מורגן סטנלי: ענקית הטכנולוגיה הזו עשויה לזנק ב-50%

מניית אפל ממשיכה להלהיב את האנליסטים בוול סטריט שממשיכים לאתגר אותה במחירי יעד גבוהים
מתן בן ברוך | (2)
נושאים בכתבה אפל וול סטריט

נראה כי עד כה ענקית הטכנולוגיה אפל (סימול: AAPL) יכולה לרשום לעצמה גם השנה תוצאות טובות במיוחד. מתחילת השנה המניה זינקה בכמעט 20% וכעת בבנק ההשקעות מורגן סטנלי מאמינים כי הביקוש החזק לאייפון ולאפל ווטש יתן את אותותיו במחיר המניה גם בהמשך.

האנליסטית קייטי הוברטי ממורגן סטנלי העלתה את תחזית המכירות לאייפון לרבעון הנוכחי מ-46 מיליון יחידות ל-50 מיליון יחידות. ההסבר לשיפור בתחזית - ביקושים הולכים וגוברים בסין ובשווקים מתעוררים למוצרי אפל. עוד נתון מעודד מבחינת אפל הוא העובדה כי על פי סקרי שוק יותר ממחצית משתמשי האייפון מתכננים לשדרג אותו לאייפון 6 במהלך שנת 2016.

לא רק אייפון

במורגן סטנלי מציינים כי הביקוש בארה"ב לאפל ווטש זינק בכ-60% מאז חודש מארס האחרון והביקוש מוערך בכ-50 מיליון יחידות בשנה. בבנק ההשקעות מציינים כי למרות הביקוש החזק בשל מגבלות היצע אפל תוכל לספק רק 36 מיליון יחידות.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שמטוב 21/05/2015 19:20
    הגב לתגובה זו
    אפל ווטאש זה סתם גאדג'ט אפילו יותר מגוכח ממשקפי גוגל. יעלם מהשוק תוך שנתיים. אז מה המוצרים החשובים שיש לאפל ? רק איפון, המחשב הנייד הקל, ושירות המוסיקה טיונס. גם אילו לא ישמרו על מעמדם לאורך זמן.
  • איחטיאנדר 22/05/2015 11:07
    הגב לתגובה זו
    כדי שנדע איך להתייחס לדעה שלך?
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.