לפי השיטה של בנג'מין גראהם: מניית 'נט-נט' ששווה מבט נוסף...
מי שעוקב אחרי הטורים שלי בטח יודע שההעדפתי האישית למניות הנסחרות עמוק מתחת לשוויין ההוגן. אחד הרמזים הטובים לכך שמניה מתומחרת כל כך בזול, שהיא נסחרת במחיר נמוך מה-book value שלה (נכסים מוחשיים בניכוי כל ההתחייבויות). מידי פעם, יש מניות שיורדות כל כך נמוך, שהן נסחרות אפילו מתחת לשווי הנכסים הנזילים בלבד בניכוי כל ההתחייבויות. הן נקראות הזדמנויות נכסיות (Asset play) או מניות נט-נט בשפתו של בנג'מין גראהם. גרביטי (GRVY בנאסד"ק), היא דוגמא טובה למניה כזו.
גרביטי מפתחת משחקי רשת קוריאנית קטנה, שהמשחקים שלה משווקים באסיה, אמריקה ואירופה. היא הונפקה ב-2005 במחיר של 13.5 דולר למניה. באותה תקופה שיווקה החברה את אחד המשחקים המצליחים ביותר שלה בכל הזמנים, Ragnarok. בהמשך, רכשה חברת EZER את גרעין השליטה בחברה במחיר של 25 דולר למניה, ובסופו של דבר נרכש רוב הבעלות על ידי GungHo, שמחזיק היום כ-60% ממניות החברה.
Ragnarok הפך די מהר למשחק פופולרי למדי באסיה, והביא את החברה לשיאים. אולם, ב-2007 התחילו הבעיות, כשההכנסות מהמשחק, שהיוו כ- 70% ממכירות החברה, החלו לדעוך. ב-2008 התמנה מנכ"ל חדש שעשה רה-ארגון בחברה, צמצם עלויות, קיצץ משכורות, וסגר פעילויות לא רווחיות, והחזיר את החברה ליצירת תזרים חיובי.
אני לא נמנה על המכורים למשחקי מחשב, אבל אני יודע ששוק משחקי הרשת (online gaming) חווה צמיחה שנתית מרשימה בשנים האחרונות. גרביטי לא ממש השתתפה בחגיגה בשנים האחרונות, היות והפיתוח של משחק ההמשך, Ragnarok II, התארכה הרבה מעל לתחזיות. בינתיים, המניה איבדה את מרבית המחיר שלה, ולאחרונה אפשר לקנות אותה ב-1.25 דולר בלבד.
Ragnarok II הושק לאחרונה בקוריאה והחברה כבר חתמה על חוזים עם מפיצות מקומיות בתיאלנד, יפן, פיליפינים, סינגפור, מלזיה, ויאטנם, סין, אינדונזיה וברזיל. היום, התחרות בשוק משחקי הרשת הרבה יותר גדולה מבעבר, לכן קשה להעריך את ההצלחה של Ragnarok II בצורה מדויקת.
מה שכן, בניגוד לפעם הקודמת, החברה מתעדת לשווק אותו לא רק לאסייתים אלא גם לאמריקנים. בנוסף, היא צפויה להשיק משחק רשת חדש נוסף (Steal Fighter) בקוריאה במחצית הראשונה של השנה, ולאחר מכן לשווק גם אותו בארה"ב. כשיגיעו התוצאות הכספיות שיכללו את ההכנסות מאותם המשחקים, זה יכול להיות טריגר טוב עבור המניה לחזור לעליות.
ומה הדאון סייד של ההשקעה?
כאן נכנס העניין הנכסי. אם תיקחו את המזומנים שיש לחברה בקופה, תוסיפו את חשבונות הלקוחות (מה שחייבים לחברה הלקוחות שרכשו דברים במשחקים שלה) ותפחיתו את כל ההתחייבויות שלה, תקבלו שווי נכסי נקי של 1.25 דולרים למניה. אם תעשו את אותו חשבון אבל תתחשבו גם בנכסים מוחשים ארוכי טווח, תקבלו שווי נכסי של 2.2 דולר למניה.
להזכירכם, המניה נסחרת עכשיו ב-1.25 דולר, כלומר החברה יכולה להיסגר מחר בבוקר, למכור את כל הנכסים ולהחזיר את ההתחייבויות, ומחזיקי המניות יישארו עם רווח של 0.95 דולר למניה (2.2-1.25). תשואה מיידית של 76%.
בדרך כלל מניות מגיעות לתמחור כה נמוך כשיש בעיה תפעולית או פיננסית אמיתית או חוסר פוטנציאל הכנסות עתידי. כאן, מדובר בחברה שמצליחה להשיג תזרים מזומנים חיובי, עם קופת מזומנים דשנה, ללא חובות, ואפילו עם פוטנציאל לצמיחה בשנים הקרובות. ובכל זאת, צריך לזכור כי מדובר בחברה אסייתית קטנה הפועלת בשוק רווי מתחרות, ובעלת מחזורי מסחר נמוכים יחסית (כ- 50 אלף דולר ביום).
בנוסף, אסור לשכוח את ההחזקה הגדולה של הבעלים GungHo במניות החברה, כך שהוא יכול לנסות להפוך אותה לפרטית במחיר נמוך מהשווי הנכסי. השיקולים האלו מחייבים הגבלת ההחזקה במניה הזו לשיעור נמוך יחסית משווי התיק. אולם בסופו של דבר, אני סבור שבמחיר הנוכחי מדובר במניה עם פוטנציאל תשואה משמעותי מאוד וסיכון מצומצם.
- 9.שמוליקי 29/04/2013 00:19הגב לתגובה זואיפה גרהאם ואיפה החברה הזו.... אם שני המשחקים יכשלו (ורוב המשחקים נכשלים) היא גמורה... לא נראה לי שאתה מבין את התמונה הגדולה. זאת לא חברת נט נט!!!
- 8.גיא זקס 28/04/2013 21:11הגב לתגובה זואני בהחלט הולך לעקוב אחריה : ירדה בשישי 2.5%
- 7.וגם זרח? האם יש שינוי בניתוח? (ל"ת)מה לגבי טכנופלסט,להב 28/04/2013 15:33הגב לתגובה זו
- 6.פיקסרפיקסר 28/04/2013 15:23הגב לתגובה זושאין "שורטים" וולטיליטי לא משהו..לא היית שש..! רועי
- 5.יאיר 28/04/2013 13:44הגב לתגובה זואם הרעיונות שלך טובים - הדבר ישתקף בתיק.
- 4.רונן לביא 28/04/2013 11:23הגב לתגובה זוהוא חמדיף תעשייה, שווי, יצור מזומנים לאורך זמן, מכפיל, ועוד. גש ל kss ו jpm ן CAT שם זה יותר מתאים לשיטה.
- קאטרפילר 28/04/2013 11:46הגב לתגובה זוקאטרפילר היא מניית נט נט שבן גראהם היה קונה היום ?? לדעתי ינון יותר קרוב אם GRVY
- 3.אריאל 27/04/2013 23:58הגב לתגובה זובדקתי סיכום רווח נקי 2012 החברה הפסידה הרבה כסף. מי שקונה אותה עכשיו קונה אותה לפי שווי המזומנים שלה = לא מרווחי אבל מצד שני לא מפסיד. אם החברה תמשיך להפסיד = הלך עליך חביבי.
- 2.אנונימי 27/04/2013 14:21הגב לתגובה זוהחברה הישראלית היחידה אחרי טבע שתביא כבוד לישראל בשנים הקרובות,
- 1.אנונימי 27/04/2013 12:30הגב לתגובה זובריינסטורם נסחרת במחיר מצחיק של 0.23 סנט למנייה המשקיעים טרם זיהו את הפוטנציאל ביולי 2013 היא יוצאת להנפקה בארץ מה שיעניק הצפת ערך ומחיר המניה יאמיר לפחןת לרמה של דולר ובספטמבר היא עוברת לנאסדק ושם כבר נראה אותה לדעתי חוצה את ה 3 דולר אז למי אתם מחכים???

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.