים שכאלה. קיימות אינספור דרכים להפיק פרסומות בדרכים יצירתיות ומעניינות, אך יש גבול. זאת ממש לא הדרך. מקווה שזאת תהייה הפעם האחרונה שהפרסומת הזאת תשודר".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

רגב מבקש להפריד בין 2 הפרסומות – הקשיש והצעירה, מול זו עם פליקס חלפון. "רוב הציבור לא מכיר את חלפון, אלא רק אוהדי כדורגל, כך שאני לא בדיוק רואה בעייתית משמעותית עם סרטון זה. מאידך, מצפייה ראשונה בסרטון השני מדובר בפרסומת פוגענית ומשפילה ויש בזה הרבה טעם רע. לדעתי לא היה ראוי להציגה משום שהיא חצתה את גבול ההומור".

 

עם קבלת התלונות שעסקו מצד אחד בפגיעה באוכלוסיות מוחלשות כגון קשישים, ומצד שני במתן במה לעבריין מורשע, העביר רגב את התלונות לבדיקה של הגורמים המקצועיים ברשות השנייה - אגף טלוויזיה ומחלקת פרסומות. ברשות כבר פנו לזכייניות הטלוויזיה וגם למשרד הפרסום אדלר חומסקי בבקשה להתייחסות. בשלב מאוחר עוד יותר יכולה הרשות לפתוח בהליך הפרה נגד הזכייניות עצמן, ובהמשך לקנוס אותן על ששידרו את סרטוני הפרסומת שעומדים במוקד התלונות.

הרשות השנייה אישרה כי התקבלו תלונות. טרם התקבלה תגובת מחסני תאורה.

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    כה 07/11/2015 08:17
    הגב לתגובה זו
    מפרסמים תפנימו שזה פוגע במותג שלכם
  • 12.
    אוי אוי אוי איזה אסון, פרסומת שמלגלגת על נכים..... (ל"ת)
    דגן 05/11/2015 17:00
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    נמאס כבר מחסרי החיים. כולה הומור (ל"ת)
    לירן 04/11/2015 22:36
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    חולה אונקולוגי 04/11/2015 19:48
    הגב לתגובה זו
    אתם מסכימים שהיא פוגענית אבל דואגים להראות אותה במלוא הדרה. צבועים
  • 9.
    דניס פרסומת זולה 04/11/2015 18:56
    הגב לתגובה זו
    אין כל תוכן לפרסומת הזולה הזו
  • 8.
    לא עניין של טעם 04/11/2015 17:10
    הגב לתגובה זו
    איך הם שכנעו את חיימוב לעשות כזו שטות מטופשת??
  • 7.
    צעירה? עלמת החן בפרסומת בת 45+ (ל"ת)
    רואים 6:6 04/11/2015 16:56
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    רועי 04/11/2015 16:08
    הגב לתגובה זו
    בושה!!!
  • 5.
    הטמטום נוזל לפרסומאי מהאוזניים.... (ל"ת)
    ישראלי 04/11/2015 16:01
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אחת הפרסומות הטובות שהיו לאחרונה!!! (ל"ת)
    נטע לי 04/11/2015 15:54
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נמאס 04/11/2015 15:47
    הגב לתגובה זו
    אחד הקמפיינים המצחיקים שהיו פה בשנים האחרונות. קצר, קולע, נונסנס טוב. תחייכו קצת למען השם
  • 2.
    גיא 04/11/2015 15:15
    הגב לתגובה זו
    מעולה
  • 1.
    טל 04/11/2015 14:46
    הגב לתגובה זו
    אין בעיה עם פרובוקציות ,עובדה שזה עובד ... אבל אף פעם לא הייתם me 2 והנה אתם כמו אחרוני אנשי הקרייאטיב ( ראובני ?) פעם היה לכם את זה ... כבר לא !!
  • זה בכסא, זה לא אדלר? (ל"ת)
    יאל 04/11/2015 16:53
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.